Varför rexkanin/rexpälsat
Varför valde ni rexkanin/ rexpälsat?
Jag minns så väl första gången jag såg en rexkanin. Jag var såld. Fanns inget vackrare i mina ögon. Jag skulle ha en svart dalmatiner. Jag hade aldrig sett någon på riktigt. bara på bild. Drömmen blev sann & jag bokade en svart dalmatiner kille. Problemet var bara att han fanns i Uppsala & själv bor man vid Kalmar. Men lyckades fixa transport av mannens kusin som bor i Stockholm. Detta är nog den enda kaninen som varit i stockholms stadshus ;)
Det var kärlek vid första ögonkastet. Men glädjen var kortvarig. Vid 18 v ålder skulle han kastreras & vaknade aldrig mer upp. Det samtalet plågar mig än idag. Jag blev sängliggandes i 2 dygn.
Tillslut köpte jag en ny rexkanin. för kärleken för rasen övervann sorgen. En gång rexkanin-alltid rexkanin
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Ville ha en liten, alert utställningskaniner och sneglade först på hermelin och dvärghare, men så fick jag tips om liten rex. Var sedan tidigare frälst i pälsen och att den fanns i ett halvstora format gjorde ju inte saken sämre.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Awwe 😊
För mig tyckte jag att castor var extremt snyggt och hade smått börjat vara inne på iFokus bara älskade färgen som rexkaninen på rexkaninIfokus har och önskade mig en sån, fast tyckte ändå att rexkaniner var otroligt fula. Min kanin dog från medicinering inte fungerade och då var jag lite zombie i några veckor så gick jag in på stans djuraffär och såg den lilla springade gulliga pyttesnuttiga kaninen som nu är Akkio och jag bara blev kär, det var första gången jag kännt på en rexpäls och jag blev inte besviken 🙂
Fick arbeta en del med honom, regler och sånt men det funkar och vi lever lyckliga jag och min livskamrat! 😃
//Joanna
Jag hade länge tittat på rexar. Från första bilden blev jag helt fast. Jag var helt förälskad i deras päls! Och när min ena kanin åkte upp till himlen köpte jag senare en liten Rex. Idag har jag tre stycken och bedriver en mindre uppfödning av liten Rex. Jag behåller en i varje kull är det tänkt. Så förrådet kommer ju fyllas på ;)
Jag blev jättekär i rasen, dom är så himla ståtliga och vackra utan bli alldeles för hariga i kroppen. Sen gillade jag väl tanken på att ev kunna gosa ner ansiktet i pälsen utan att nysa (och det funkar alldeles perfekt för mig :D )
Skaffa Boris förra sommaren, men tyvärr vart han huggormsbiten i höstas och fick somna in på djursjukhuset, det var fruktansvärt hemskt och tråkigt. Skaffade en dvv rex helt enkelt för att jag fastnade för honom, han är ju helt underbar lilla Moshi. Någon gång blir den en Rex igen 🙂
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
Ren tur! Skulle hjälpa till i en omplacering, en dvv hane och en rexad gotlandskanin, hona. Honan födde ungar den enda natten hon var hos mig och blev kvar! Förälskade mig i rexpälsen så när jag fick ta bort henne pga inre blödning blev det en lite rexpojke!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Jag minns inte riktigt hur det kom sig att jag började intressera mig för rexen men antar att jag började läsa på om den. Ungefär i samma veva som jag hittade rasen skaffade en kompis en hermelin rex och jag blev helt förtjust i pälsen men ville dock inte ha en liten kanin därför började jag kolla mer på rexen. Ungefär ett år efter jag "hittade" rasen skaffade samma kompis en rex hane och efter att jag träffat honom blev jag bara ännu mer intresserad av rexen och jag började på allvar söka efter en uppfödare och jag hade bestämt att jag vill ha en liten prick. Tillslut hittade jag Alice uppfödare som berättade att hon hade en liten prickig bebis som var Alice och jag hade sån tur att min familj skulle neråt i landet just då och kunde därför hämta Alice. Efter att lärt känna henne är jag helt och hållet fast vid rexen, finns ingen bättre ras❤️
Mvh Sabine

för att min mamma var allergisk och vi hade hört att rexkaniner var mer allergivänliga, vet dock inte om det riktigt var så men han var en helt underbar min kanin <3 är nu på jakt efter en ny rexkanin som kan förgylla min tillvaro igen 😃 En gång rexkaninägare - alltid rexkaninägare
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Måste bara understryka vilken fantastisk ras liten rex är. Har en hane på knappa året och han är så himla cool. Hoppar allt och tycker det är kul samt fått 94 6p på utställning. Kunde inte vara nöjdare!
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning