Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etikettallmänt
Läst 854 ggr
Mickis1994
1

Hoppande rexar

Hoppar ni med era rexkaniner?  Eller era rexkorsningar?

Berätta gärna om era hoppande rexar(rexkorningar)!

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

-Greta
1

Jag hoppar med mina Rexar, än så länge bara lätt/miniklass men börjat lite med höjd/längdträning också. Dom har då helt klart potential men kanske inte under våren/sommaren haha, då är det annat i huvudet på dom 😉

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

[Sockertoppens_kaniner]
1

Jag hoppade med min stora rex och han var jätteduktig! Nu hoppar jag med min hermelinrexblandning och han är ännu duktigare! :)

Lina Strindlund
0

intressant ! min rex hatar hopphinder, men hoppar gärna på annat  , haha. hon får göra som hon vill. 💋

Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

AkaiTsuki
1

Hoppar bara lite improvisationshinder med min rexkanin 🙂 t.ex mina låga stövlar med ett plaströr på. Han hoppar om han får godis c: Men jag tränar ibland eftersom det är nyttigt att göra annat än att bara skutta runt på det raka golvet 
Har dock märkt att han föredrar att hoppa över hinder som är X istället för raka, för då blir han glad att han kan sikta hoppet på det lägsta xD

Men han tycker också att det är roligt att hoppa eftersom det blir ett trix för honom och efter trix kommer alltid belöning x3

//Joanna

Evelina!
1

Hoppar mini med min lilla rex-hane, han tycker det är dödskul. Dock har han världens kassaste teknik, så så fort hindren blir högre än mini river han allt! Men hans inställning är det inget fel på! Min standardrex har jag inte provat att hoppa med ännu då vi fortfarande är på seltränarstadiet, men jag tror nog att hon också kan bara hon vill!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Mickis1994
1

Själv har jag haft en rexhoppkorsning tidigare. Vi tävlade upp till medelsvår där vi hann göra några få starter endast innan jag tog en paus med kaninerna. Hennes mamma (rex) tävlade i lätt/medelsvår om jag kommer ihåg rätt.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

[sstorm]
2

Har sålt en Liten rex för hoppning som är medelsvår i både krok och rak samt hoppat 65cm höjd. De är rätt mycket studs i den lilla varianten :)