Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etiketterotutanför-ämmnet
Läst 1743 ggr
flocken
0

Klotterplank # 20

Nu kör vi med plank nr 20 🙂

Mitt i sommaren är vi nu.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

flocken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var vid vårt somarställe i söndags. Äntligen ut med båten. Axel älskar att vara ute på ön. frihet

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

flocken
0

Hur ska man få sig glad & lycklig igen? Mina sjukdomar tar kål på mig. fick lägga mig i sängen efter 20 igår. Pallrade upp ben & armar så det inte var någon belastning någonstans. fruktansvärt.  Sen gnälliga barn & gnällig gubbe…

Idag är jag iaf barnledig. Alla hundar är här. Idag blir det skönhetsvård. Klor ska klippas, Axel & Pele´ ska badas.

…………………………………..

AkaiTsuki
1

Fått några bilder på glädjeskutt äntligen! :D

//Joanna

AkaiTsuki
1

c:

//Joanna

flocken
0

Vilka härliga bilder :)

…………………………………..

flocken
0

Måndag igen. Blev en lugn slappar helg. myggen har kommit.. fy.. Får gigantiska myggbett. Imorgon fyller mannen 33år. Fika på fm sen slår vi ihop han & stora sonens kalas.

…………………………………..

Fridaaaa
0

Hoppas vädret blir bättre idag än var det var igår.
Vaknade både kl 6 och kl 7 imorse, sedan låg jag och snurrade en stund innan jag steg upp :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
0

Ledig imorgon, skönt, helt slut efter dagens jobbepass

flocken
0

Trots att jag är en klassisk blondin rakt igenom med alla dess för & nackdelar lyckades jag idag. Fick en snilleblixt som funkade! Tanten Tilde fixar inte våra lågpromenader. Antingen fått lämna henne hemma eller undvikit gå långt. dag bäddade jag i korgen under vagnen.  Sen fick hon gå å länge hon ville. Sen hjälpte jag henne in i korgen.

…………………………………..

Fridaaaa
0

#9 hon ser ut att trivas tycker jag, ibland har man sina ljusa stunder med snilleblixt 😉

flocken
0

#10. dom ljusa stunderna är INTE många ska jag lova 🤪

…………………………………..

Fridaaaa
0

#11 hihi 😛

AkaiTsuki
0

Åh gillar verkligen inte nya ifokus… den är bara så klumpig. Så jobbigt att ens vara inne på sidan

//Joanna

flocken
0

Vad tycker du är jobbigt?

…………………………………..

AkaiTsuki
0

haha… Ska jag rabbla upp det? xD 

Well först och främst ser det inte ut som ett diskussionsforum längre om man kollar snabbt,  allt är mycket större och man kan inte ändra det eftersom då är det antingen "stort" eller "jättestort" tycker jag. Upplägget är bra men designen gör så att det bra upplägget är för jäves. Inläggen ser ut som facebook statusar och man känner inte samma tillhörighet till kommentarerna. Även att eftersom jag har en laptop tar det evigheter att gå från vänster till höger(fast det är väl inte lika viktigt)

Om jag kunde få välja storlek på text, font och vilken typ av design på inlägg  skulle det vart super :D

//Joanna

Fridaaaa
0

#15 Vänster till höger? Jag har laptop men behöver inte gå från "vänster till höger"? :P

Fridaaaa
0

Jobb ikväll men bara 5 timmar, fungerar 🙂

AkaiTsuki
0

#16 Menar när man väl är vänster så måste jag dra flera drag för att komma till stället jag vill ^^''

//Joanna

Fridaaaa
0

<#18 Förstår inte riktigt hur du menar :P

flocken
0

Jag tror jag förstår vad du menar. Det är något med någon inställning på din dator tror jag. Men fråga killarna på iFokus. Support

…………………………………..

flocken
0

Börjat tröttna på denna äckliga värme… +26 i skuggan är inte normalt. vad kan man göra? INGENTING. Nu vill jag ha svalare. Kan inte precis gå milen som jag brukar när det är såhär.

…………………………………..

-Greta
1

Klass 1 varning för höga temperaturer här nu! Ligger på minst 30 i skuggan och det är olidigt. 😮 Föredrar lätt -30 istället för det här… borde vara kallt också, hallå, det här är Norrbotten…

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

flocken
0

#22 Håller med dig helt. För varmt. Börjar längta till hösten & vintern. Gärna sommar men då max +22

…………………………………..

flocken
0

Ansökan till skatteverket klart och inskickad. Läskigt. Börjar bli orolig hur jag ska fixa detta. Moms, bokföring osv. Jag som inte ens gick ur grund skolan…

…………………………………..

