få bort banan flugor?
Tips, råd, huskurer. Hur blir jag av med banan flugor? Det kryllar av dessa äckliga djur. Jag har rent hemma. Frånsett hund hår, spån, hö o barnens leksaker.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag har flera blandningar av: Vinäger, diskmedel och honung/sirap, då dras de äckliga flugorna dit och drunknar typ, har säkert ett 10 st i huset (muggar med blandningen i)🤪
I'm out 
Försöker med bli av med dem, är vid vasken, dammsugat upp flera haha men de kommer tillbaka igen 😕 Testat flertalet blandningar men inget hjälper.
#1 Jag personligen har testat liknande, men ättika istället för vinäger, hjälpte inget 😕
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Tack för tipset. Ska testa :)
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
#2 Vad konstigt, 😕hos oss ser man flera döda banan flugor i blandningarna.
I'm out 
#4 Hört flera blandningar där det är väldigt spritt hur pass det fungerar.
Sedan säger dem att man ska hälla kokande vatten flera dagar i rad i vasken om de är där, för då dör äggen som de lägger där
Jag tog en mugg, hade i outspädd ICA jordgubbssaft i botten, kanske 3 mm högt eller så, och så en liten droppe yes för att bryta ytspänningen. Jag blev av med mina med den blandningen. Vinäger och honung tar ej på de bananflugorna jag har, men saften gör det!
Jag har sprayat hårspray på dem
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Då verkar det nog vara väldigt individuellt 🤔
I'm out 
Det är ju som klister, se kan inte flyga och dör
#9 Hur lyckas du träffa? Hade fått hårspray överallt xD
Jag lägger fram en frukt i diskhon så de samlas där, men jag snor också runt snabb på stället för säkerhets skull
En skål med plastfolie med minimala hål (så dom inte kommer ut igen) i och ha typ ketchup och en banan i. Brukar funka här.
Har även hört att en skvätt vitt vin med diskmedel ska funka.
/Greta
Medarbetare på rexkanin.ifokus
här hemma blandar vi lite vinäger, diskmedel och sen vatten och då försvinner nästan alla!
under rötmånaden var vi borta någon dag och glömde ta ut matpåsen(den man kastar matrester i) så när vi kom hem kryllade det av fruktflugor, fick ta ut allt under diskhon , torka med rengöringsspray och sedan ställa in en skål med vinägerblandningen i och efter en dag var alla flugorna borta, och då hade vi ändå stängt in dom så att de inte skulle flyga iväg till nån annan plats i huset :)
Nu har vi testat allt. Det som fungerar bäst här är plast folie över en skål med hål. Men så stod jag där. .hur ska jag tömma? Gick ut o släppte ut dom.
…………………………………..
Flugspray?
Vi har funderat på flugfångare. De där kladduga man hänger i taket. Men vi har inte kommit dit ;)
…………………………………..