Rex ihop med Dvärgvädur?
Hej! Vi ska skaffa en rexhane framöver och vill att han ska ha sällskap av dn annan kanin (en hona, båda ska kastreras). Nu är frågan om det måste vara en annan rex eller om det går lika bra med en dvärgvädur? Får de ut mer av att vara med en kanin av samma ras än med en amnan ras? Vad har ni för erfarenheter? Jag vet att det är individuellt och att det är svårt att veta innan om de kommer att gå ihop. Tacksamma för svar! Med vänlig hälsning, Hanna och Niklas Glad påsk!
Som jag sagt innan, min rex går med en dvv lejon utan problem. De bryr sig inte om raser. Mer att man får tänka på st skillnad. Ex jätte kanin med dvärg.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag har ju en kull på gång nu som föds i maj. Mamman till ungarna bodde faktiskt med en lejonhuvad dvv ;) så det borde funka alldeles utmärkt! Jag rekommenderar då att ha liten rex med dvv. Då normal rex är lite stor. Hör av er om ni är intresserad av en unge i kullen :)
#2 Dina är väl liten rex? Jag tror TS syftar på "vanlig" rex, och de är ju större 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 jaha ;)