Fridaaaa
0

Puh jobb ikväll igen, redan jobbat 3 dagar (varav en igår som var 8-21.30), men sen är jag ledig två dagar innan det blir helgsjobb (med långa pass)

Fridaaaa
0

Kaniner i hagen, skönt för dem då det är svalare idag än vad det varit på länge…

flocken
0

1 augusti. 9 årig förlovningsdag.  Åren flyger bort. Snart 10 år tillsammans.

Idag ska jag göra snitsel med pommes. Gott.

Flickorna är i hagarna från morgon till kväll. Svalare där än i burarna. Vi har fått geting invasion. Kan inte ha öppet till altanen. Kryper på fönsterna.

…………………………………..

Fridaaaa
0

#27 Snart dags för bröllop? 😉

flocken
0

Bröllop. Om det vore så bra :) även stora sonen tycker jag ska ha samma efternamn. Men den dagen är ni bjudna. Helgen över. Varit kanon :) i söndags lejos lekland med barnen. Igår bada. Men idag gör kroppen ont. Undrade när det skulle komma. .

…………………………………..

Fridaaaa
0

#29 😉 
Låter trevligt det 😃

AkaiTsuki
0

Har internet nu ~~~ ❤️

//Joanna

AkaiTsuki
0

Jag beställde nytt foder, en 10kgs säck med selective och hoppas att den är lite fetare än burgess excel :)  

på zoozoo.com så är det rea på den nu och med 100kr rabattkod på gratislandet så det kostade 502 kr :D

//Joanna

Fridaaaa
0

#32 👍 Håller tummarna. 
Bra med rabatter 😉

AkaiTsuki
0

Hoho påsen är mycket större än förra 10kg säcken pellets jag köpte xD Haha men det här var riktigt stora "pellets" på selective jämfört med burgess excel som var typ nästan bollar men lite avlånga

//Joanna

flocken
0

Städa stora burar i gassande sol var ingen höjdare. Men nu är det rent. Bara matte som inte längre är

…………………………………..

Fridaaaa
0

Kaniner ute i hagen. Hade behövt städa burarna men får köpa spån imorgon när jag ändå är ledig och fixa det.

Fridaaaa
0

Helt slut efter en hel helgs långpassjobb! Nu blir det sovtajm ;)

AkaiTsuki
0

Flyttade Akkios bur in i köket istället 🙂 Det funkar fint men hela "ceremonin" med gallerbitandet går om igen eftersom att det är "ett nytt ställe"

//Joanna

Fridaaaa
0

#38 "härligt" ljud, eller inte 😉

AkaiTsuki
0

#39 Speciellt när han tror jag är vaken vid klockan 3 på natten och börjar…🤪

Tror jag hittat hö!  Hoppas bara han kan köra hit den för en extra peng ~~

//Joanna

Fridaaaa
0

#30 Förstår dig xD Har ett marsvin som sätter igång på morgonen ;)

flocken
0

Äntligen tillbaka efter helgen. I Lördags åkte vi till barnensgård vid Karlskrona. Var borta hela dagen. På söndagen blev det att städ huset för på kvällen åkte jag & mannen till Kalmar för Bio & kina mat. Vi såg på Guardians of the galaxy.  Ser jag gärna om igen. Men handen på hjärtat, såg det bara för att Vin diesel hade en biroll & då  endast tal. Men åh det dög ;) Vi var hemma strax innan midnatt & lillen vaknade 05. Jiho

…………………………………..

AkaiTsuki
1

Akkios mage verkar funka rätt bra på selective hitills, eftersom jag gett den vanliga givan burgess excel och lite extra med selective och han har torrare bajs c:

Han är så lååång ❤️

//Joanna

AkaiTsuki
0

Glömde skriva, imorn eller övermorn kommer bonden hit med höet! :D

//Joanna

Fridaaaa
0

Puh slut, skulle haft ledig dag men icke, blir 3 timmars inhopp på jobbet men det får gå ;)

flocken
0

Här är det kaos. Ber om ursäkt av min frånvaro.

…………………………………..

Fridaaaa
0

Ledig 4 dagar om jag inte blir inringd, ska bli skönt! Bara "vara", känner att jag verkligen behöver det nu…

AkaiTsuki
0

Höet kom ända fram till dörren :) 
Men är redan superstressad inför skolan men har ingen ooork att fixa det 🎧

//Joanna

AkaiTsuki
0

Är i chocktillstånd!!

