Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etiketterotutanför-ämmnet
Läst 3079 ggr
flocken
0

Klotterplank 21

Nu kör vi med ett nytt höstplank :)

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fridaaaa
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

👍

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
0

Tänk om Omega kunde vara sådär fin i pälsen. Nej, fäller så hon ser ut som en skabb räv, skabb kanin ska det nog stå

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Fridaaaa
0

#2 Härligt med rexar! 😉 Ella ser ovanligt bra ut än så länge, förvånad själv 😛

flocken
0

#3 Jenna är inte så grann heller.Ser värre u. Därför ni inte år några bilder på dom jus nu

…………………………………..

Fridaaaa
0

#4 Härliga höst! 😉 Iza ser inte så grann ut nu istället, suck.
Fördel med Flizan & Smilla faktiskt för syns typ inget på dem när de fäller, märks när man kammar istället 😛

AkaiTsuki
0

Lite braiga nyheter! 🙂

Bytte ju till selective och det har gått någon månad med endast selective och det går super C:

//Joanna

Fridaaaa
0

#6 👍

[Hallons]
2

Är så nöjd med de nya avelsdjuren jag fått hem :) en svart hona och en Otter hane (liten Rex) Shakira (Madagaskar manteltecknad) är även parad. Otter och Otter mantlat väntar!!

Fridaaaa
0

Ella-bus ❤️

Hon är så himla känslig för ljud eller ja vissa & likaså vissa rörelser och ibland går det skitbra. Förstår mig inte riktigt på henne ibland

Gizzma
0

#9 Haha min tjej är PRECIS likadan!😃 Man kan hosta litegrann när kittlas i halsen och hon verkar få världens hjärtattack men sen kan man köra runt henne med dammsugaren eller lägga av väldens nysning och hon bryr sig inte ett dugg😂

/GizzmaFörlägen

BlommaEverything has its beauty, it's up to you to see it!Blomma

Gizzma
0

Oj! Vad hände med bilden🤪

/GizzmaFörlägen

Fridaaaa
0

#10 De kan de där kaninerna 😉 Ella kan vara i hagen och det kör förbi bilar, traktorer och så, men råkar jag ibland röra mig för fort så får man "panik".

Gissar att du laddat upp från padda/telefon? Då blir den så då den inte är på rätt håll där (den ser ut att vara det i paddan/telefonen men är itne det egentligen) 😉

AkaiTsuki
0

Akkio var rätt känslig mot konstiga ljud osv men jag vande honom vid ung ålder c: med både musik och typ stolen som gnisslar när man åker bakåt osv :D

//Joanna

Fridaaaa
0

#13 Ella fick jag hem när hon var 6 månader. Blivit mycket bättre men verkar inte vilja "försvinna" vissa saker, men är nog bara som hon är helt enkelt 😛

Gizzma
0

"12 Nej faktiskt inte, laddade upp den från min laptop, jaja strunt samma :) Förstår vad du menar, finns en hund i vårt område som är blandning mellan greyhound och schäfer (, världens gladaste hund typ 😃) som kan springa runt Maggies inhägnad på tomten och hon bara sitter där i gräset som ett frågetecken och bara kollar!

/GizzmaFörlägen

Fridaaaa
0

#15 Märkligt, för iFokus vänder inte bilder så 😛
Udda blandning xD Skönt att hon inte reagerar.

AkaiTsuki
0

Hemsk natt ,dock inget som rör Akkio eller kaniner

//Joanna

Fridaaaa
0

#17 Jobbigt med såna nätter :/

Själv har jag sovit dåligt inatt, och uppetidigt då jag inte kunde sova mer = huvudvärk och trött i skallen :/

flocken
0

Nu är det höst. solen har inte visat sig på en evighet känns det som. Men har blivitlånga promenader ändå. Tror varesig hundar eller ägare blir så glada annars. Men idag…åh Axel… Eftersom det är älgjakt blir det inga skogspromenader.  Vi åkte väg till grannsamhället & gick en väg jag inte gått på 12 år. Ny gödslade åkrar runt oss samt djupt dike på ena sidan . Fick dra upp en hund som fastnade längst ner i gyttjan… En super glad hund sen. D nästa två gångerna om han upp. Men så fastnade han igen. Lyckades ta sig upp på andra sidan diket… Nu då? Tillslut hoppade han över.

Fick bli ett bad för honom ikväll. Luktade skunk

…………………………………..

Fridaaaa
0

#19 Axel i ett nötskal 😉
Ja det är så tråkigt att det itne blir skog just nu 😕

flocken
0

# 20 Vill inte hindra honom heller. För han hade roligt. Men att själv krypa ner i diket & sträcka sig ner för att få tag i selen för att dra upp en 50 kg klump var inte skoj. Tänk om jag plumsat?

