Skadat ben
Vår kanin fastnade i kopplet när hon var ute idag, det gjorde uppenbarligen väldigt ont för hon skrek. Nu haltar hon på ena bakbenet. Stödjer inte så mycket på det. Någon som har erfarenhet av kaniner som skadat benet och kan berätta lite om beteendet. Jag vet att de försöker dölja sin skada. Hur snabbt bör man ta dem till veterinären?
Om den knappt stödjer hade jag åkt in idag eller imorgon till veterinären.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag hade åkt in fort. Kan vara brutet. Alt stänga in i en liten bur utan möjlighet att röra sig o se vad som händer. Men iaf ringa och rådfråga
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Tack för era svar. Pratade med en veterinär igår som tyckte vi skulle avvakta över helgen. Hon är redan mycket bättre. Hoppar och skuttar och gör glädjeskutt och stödjer nästan lika mycket på båda bakbenen. Det är lite svullet men det minskar det också. Såå skönt!!!
Vad skönt :) Då sträckte hon säkert bara benet. Man blir alltid orolig när något händer
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Skönt att det är bättre! Jo dom brukar kunna läka rätt många skador rätt bra.
Hon kan ha skrikit också för hon blev överraskad och inte av smärta, det har jag haft nån kanin som gjort en gång också…
/Greta
Medarbetare på rexkanin.ifokus