Fixade i köket, kokade kaffe och gjorde rent köksbordet. Efter trasan har gått halvägs längst bordet hör jag Akkio springa åt alla håll under bordet och jag förstår att han inte är sig själv, han har panik?. Han springer fram och tillbaka upp och ner och flyger över bordsbena och jag är så rädd att han ska bryta något, ryggen eller bena eller vad som helst! Han kommer fram på ställen han aldrig kommit fram förut. Han hade panik rent ut sagt jag fick tag i honom så att han inte skadar sig/skadar sig mer (har inte kunnat kolla honom än). Försöker lugna ner honom men det fungerar inte..  Släpper honom så att han kan hoppa in i buren och det gör han panikartat! Efter det så stänger jag buren så att han inte kan hoppa ut och skada sig och sen sprang han och gömde sig under hyllan. 

Jag har ingen aning om vad det är som händer??? Jag menar sist han fick sån panik var runt en hund och då sprang han till mig och lugnade ner sig till min närvaro men nu, det var en ren blackout, tror inte ens han förstod att det var jag ;o..

Helt ärligt så tror jag att han såg någonting, typ ett spöke eller liknande i form av en hund eller något :/ Eller så har min kanin blivit knäpp.. på riktigt. 

När han lugnat ner sig ska jag undersöka honom och se så att allt är på "plats" och att han mår bättre… Ifall det här händer igen så kommer jag att ställa tillbaka honom ute i "rummet/vardagsrummet" 

Har ni vart med om något liknande?…

*EDIT 15:16* Kom på att jag glömde det viktigaste, innan hörde Akkio springa åt alla håll och kanter så stampade han som en galning  (Nu har han börjat stampa.. vet inte om jag ska gå dit eller inte)

//Joanna

AkaiTsuki
0

Så min lilla busis ser ut nu :(  Helt tossig men han tog mer än gärna emot morot  som tur är 

Dock så blev jag så panikslagen förut att jag inte riktigt vet om han fick det under paniken eller om han försökt "tvätta" sig väldigt starkt

//Joanna

Fridaaaa
0

#49 Vad läskigt!

flocken
0

Men fy.. Inget ovanligt ljud eller lukt?

…………………………………..

AkaiTsuki
0

#51 Jao :/ Verkligen, ska försöka improvisera flera gömställen i köket så han kan "gömma sig" på fler ställen när han känner han behöver det  
Är helt mind blown, dessutom fick jag bluescreen förut  på laptopen.. yay?  Otursdag om något

//Joanna

flocken
0

Fortfarande inte bra här. Hoppas det ska ordna sig nästa vecka. Tappar lusten för allt.

…………………………………..

Fridaaaa
0

#54 🤗

Fridaaaa
0

Bra start på veckan :)

AkaiTsuki
0

Akkio verkar nu ha nästan glömt av händelsen men usch va roligt att transportburen är under bordet! Men han är lite skraj över att golvet är blankt så har lagt extra mattor

//Joanna

Fridaaaa
2

Tittut! 😛

AkaiTsuki
1

Såå söööt!

//Joanna

flocken
1

Jag klarade det!!! from 1/9 är jag egenföretagare!!

…………………………………..

Fridaaaa
0

#60 😃😃😃😃😃😃😃🤗🤗🤗🤗

AkaiTsuki
0

Grattiiiisss!!!! :D🥳

//Joanna

flocken
0

men vilken resa. O vilka sura grannar jag har. har nu skaffat mig ovänner för livet. Men min dröm är uppfylld

…………………………………..

Fridaaaa
0

#63 dem som är ego 😉

Fridaaaa
0

Tjo snart helg!

flocken
1

fredag.

Vilken vecka. Företaget godkänt.  Pratat med skatteverket & har nu FA skattesedel.  Varit kontakt med bolagsverket. Har nu registrerat företagsnamnet & köpt det, Djurflockens Hunddagis.

Fått in stora sonen på fritids. Varit kontakt med bokföringsfirmor. Inte bestämt mig om jag ska sköta det själv.

Varit på bio- expendables 3. WAOW!!

…………………………………..

