Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etiketterotutanför-ämmnet
Läst 1984 ggr
flocken
0

Klotterplank # 19

Nu kör vi med ett vår plank :) Även att det idag känns som höst. Jag, mannen, lilla sonen & hundarna gick till kyrkogården idag. En tripp på nästan 9 km. Vi var tvungna att gå till konsum först för att köpa blomma & ljus så blev ca 1 km xtra. Så det känns som både vi & hundarna har gått vårat idag. De sover iaf. Halv taskigt väder. lite sol, regn & blåst.

Tror det blir att baka bullar under eftermiddagen.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fridaaaa
0

Ja vädret är inte på topp. Föreläsning nu.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
1

Sjuk lill Micke. Micke skulle sova med pappa så jag vaknade kl 04. Vi gick upp strax därefter. I helgen blir planket på min rastgård klar. Så spännande! Funderar på hur jag ska inreda hund o barn vänligt

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Fridaaaa
0

Nybadad hund = busig och får ett ryck och far omkring efter föningen haha: Duschade henne i duschen för en gångs skull, smidigare än i "vasken", nackdel är dock att man får böja sig eftersom hon är liten. Aja, påskfin är hon i alla fall 😃

flocken
0

Badade rambo i veckan. För er som inte vet är det en av daghundarna. En mindre hund.ställde han på skötbordet för att torka honom. Så smidigt. En liten handduk så var han torr. Axel på 50 kg är värre

…………………………………..

Fridaaaa
0

#4 Jag tog fram pallen som Roxy haft för att hoppa upp i sängen och ställde henne på den för att föna, gick bra hihi Men hon slipper helst ;)

Haha Ja Lillan går inte att göra så på, blir torkning så gott det går sedan resten självtork :P

flocken
0

En fin morgon. Solen skiner. Idag ska mannen o hans bror börja spika upp 250 brädor som ska bli planket till rasthagen. Förmiddagen blir lugn. Den lilla måste sova lite xtra.somnade sent o uppe som vanligt vid 5

…………………………………..

Fridaaaa
0

Underbart väder!

Ska ner till mina föräldrar idag och äta påskmat, gottigt! Och skönt att slippa göra det själv också hihi

flocken
0

Vaknade innan 05 med huvudvärk :(

…………………………………..

Chieko
0

Jag har haft en fantastisk påskhelg i Stockholm. Spenderade några timmar på Skansen bland alla djur och hittade sen lite vilda kaninungar som just vågat sig ur boet. Nu längtar jag efter Trollet, han är fortfarande hos mamma och pappa.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

❤️

flocken
1

Mkt stolt över mannen & hans bror. Planket klart. Nu ska vi måla några gånger till & fixa inredning. Ta kontakt med länsstyrelsen nu & e de komma & besiktiga

…………………………………..

Fridaaaa
0

Ibland blir det mycket på samma gång.
Samt folk som blir sura, för saker de inte ens har med att göra, som inte påverkar dem. De förstår inte, dömer ändå. Sånt gör mig arg….

Vädret är konstigt idag. Aja, inget regn än i alla fall😃

AkaiTsuki
0

Imorgon kommer jag vara i Frankrike, Akkio lämnad hos min syster och det känns sisådär. Han har iaf hö och mat och pratande men lite kel skulle inte skada! Blubb ses någon annan dag! :)

//Joanna

flocken
0

Snart sängen. Varit vaken sen  inatt. Problem magen skulle självklart börja bråka på natten. Säger strax god natt. Hoppas på en bra natten & lite piggare imorgon.

…………………………………..

flocken
0

Lördag= bröllop! Inte för oss dock ;) vi ska på mc bröllop. Mannen är alltid lika snygg i klubb västen.hoppas mina kläder blir lika bra.

…………………………………..

Fridaaaa
0

Jag får hoppa in och jobba i eftermiddag/kväll, men extrapengar skadar inte 🙂

flocken
0

Vilken underbar helg. Bröllopet var toppen. Mc kortege o vigsel på bryggan. Träffade en gammal kompis, så inte ville man hem när chauffören kom på kvällen. Live musik o trevliga knuttar. Mkt god dricka. Rejält bakis dagen efter :/ Igår hade vi +19 i skuggan. Härligt

…………………………………..

Fridaaaa
0

Varit kanonhelg.
Gårdagen var med toppen.

