Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etikettskötsel
Läst 46 ggr
flocken
0

Underlag i hagar.

Jag går i planering att bygga om hundarnas rastgård. Där även kaninernas burar o hagar finns.
Gräset kommer försvinna. Gräs? Jorden och leran.
Först blir det grus och det sista lagret. Ja det är just de. Är lite inne på träflis. Alltså hackat trä i mindre bitar. Ljust och även rätt mjukt.
Även fått tips på torv. Men känns skitigt.

Då Hagarna står där kommer jag även fylla botten på dom. Sen kommer de självklart ha hö osv.
Vad tror ni?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

ajanki
0

Blir det lera även i kaninburarna?
Förstår att det blir det där hundarna går.
Ska det vara samma underlag hos kaninerna som hundarna?
Träflis låter som en bra idé hos kaninerna men hos hundarna skulle jag lägga singel. Det dränerar bra och känns fräscht även när man plockat bajs och lätt att skölja med vatten.

flocken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1: ja blir lera överallt.
Vill inte ha någon typ av grus. Måste vara mjukare.
Grus blir det i bottenlagret.
Såhär ser det ut nu. Gissa hur det blir i vår.
Tanken är att lägga mer stenplattor till vänster. En upphöjd såbädd mot planket till höger.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

ajanki
0

Så jobbigt!
Ja, plattor blir nog bra.

Fridaaaa
0

Vi hade tjockt lager sand när jag bodde hemma i hagarna, kaninerna älskade att kräva i det och svalkade på sommaren när man sprayade med vatten på det. Men vi hade plasttak på hagarna, så blev inte så jättelerigt eller så.

Risken med plattor är att det blir för hårt = trycksår.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
0

#4: de ska ha samma underlag som i rastgården. Troligen blir det träflis eller liknande.
Plattor vid sidan av hagen där vi redan har plattor

…………………………………..

Fridaaaa
0

#5 aha ja det låter vettigt :;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.