…………………………………..

Fridaaaa
0

#21 Han hade nog undrat då 😉

flocken
0

# 22 Jippi matte badar!!!

…………………………………..

Fridaaaa
0

#23 Hihi 😉

flocken
0

Onsdag. Tänk om veckan vore över. Helt slut. Längtar till fredag med ett varmt bad och ett par glas vin. V 43 & 44 har jag pensionats hundar. Sen några dagar utan sen ramlar det in igen. Tur man jobbar med något man älskar. Annars skulle jag inte orka jobba minst 10 timmar/ dygn normalt

…………………………………..

Fridaaaa
0

#25 Vill med ha sånt bra jobb 😉

flocken
0

# 26 du utbildar dig redan till annat ;)) men i framtiden kan man alltid göra något annat. Jag ändrade inriktning efter 10 år på industri. Men är nog rätt ung (31) för att vara egen företagare egentligen

…………………………………..

Fridaaaa
0

#27 Mjo men kan inte bestämma något själv där 😉 
Hade någon bra utbildning funnits här med CSN-stöd hade jag lätt gått det 😃

flocken
0

Jag får utbilda ;) men skulle inte utb folk i min närhet.

…………………………………..

Fridaaaa
0

#29 😉

Fridaaaa
0

Snart helg, skönt!

Fridaaaa
0

Himla skönt md helg :)

flocken
0

Var tar dagarna vägen? Hinner inget annat än att jobba just nu. Avskyr när jag inte hinner med sidan som jag ska..

…………………………………..

Fridaaaa
0

Nu vill till & med jag har snö som annars avskyr det, så att det blir ljusare ute :/

flocken
0

Nu har vi faktiskt haft sol. Härligt. Men blött och geggigt överallt. Idag väckte en av hundarna mig vid 04,50. Skulle inte somna om. O husse säger att de alltid har sovmorgon. Det är något med vårt hus. Ingen kan sova på morgonen

…………………………………..

Fridaaaa
0

#35 Spooky house 😉

AkaiTsuki
0

Woah nu har jag vart i Finland i över en vecka! Och det var rätt intressant c: men de äter tråkig mat och Akkio lever woho! Får se om han klarar sig till fredag ;o Skriver mer på datorn sen c:

//Joanna

Fridaaaa
0

#37 Spännande! 🙂

flocken
0

#36 det är konstigt. Jag vet att vår dotter är i huset. Ingen annan. Är bara en ägare innan oss. När pojkarna var små satt de o "pratade" mot Ängels minnes hylla. Varje kväll är det en skugga borta i hallen vid sovrummet. Grace skäller och morrar en gång varje natt. Men är inget. När grannen startar sin gigantiska bil som mullrar sover hon vidare. Något är det i huset

…………………………………..

Fridaaaa
0

#39 Tänk om man kunde prata med djuren och fråga vad de ser.

flocken
0

#40 vi har haft en djur tolk här till axel. Helt otroligt. Sen får folk säga att det är bluff. Men det som hon berättade för oss efteråt visste ingen annan om frånsett min familj. Allt står på min hemsida under axel.

…………………………………..

Fridaaaa
0

#41 Ja ibland blir man "rädd" vad de vet utan att man sagt något. Vet en som kom och skulle "prata" med hennes hundar.Nämnde en schäfer till den lilla hunden som "skyddsängel" visade sig att den hade bott med en schäfer i förra hemmet.

AkaiTsuki
0

God halloween!😜👻

Vi åkte nattfärja till finland, kom tidigt på morgonen till skolan som vi skulle vara på och den såg rätt tråkig ut, dessutom så kaaaanske hade vi festat och inte sovit något under natten… så första dagen var det rundtur och det var ganska tråkigt.

Skolan har missat så mycket men har fokuserat riktigt ordentligt på vad som är viktigt, vilket var lite överraskande olikt sveriges skolor, här försöker vi få allt perfekt så ingeting blir perfekt, det är som om denna finska skola insett att det är bäst att koncentrera på en sak. 

Det fanns inte så många djur, det finns en djurklinik, hundpensionat, och ett stall. 