Idag ryker håret 😉

flocken
0

Varit marknads helg. Axel fick ett nytt halsband.

Den 30nde ska jag för första gången sen Micke föddes låta han sova hos farmor. Mattis ska också sova där. Jag & mannen ska ut tillsammans för första gången på 8 år. dags för Bluesfestival! Är redan nervös. Men har bjudit hit kompisar på förfest med grillning. Hoppas det blir bra väder. dags för oss att lämna iväg barnen & börja leva lite tillammans igen.

…………………………………..

flocken
0

Mannen & hans bror började bygga på Mini & Majkens bur igår

…………………………………..

Fridaaaa
0

#20 De är så duktiga! 👍

meerschweinchen
0

Ikväll åker jag () km söderut och lämnar mitt älskade hem i 5 veckor för att praktisera på parken zoo. Just nu har jag väldigt blandade känslor, nervös (för att det är så spännande), glädje och lite ångest över att jag måste lämna familjen, kompisarna och djuren. Speciellt min älskade hund (jag kan knappt vara utan henne en dag) och lilla Alice som är så mager.

Mvh Sabine

flocken
0

#22 spännande. Uppdatera oss gärna hur det går. Regn varning. Två kortare promenader idag.

…………………………………..

flocken
0

Tandläkaren idag igen :/ spräckte en tand vid frukost. De plockade bort delar av min redan dåliga tand. Se hur länge tanden håller. Barnledig o vad gör man-ingenting

…………………………………..

AkaiTsuki
1

Nu har jag vart i frankrike och flyttat! Det kommer mer och mer saker att göra hela tiden mystiskt nog, och har inte mycket internet för att jag inte beställt nåt än x3 

Welll chingeling så länge, Akkio är cool med allting som hänt som vanligt xD

Har haft otrolig otur, men det var väntat då jag haft otrolig tur senaste månaden

//Joanna

Fridaaaa
0

Seg i knoppen idag

-Greta
0

Typ klar med gymnasiet nu, lämnade precis in de sista uppgifterna 😃

/Greta

flocken
0

# 27 roligt! Några planer för efter skolan?

Valp vakt. Jobbigt med roligt :)

…………………………………..

AkaiTsuki
0

Bor i lägenheten nu, inte bara flyttat in utan känner mig hemmastadd! 🥳

Idag ska några vänner på besök  och det kommer bli knas, konstigt osv  XD

Akkio trivs, men han har inte för sig att bita för mycket på gallret utan han … bär sin toa till mitten av buren och sätter sig på toa där. Mycket underligt men har ju flyttat tillbaka den varje dag så han börjar vänja sig lite ^^,

//Joanna

-Greta
0

#28 Inga långsiktiga, vet inte vad jag vill göra. Har jobb i sommar iaf och får väl se vad som händer sen. Ska väl jobba mer på att ta körkort då iaf :)

/Greta

flocken
0

#30 körkort är ett måste :) Varför kan man inte sova? Vaknade innan 04…

…………………………………..

AkaiTsuki
0

Tagit med datorn till skolan nästan varje dag och använt deras internet  xD 

Tog bussen idag, fifan va ont i rumpan man får av att cykla och jag har tillomed kärringsadel :C

//Joanna

flocken
1

Äntligen sol! Varit underbara dagar.

Precis gått en kortis med axel & gammel tanten. Micke somnade i vagnen &alla andra är iväg. Lugnt & skönt.

grilla ikväll :)

…………………………………..

Fridaaaa
1

Solen skiner här med så himla underbart! Strax få i min frukost och sedan "slänga" ut kaninerna i hagarna 😃

flocken
0

Vilka sommar dagar vi haft. +19 i skuggan. Linne o kortbyxor. Men fick nästan direkt sol exem på armarna. Flickorna var ute i 10 timmar i hagarna igår. Trötta o nöjda djurpå kvällen.

…………………………………..

meerschweinchen
0

Tänkte bara berätta att nu har jag varit på parken zoo i 2 veckor och har det bara bra här. Jag hamnade på hov och klövdjurs avdelningen men hade egentligen velat vara hos rovdjur eller primater istället då det är de djur jag är mest intresserade av och vill lära mig om men jag har endå rätt så roligt och jag har lärt mig massor.

