Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 604 ggr
MontEverest
0

Bottenunderlag till rex?

Har läst att rex lätt får trycksår/ skavsår under fötterna. Vill förhindra det innan det uppstår, så därför undrar jag vilket bottenunderlag som är bäst ? Har en vanlig inomhusbur eftersom jag bor i lägenhet. Vill ha ett bottenunderlag som dammar och luktar så lite som möjligt. Just nu har jag tidning +toalett strö i papper , det är väl sådär, luktar lite starkt och funderar på om de runda bitarna kan göra ont att gå på? Har sett att det finns alspån, hur bra är uppsugningsförmågan och hur luktar det? Några tips på underlag?

Evelina!
0

Till mina rexar hade jag Easy-strö, en halmprodukt med fantastiskt bra uppsugningsförmåga och otroligt mjukt åt tassarna. Kan verkligen rekommenderas. Dammar dock i klass med spån.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

MontEverest
0

hmm easyströ lät ju bra förutom att det dammar lika mkt som spån….

hoppas det finns ngt annat underlag som dammar mindre?

flocken
0

Jag hr alltid haft spån. Aldrig haft skavda tassar. Har även så mkt hö i buren så det lägger sig som en övre bädd i halva buren.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MontEverest
0

Halm luktar det lika starkt som hö? Dammar det mkt?

kan tidning och halm uppeppå räcka som underlag? och att man har toalettströ i toalådan…dock inte helt rumsren ännu…men verkar kissa i ett o samma hörn mestadels