Vi skulle spendera mest tid på kliniken men vi var mest på skolresor osv, vilket var lite tråkigt. Men när jag var i kliniken fick jag pröva spruta på alla 3 sätten, ta bort tandsten, tvätta öron, klippa hund, vara med under operationer, lyfta hund, städa, sterilisera saxar och tillbehör, vaccinera, hantera katt, sätta i blodprov i apparaten och undersöka resultatet 🙂

I stallet så fanns det 2 ponnys och 1 häst som kom dagen innan vi åkte och 4 får, dessa ponnys körde vi med vagn och vi klippte fåren

För övrigt så har var vi på en fårgård som visade vallande hundar, zoo i helsinki, tropicarium med ormar och reptiler, sealife som är typ som havets hus, vart och ridit häst på "finsk häst" 🙂

Nu är både jag och Akkio hemma och det är jag glad för ~

//Joanna

Fridaaaa
0

(nej det är ingen dubbelhaka, är selen som gör det). Ella har dock lagt på sig lite mer än vad hon ska hmm.

AkaiTsuki
0

Jag har slarvat lite med att klippa Akkios klor, fick stora skuldkänslor men.. Gissa vad!!

Akkios pulpor har dragit sig bakåt!  Tänk alla de saker med att klippa ofta och nära pulpan, att fila ner dem och jag hade kämpat ett bra tag med det innan jag gav igen och klippte när de blev för långa bara. 

Så nu när han har äntligen kortare pulpor skall de hållas i skick! 😉

//Joanna

Fridaaaa
0

#45 Vad skönt 🙂

flocken
0

Fryser bort… Urbota tråkigt väder. Bara grått & dis. Hellre kallt ordentligt så man slipper all gegga nu

…………………………………..

Fridaaaa
0

Hopplöst regnväder och blåst. Hellre inne än ute och ingen hage-tid till kaninerna 😕

flocken
0

#48 Ingen vill vara ute. öppnade till hundarna & de tittade på mig som jag vore knäpp. Gå ut? Igen?

…………………………………..

Fridaaaa
0

#49 Haha ja Lillan bryr sig inte, Roxy har allmänt mycket energi idag så hon struntade för en gångs skull i vilket men var lätt att få in så nja inte vidare tyckte hon med vädret hihi

flocken
0

# 50 Tror mina tycker det är skönt med lugn & ro nu. Inga xtra hundar.

…………………………………..

Fridaaaa
0

#51 Tror det med 🙂

-Greta
0

Ett tag sen jag var aktiv här, har haft ganska fullt upp med jobb o livet, och "sluta-med-kaniner-grubbel", ska lägga av nu eller mindre. Så svårt att välja vilka som ska få stanna bara… 😮

Helg nu iaf, skönt att vara ledig! Blir väl att testa övningsköra i nybilen och hälsa på småkusinerna då. 🙂

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

AkaiTsuki
0

Kemiprov avklarat.. woo! men har bara tusen saker kvar c:

//Joanna

ajanki
2

Får hem min första rex på onsdag. Jag längtar så! Det är en hane och han är viltblå:)

Fridaaaa
1

#55 Vad roligt 🙂

ajanki
0

#56 Ja, det ska bli så kul! Vi går i väntans tider :) Vi tingade honom när han var 6 veckor så vi har väntat i 2 veckor. Hans rum har stått färdigt och inrett i en vecka ungefär..

Fridaaaa
1

#57 Den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge👍
Du får göra en bildtråd med honom sen 😃

ajanki
1

#58 Det har du rätt i!

Jag lovar att det kommer en bildtråd! :)

Fridaaaa
1

#59 😃

AkaiTsuki
0

Hur mår ni då? Hur går det? 🙂

//Joanna

flocken
0

Här i denna familjen är alla sjuka. Jag kan inte prata. Fick ställa in möte med en blivande ny dagis hund idag. Eller gubben fick ringa.  Kan inte göra ett bra jobb utan röst ;) Har fått in ringorm. Jippi :/ skulle börjat med behandlingen & saneringen i lördags. Men måste kunna prata innan jag går till apoteket & ha ork att behandla alla grisar & köra första saneringen också.

Så man är inte överdrivet kaxig just nu-

…………………………………..

AkaiTsuki
0

Oj låter inte så trevligt! 😕 Hoppas allt löser sig 

Själv så börjar skolan snart och det kommer bli jobbigt, allt kommer gå så fort. Jag måste planera min egna student, det är jobbigt. Jag vet inte vilka som vill komma och jag vet inte hur jag ska lösa allting och jag har inte skaffat ett ställe att ha mitt gymnasiearbete än och bluuhh :(  Så jobbigt. Stressigt. Bajsigt. 
Sen så har jag ingen studentklänning än, balklänning eller något och det är svindyrt. 

Hatar verkligen att mamma inte hjälper alls. Varken planerande eller ekonomiskt

//Joanna

-Greta
0

#63 Jag beställde min balklänning på JennyJoseph, bra kvalité och relativt billiga. Man får då en fin klänning för under tusenlappen iaf 😉
Hoppas det ordnar sig för dig!