Det största problemet är ju att jag har en fruktansvärd hemlängtan ;) Saknar min vovve och de andra djuren, familjen och vännerna :)

Mvh Sabine

AkaiTsuki
0

Åh! Jag ska också vara på klöv och hovdjur! :o Min kompis ska vara hos primaterna  🙂

Vilka djur är det som är i klövdjuren? Typ älgar, kameler, hjortar? :3

Det är v 24-26 som jag ska praktisera där, åh ska dock åka hem under helgerna som tur är men kan inte hämta Akkio bara under helgen skulle ju vart knas  men ska dit och göra rent bur och umgås med honom osv  under helgen  ❤️ Kommer sakna min bebis juu

//Joanna

Fridaaaa
0

Åh regnar! :(

flocken
0

Regn här med. Men är skönt emellanåt. Inga ute krav osv. Men har blivit två promenader. En hemma o en lång i skogen. Farliga u ungdjur var i hagen bredvid vägen ;) huu tyckte Pele'

…………………………………..

-Greta
0

Sista lektionen är över! Ledig närmsta veckan, firar varje kväll och sover väl på dagarna ;) Måste in till skolan nån dag bara för att hämta datorn som e på lagning annars inte mer förrän på studentdagen :)

/Greta

Fridaaaa
0

Ladda hemtenta idag 8-12! Nej inte alls motiverad

AkaiTsuki
0

Själv tycker jag att det är lite skönt med regn så man kan uppskatta solen mer ~~  Ville nästan cykla in till skolan men är lite förkyld och vill inte riskera att bli mer sjuk när jag snart ska praktisera

//Joanna

Fridaaaa
0

Inlämnad! Känns inte bra men tja bara att göra om ifall jag misslyckas, inte mycket mer med det, gjort allting jag kan så.
Jobb ikväll

AkaiTsuki
0

Imorgon bär det av! 😃 Åker tidigt imorn

Har lämnat Akkio hos min kompis som följer med mig till Parken Zoo, hennes mamma ska mata honom och fixa vattnet, han är jättelugn för att vara på ett nytt ställe, vilket gör mig jättenervös. Tänk om han fått något virus därifrån som levt länge och överlevt och smittat Akkio :C Men nu får vi inte tänka så, vi får tänka på att hon faktiskt lyckades mata honom förut och att han fortfarande var exalterad. Han var faktiskt lugnare än när jag åkte till frankrike och han fick vara hos min syster, och jag vet inte om det är bra eller dåligt, har nästan packat klart nu, plåster kvar, sen allt som man packar in imorgon på morgonen typ laddare, mobil osv 

Har kameran med mig ~~  De sa att första dagen var det mer visa men jao man vet inte :)

Jag är lite lugnare för Akkio eftersom att hennes mamma verkar kunna göra det men; att han är så lugn oroar mig.
Jag är inte så nervös över vad som kommer hända men hoppas på det bästa, det är ju trots allt en praktikplats ^^,

Har ännu inte hittat praktik någonstans till i slutet av sommarn.. :/

//Joanna

Fridaaaa
0

Idag blir det nog lika varmt som igår!

flocken
0

Känns skönare idag. Fläktar mer idag. Fyllt upp hundarnas lilla plast pool. Micke är dyngsur o springer i blöja. Flickorna är i hagen. Sen 05 imorse. Varit och köpt glucosamin till älskade axel. Misstänker artros i frambenen :(

…………………………………..

meerschweinchen
0

#37 Åå va roligt, på den avdelningen var det kapybarer, tapirer, visaya vårtsvin, dvärgflodhästar, får, getter, alpackor, hästar, känguru, marsvin, kanin, höns, råttor och illrar :) Så det är inte bara hov och klövdjur.

Såg nu att du redan farit, har det gått bra? :)

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Ibland är det inte enkelt att dra grenar efter sig till kaninerna när man har en hund som biter tag i grenarna och drar som en fisk på kroken 😉

Mvh Sabine

Fridaaaa
0

Hösökandet har börjat….

