Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etiketter: beteendehälsaskötsel
Läst 640 ggr
MontEverest
0

Gå ut med rexkanin i koppel?

Hör gör ni som har inomhuskaniner, går ni endast ut med kaninen på sommaren/vår och ev tidig höst? Eller är det även möjligt att gå ut vintertid eller är det för riskabelt?

Fridaaaa
0

Du bör inte ta ut en innekanin på vintern annat än några få minuter om det inte är allt för kallt. När jag hade innekanin tog jag inte ut, ville inte riskera något. Förstor temperatursskillnad

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MontEverest
0

Ja det var nästan det jag tänkte…vill absolut inte riskera att kaninen blir sjuk.

Men annars då vad kan vara maxtemp skillnad när man ska ta ut en kanin…10 grader eller upp till 20?

Om jag har ca 22 grader inomhus kan max ligga på +10grader som utetemperatur då kanske?

eller ngn som vet?

Fridaaaa
0

#2 Jag brukar köra på max 10-15 graders skillnad beroende på kaninen samt väder & vind. 10 grader kan kännas kallare än 15 grader t.ex

MontEverest
0

Mm jo men då får man känna efter litegrann hur vädret verkar :)

Fridaaaa
0

Sedan viktigt att torka av kaninen när den kommer in om den är blöt.

flocken
0

När jag hade innekanin  fick den komma ut i sele en kort sväng i sele. Tog även in snö ibland. Nu har jag bara utekaniner. De  älskar snö

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MontEverest
0

aha

jag kommer nog vänta till våren med att ta ut min eftersom hon bara är en unge just nu så kanske hon är tillräckligt stor för att passa i det selet jag sen ska köpa.