/Greta

Fridaaaa
1

AkaiTsuki
0

Ändå svårt med klänningar, fanns dock lite fina på den sidan c:

Akkio är lite mörk runt ögat, nu trycker jag "upp" ögonlocken så det skulle synas på bild men ja..  det har blivit så mörkt ;o  något man borde tänka på?

//Joanna

flocken
0

#66 Det är väl bara lite färg förändringar i pälsen? Ingen fara. 

Nu när man började längta efter sol & lite värme kom vintern. Bara det kan hålla sig vitt nu. Bara jobbigt att gå i skogen. Men hundarna föredrar att vara lösa i skogen än koppel i samhället.

Den 31/1 har jag tid för att pröva bröllops klänning. Vi ska gifta oss i sommar efter 10 år. Har nog inte riktigt fattat det. Svärmor, bästa kompis & stora syster ska följa med. Sen kommer Frida (fridaakesson) vara med via mob & mms bilder.

…………………………………..

Fridaaaa
0

#67 👍

AkaiTsuki
0

# 67 Nej alltså runt ögonen precis som kajal-aktigt typ x)

//Joanna

flocken
0

Tänk, nu är det på riktigt. Har nu valt ut en brudklänning. Det var en upplevelse att prova klänningar. Men nu är det gjort. Handpenning lagt & vi betalar hela på Måndag. Kommer sys upp så mina "meterhöga" klackar synd. Vinrött skärp med bling.

…………………………………..

flocken
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

tror det blir dessa skor

…………………………………..

Fridaaaa
0

#71 Kommer att bli så himla bra! 🤗

-Greta
0

#71 Åh vad fint! 

Börjar vara kring 1 m snö här nu… snöat för fullt i flera dagar. Längtar tills det är över!

/Greta

ajanki
0
[Sockertoppens_kaniner]
0

Har blivit helt kär i en liten otter blå rexpälsad hona! VARFÖR?

flocken
0

# 73+74 Tack :) Drogs till den direkt.

Nu är klänningen betald. Det absolut dyraste plagget jag någonsin köpt utan dåligt samvete ;) Landar på omkring 10,000 när den är klar.

Strax ut i skogen med hundarna. Snö, minus & varm oboy & nybakade frallor

…………………………………..

ajanki
1

Hämtade den här sötnosen i torsdags uppe i Norberg:)

Fridaaaa
0

#77 Grattis! En saluki? :)

ajanki
0

Tack! Ja, en saluki. Har haft saluki sen 1988:)

Fridaaaa
0

#79 En fd klasskamrat till mig har skaffat en med nyligen 🙂

ajanki
0
Fridaaaa
0

#81Red Hawk´s tror jag uppfödningen heter 🙂

ajanki
0

#82 Okej, då vet jag. Stämmer att hon har valpar nu:)

flocken
0

Jag vill också ha en vinthund!! Mannen säger blankt nej. Har även tagit med han på whippet race. Men icke. så får bli en granddanois när vår axel är äldre.

…………………………………..

ajanki
0

#84 Så synd att du inte kan övertyga honom om vinthund, dom är underbara!

Fridaaaa
0

#84 Varghund skulle ni ha, är ju vinthund 😃

Fridaaaa
0

Välkommen hit! Namnlös ännu. ingen rex heller men en go dvv´s hona 🌺

AkaiTsuki
0

Hej allihopa! :) 

Hur mår ni? Hur går det?   

Här rullar allt på, för fort! Och snart kommer jag vara arbetslös om jag inte får tag i något jobb efter studenten, detta oroar mig faktiskt.. men får ju söka allt typ! x) 
Och jag vill ju bo kvar här liksom, jag har flyttat hemifrån helt och hållet. Skulle jag inte klara det skulle det inte vara så roligt, jag kan ju inte flytta hem 

Aja! :) Jag är sjukt sugen på en till kanin men känns inte riktigt rimligt att skaffa en till nu när läget är som det är

Men jag är så sugen på en liten/mindre lejonhuvad kanin 😍 Även om jag skulle vilja ha en "utmaning" och någonting att jobba med. Som jag fick med Akkio 
Tur att man får drömma iaf!  :D 

Kram på er 😊

//Joanna

Fridaaaa
0

#88 Håller tummarna för dig! :) Inte sugen på att studera vidare? =)

AkaiTsuki
0

Mjo men kommer inte in på linjen som jag vill :/ och skulle nog behöva en skolpaus

//Joanna

Fridaaaa
0

#90 Aa ok :/
Ja jag hade paus i två år innan jag hoppade på högskola :)

Fridaaaa
1

Nytillskott! Kom i tisdags kväll ❤️

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.
Inlägget är låst för nya kommentarer