AkaiTsuki
0

Woah, är så trött! Ont i fötterna och mer ont i fötterna! Solbränd! Bor i gröna villan och den knakar… Skriver mer när jag kan Dock så har jag ingen praktik till i höst, har inte lämnat in svenska uppgiften än

//Joanna

AkaiTsuki
0

Mjo jao, jag har fått fånga lamm, mata alla djuren som finns i hov och klövdjur, kratta bajs,  pussad av vallabys(minikängurus) , kelat med kaniner,  pratat med småungar om saker som "Vet du att geten är inne hos grisarna?" x10 om dagen :)  Men igår gick jag 11250 steg, varav 3 km av de stegen bestod av att kratta. Har problem med skottkärror då containerna är för höga xD Mååååååånga föräldrar och mycket oljud från småbarn, det var även ett småbarn som sparkade på alpackorna igår :/ Tänkte i smyg hoppas de spottar på honom men så får man inte säga xD

Nu när Akkio inte är hemma tänkte jag byta till den "Bättre" kaninburen, som är nyare och inte lika färgglad med högre tak :)

//Joanna

meerschweinchen
0

#51 Haha jag känner igen lite grann av det där ;) speciellt det där med containerna! och alla barn som inte förstår att man ska respektera djuren och inte jaga dem eller göra dem illa…..

Mvh Sabine

AkaiTsuki
0

#52 Det är visst en som har fått riktigt jobb där precis efter studenten nu pga praktik på parken zoo :o 

Tar typ hand om morgonrundan i minizooet ensam och sedan efter "frukost" är vi flera. Dock så min handläggare pratar typ bara med mig när hon vill påpeka något.. helt osäker på ska man ta det positivt att det inte är många negativa saker eller ska man ta det negativt att man inte gör alla saker tillräckligt bra för att det ska uppskattas? 

Well well glad midsommar till er! 🙂🎂

//Joanna

AkaiTsuki
0

Juste… Hänglåset hos marsvina låser alltid sig självt när jag ska in och byta vatten till dom, det är jättecreepy men det händer bara en gång om dagen på morgonen och jag är 100% säker på att jag inte låst det eftersom jag ska ut genom den grinden

//Joanna

meerschweinchen
0

#53 Jasså, va häftigt :D kanske man har chans att få jobb där nån gång i framtiden ;)

Va roligt! :) Får du göra annat än att vara på lillazoo också eller är du mestadels där? :)
Jag vet inte vem du har som handledare. men jag hade flera typ men av dem tyckte jag en var super bra :D Vet inte riktigt hur du ska ta det….

Haha jag är nästan avis på dig som är där ;)  alltså jag saknar djuren så otroligt mycket, de var så mysiga ju och charmiga. Alla hade så stora pesronligheter :D

Läskigt med hänglåset, jag var då aldrig med om nå sånt däremot nångång på morgonen när jag skulle gå till marsvinen (var den första och enda som var där då) var det som att någon annan hade varit där innan för vattnet var helt rent och det var fullt med hö. Det tyckte jag va lite skumt.

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Hoppas alla hade en bra midsommar! Själv hade jag det bara trevligt men iskallt! Det ska ju föreställa somma nu… Ännu längre upp i landet hade det till och med snöat.

Mvh Sabine

-Greta
1

Hopptävlat idag med Axina och Tuttifrutti 🙂 Känns som det börjat lossna lite för Axina och Tuttifrutti körde på fint med tanke på det bara är hennes andra start i lätt.

/Greta

flocken
0

För mkt i skallen, för mkt oro. aldrig trodde jag att jag skulle vara så psykiskt instabil utav att starta företag. regler, tillstånd. Allt bara snurrar i huvudet. När det väl är kväll har jag ingen ork kvar. Men samtidigt kan jag inte sova. Somnar efter 23 & lillen vaknar oftast 04,30. Så man är medvetslös. Huvudvärk & helt utpumpad

…………………………………..

Fridaaaa
0

#58 Kommer gå kanon sen när allting väl är uppstartat och klart 🙂

flocken
0

# 59 Hoppas det. Just nu är jag helt utmattad. Om jag inte får bygglov bryter jag ihop helt. Lagt så mk tid & pengar å detta

…………………………………..

Fridaaaa
0

#60 De har inget som gör att de kan neka, men förstår inte varför de ska ta sån lång tid på sig :/

flocken
0

# 61 nej jag vet. Även grannarna undrar varför det dröjer.  Tänk om vi andra skulle sköta våra arbeten som dessa högre distanser gör. eller om vi glömmer skicka in något papper. Hemska tanke. Kommer ta in hundar ändå. Men skulle behöva semester. eller komma hemifrån. ska jag ta alla hundar & komma till dig ;)

…………………………………..

