Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etiketter: beteendehälsaskötsel
Läst 10499 ggr
Frosstis
0

Erfarenheter på rexkaniner

Är så kluven på vad jag vill ha för kanin. Har länge vart intresserad av rexkaniner men då jag fick lite dålig upplevelse av stora kaniner bestämde jag mig för att vänta med att skaffa en rex.

Men blev så sugen igen nu då jag såg bilder på dem.

Men jag måste då höra. Hur är temperament och sådant på era rexkaniner? Stora rex alltså. Det går väl bra att ha de inomhus? Jag funderar på om det är svårt att plocka upp dom, då den jättekaninen jagade vart supersvår att plocka upp. Är det generellt en social ras som gärna kommer och hoppar upp i sängen och myser? (De kan väl hoppa upp i sängen? :p)

Ursäkta för dumma frågor.. men den franska väduren jag hade kunde inte hoppa upp i min säng så känns som att ingen stor kanin kan hoppa högt xD 

Vill veta så mycket jag kan om rexkaniner. Berätta och visa gärna bilder på era!

Vet ni uppfödare i göteborg? 

kram.

Fridaaaa
0

Finns liten rex också kanske intressant annars om du inte vill ha en större kanin?

Aldrig ägt en rex men är en dröm:
Ja de går att ha inomhus. Ja de kan hoppa upp i sängen om de vill.  Beror inte så mycket på storlek eller så utan mer individ om de gör det eller inte 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Frosstis
1

#1 Tycker liten rex påminner lite av hermelinkaniner och det vill jag inte ha ;)

Fridaaaa
0

#2 Okej 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Sockertoppens_kaniner]
1

Min första kanin var en stor rex. Han var supermysig och världens härligaste kanin! :) Har erfarenheten att stora rexar oftast är väldigt sociala, trevliga, lagom pigga och alerta, lättlärda och personliga. Sen är de ju väldigt snygga också :)

Evelina!
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Standardrexar är supertrevliga varelser som är otroligt smarta, läraktiga och har huvudet på skaft! En av de roligare raserna enligt mig!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

loppankanin
0

Är ägare av en rexkanin och kan bara säga att det är en underbar ras att ha och göra med!

Nyfikna, vill vara med på allt och väldigt gosiga! Enligt mig då!

søs
3

Har selv haft rex i nogen år..synes at hannerne er dem som er mest rolige,..men har da også nogen hunner som er nogen rigtig kælepotter..så køb du dig bare en Rex kanin :-)  Jeg har nogen til salg

[[Rabbitsforlife]]
0

Har stor Rex och har haft både underbara och helt hemska. Det som jag själv tycker är roligast med Rex är att jag upplever att dom är mer personliga och visar mycket tydligare än andra raser. Min rexhane t.ex är väldigt tydlig i sitt sätt med vad han vill och inte vill, va han tycker om och inte tycker om och visar väldigt tydligt om det är något han är missnöjd med. Min dvv han mest bara hänger med på allt och är inte alls lika tydlig med vad han tycker om saker och ting. Vi har min rexhane inne och han trivs jättebra med det. Han trivs mycket bättre inne än ute och så var det med min förra hona också. Ska du köpa en Rex så rekommenderar jag att köpa en hane. Dom erfarenheter jag har haft av rexhonor är att dom är ganska skarpa i humöret och alldeles för skarpa för mig åtminstone.

[[Rabbitsforlife]]
0

Här är en bild på min grabb. :)