Fridaaaa
0

Denna damen har varit på rymmen i 3 timmar idag. Men nu är hon inlåst igen 😉

AkaiTsuki
0

Akkios toa bara sprack…  O-O

//Joanna

Fridaaaa
0

ÅH hungrig xD

AkaiTsuki
0

Jag vet att jag skrev att Akkio inte verkat brytt sig om händelsen men jag ser småsaker tydligare för var dag att han visst fortfarande bryr sig och det skär verkligen i hjärtat att se sin lilla plutt så 
(och flocken, såg inte ditt inlägg om ljud eller lukt (#52) och nej inte vad jag kunde höra/känna lukt :/) 

Igår satt han och stirrade med ögonvitorna synliga i över en timma, visst han reagerar (än) på ljud men bryr sig inte om dem, sen så har han blivit magrare också vilket jag hoppas innerligt är pelletsbytet (han ska ha 0,75dl av denna, förra var 0,5dl)    Ibland vågar han inte gå på mattan och ibland vågar han inte gå på något förutom mattan  och jag bara vet att han inte är sig själv till 100% vilket gör mig väldigt ledsen 

Jag vet inte vad jag kan göra som får honom att må bättre, vad har ni för tips? 

(Sen, till övernaturliga saker, att jag hade en sån sömnparalys och det var något oljud som störde och jag försökte säga tyst väldigt mycket men det kunde jag ju inte, sen så vaknade jag till ur den här drömmen till "verkligheten" så står en strävhårig högställd russel terrier och bara skäller och skäller och skäller på mig som en vakthund. Jag är riktigt obekväm i sånna här situationer så jag helt enkelt försökte ignorera och somna om. Så jag vet inte, är det denne terriern som skrämt Akkio, eller är både jag och Akkio knäppa? ) 

//Joanna

Fridaaaa
0

Lördag, älskar helger!

Fridaaaa
0

Varit skön helg :D

AkaiTsuki
1

I helgen kommer en vän över! C:

//Joanna

Fridaaaa
0

#73 Roligt :)

Dumma mage som inte alltid vill sammabeta :(

flocken
0

Äntligen fredag. Lill sonen har varit sjuk hela & veckan & jag har mått sådär. fått be svärmor ha Micke så jag kunnat åka iväg med hundarna ändå. De bryr sig inte att fröken inte är på topp.

Idag ska vi grilla. Njuta av sensommaren

…………………………………..

Fridaaaa
0

Tipptoppväder här hela dagen underbart! Mycket tid för kaninerna i hagarna med :D

AkaiTsuki
0

Idag kommer min väääääään!!! C:

//Joanna

flocken
0

Helgen över. Har tagit det lugnt. Har kommit in i en period där jag inte tar tag saker & känner mig matt & trött.

…………………………………..

Fridaaaa
0

Helgen går för snabbt alltså 😕

AkaiTsuki
0

För snabbt! 

Tänkte duscha innan skolan börjar, men vattnet funkar ju inte…. blöööhhhh

//Joanna

flocken
1

Köpt ny bil idag. Ny för mig iaf ;) Blir nog bra när vi fått fixa till den. Lite personlig vill jag ha den.

…………………………………..

Fridaaaa
0

Glöm inte bort tävlingen! 👍😉

meerschweinchen
0

Känns det var evigheter sedan jag kikade in här. Hoppas det är bra med alla här,  själv är det bara bra förutom att det är en massa plugg just nu.

I morgon får kaninerna följa med till skolan igen efter ett långt sommarlov i uteburen. Blir roligt att få träffa dem varje dag igen.

#82 Om jag hittar någon bild eller hinner fota hade jag tänkt vara med men kan inte lägga ut bilder. Undrar därför om det går bra att jag skickar bilden till dig? :)

Mvh Sabine

Fridaaaa
1

#83 Ja det går bra så kan jag lägga upp 🙂

flocken
0

Det sägs att det fia vädret ska vara över nu, Började regna igår & fortsatte lite inatt. det är nu man vill ha ett normalt jobb. Men regnkläder på, packa in hundarna i bilen & åka till skogen.

…………………………………..

Fridaaaa
0

Helg! Skönt

AkaiTsuki
0

Har ny mobil nu c:

Och även så har jag drömt att min kompis förstörde mitt skal, så nu får vi se om det är en sanndröm!!  Skulle vart fett coolt om det är

//Joanna

flocken
0

Nackdelen med att vara egenföretagare… Kan inte ringa mig sjuk.. Huvudvärk, förskyld & feber fram & tillbaka. Blivit två kortare rundor & hjärn gympa i hagen medan fröken satt & njöt i solen med en hustler på bordet. Energi drickan, inte tidningen. Inte för att det hade varit så fel det heller ;)

Imorgon skogspromenad & sen vetten med axel för att röntga hans framben. Haltar dagligen utan smärtstillande.

…………………………………..

Fridaaaa
0

Ingen bra start ¨på månaden

Fridaaaa
0

Sjukt trött!

AkaiTsuki
0

Åhhhh hååååååå skolarbete i diezzz

//Joanna

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.
Inlägget är låst för nya kommentarer