Fridaaaa
0

#62 Precis. Nej märkligt det där…
Haha ja får du göra ;)

flocken
0

#63 Lillan skulle inte precis bli glad.  Roxy får väl spelet ;)

Äntligen fredag imorgon :) Så skönt. Men jobbar 06,30-18. Gammel tanten tilde är inte överdrivet jobbig. Även att hon idag har rusat inne så de gamla benen har åkt åt alla håll

…………………………………..

Fridaaaa
0

#64 Nja hon hade nog gillar Rambo, liten hanhund ;) 
Haha ja Roxy vet man aldrig med hon är som hon är haha. Hon hade nog uppskattat nya hundkompisar :)

Lilla TIlde :P

flocken
0

#65 sur gubben ;) Undrar vad hundägarna skulle säga. " vi ska på mini semester & kommer hem ikväll" Får inte åka själv heller. Lokalsinne med noll 😃  Men oftast kommer jag dit jag ska & hem. Med lite fel körningar

…………………………………..

Fridaaaa
0

#66 Haha ja kan man fråga sig 😉
Du är som Sebbe, han har inget bra lokalsinne han heller, inte min mamma heller ;) men min pappa har, jag har hyfsad 😛

flocken
0

# 67 lokalsinnet ingick inte när man föddes som blond 08a 😂Min kära gubbe har historier att berätta om mig & mina strapatser

…………………………………..

Fridaaaa
0

#68 Haha 😃

flocken
0

Fredag.  Äntligen. Trött, medvetslös. Älskade lill sonen vaknade 04,20 😴

Sen varit gnäll hela morgonen. Blir strax en kortis med hundarna sen hem & sova. Men ser ut att bli härligt väder idag ☀️. Vi ska grilla & jag får hälla upp ett eller flera glas vin. Tänk på att jag är gammal, då dricker man vin 😉

…………………………………..

Fridaaaa
0

Fredag! Härligt jobbat hela dagen, ska jobba imorgon med men börjar inte förrän kl 10, skönt, så tar "mini-helg" nu hehe

flocken
0

Äntligen kväll. Kvälls sysslorna gjorda.

Det märks att jag är stressad av allt med företaget. När jag mår psykiskt dåligt städar jag. Kanske ingen nackdel. Men jobbigt när man får ångest när man inte städar. torkar av bänkarna i köket med desinfektions medel flera gånger/dag & man tycker det är skitigt. Torkar av golvet varje kväll med grönsåpa & desinfektionsmedel. Likadan i badrummen. Ändå får jag ångest & illamående att det är skitig.  Efter att vår dotter dog blev jag likadan. Då fick jag söka hjälp.

…………………………………..

Fridaaaa
0

Skönt med ledig dag!

-Greta
0

Inne på andra jobbveckan nu då :) Kort blir den också, jobbar tis-tors och på fredag flyger jag söderut över helgen!

/Greta

Fridaaaa
0

#74 Min med är kort denna veckan: mån, ons, fre & lördag 😛 Fast långt pass på lördagen

flocken
0

Hur mkt en, åska & blixtrar finns det egentligen?

…………………………………..

Fridaaaa
0

#76 Ja denna sommaren har det varit mycket än så länge, helt sjukt.

Jobb ikväll, ledig igen imorgon, skönt faktiskt ;)

flocken
0

#77Jag har inget emot oväder. Men idag skakade hela huset.

Nu skiner solen från en nästan helt blå himmel.

…………………………………..

flocken
0

Idag var gammel tanten med ute & gick en sväng på morgonen. Det blev en backe för mk för i sista backen satte hon sig ner & vägrade gå. Där stod jag med 3 hundar & barnvagn.  Satte henne i Mickes knä i vagnen. När vi närmade oss hemmet fick Micke gå & Tilde satt kvar i vagnen. Vilken uppmärksamhetvi fick ;)

…………………………………..

flocken
0

coolingar

…………………………………..

Fridaaaa
0

#78 Inte lika kul 😮 

Ledig dag tjoho!

flocken
0

Nästan regn fritt idag. Små skurar. Blev en Morgonpromenad på ca 6 km. Sen en kortare på em. Skönt med fredag imorgon.

…………………………………..

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.