Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etikettallmänt
Läst 4517 ggr
LinneaJohaanson
0

Era rexkaniner

Visa upp era fina rex kaninier, i bilder och text!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

[vretenskaniner]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

**Dunludd´s Avacado "Dennis"

**Dennis är en hane född 8 maj 2010. Färgen hans är zobelsiames blå. Han är en riktigt fin och jättesnäll hane i sina bästa år! :) Första utställningen blir 5 december i Vänge Glad Har har en riktigt tät och fin päls! Blir helt beroende när man börjat klappa honom, haha!

[vretenskaniner]
0

**Dragongårdens Zäta "Zäta"

**Zäta är min egenuppfödda hona! Hon är född 1 juli 2010 och är castor till färgen. Hon är nu i tonåren och är en riktigt bitch i buren, haha! Men annars är hon snäll! Hon älskar att få komma ut i hagen, då blir den en hel radda full med glädjeskutt. är utställd en gång i B-klass på 92 p.

LinneaJohaanson
0

Tänkte då pressentera min ända nuvarande rex.
Blåbärets Cloud " Blå "
Född 2009-10-24
Blå rex hane.
Blå blå blå, han är min ängel. Jag fick köpa blå för 100 kronor, ville först inte helt ha en till rex pga platsen. Men köpte honom i alla fall, oj oj vad jag hade gått miste om om jag inte köpt honom. Han var först en tanig liten krabat som tog mitt hjärta med storm. Lite tjurig då han var 6-7månader och i tonnåren men fortfarande snäll. På hösten började jag ge honom mycket mat och havre, han biffade på sig rejält och blev en stor stor snygging. Med mer personlighet och kelig som bara den!
På utställningen i tierp fick han hela 95p!! Med kommenterar "mycket vacker helhet" osv. Vi hopptävlar även lite och han är jätte duktig. Kanske inte elit klassad, men vi gör det inte för att klättra klasser utan för att det är kul.

Något speciellt med blå är att han, om han är i famnen, tar han tag och håller i jackan med tänderna. Bits inte hårt bara "pratar" lite. Sen om han inte får som han vill han han nafs lite i fötterna och benen osv.. Men inte elakt, bara han sätt att komunisera!

Jag älskar honom helt otroligt, utan han är jag inget!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

[vretenskaniner]
0

**Dragongårdens Drottning "Drottning"

**Drottning ska få ta över efter sura mamman! ;) Hon är en svart dalmatinerhona född i september 2010. Hon är spralligast i kullen och kan verkligen aldrig sitta stilla! Rymmer alltid från hagen. Kan bli en bra hoppkanin! =) Hoppas på bra poäng!

[vretenskaniner]
0

**Messalina´s Jaap "Jaap"

**Jaap är en hane som jag importerat ifrån Holland med hjälp av Tarja! :) Han är en jättefin kanin med en riktigt stor personlighet. Färgen är inte den bästa, svart/gul japantecknad, men behöver bara få en poäng på honom så jag kan avla vidare :) Gillar verkligen hans huvud och öron! MUMS! Hoppa kan han också, och kul är det!

[vretenskaniner]
0

**Tussilagons Aayla Secura "Aayla"

**Detta är en gammal bild! Aayla är en blå dvv rex hona född i mars 2010. Hon ingår i mitt avelsprojekt! Ganska så okej päls. Hoppa är hennes passion! Hon tycker det är så roligt och tänder verkligen till på banan, så hennes ungar komer få studs i tassarna!

[vretenskaniner]
0

**Tussilagons Naboo "Naboo"

**Detta är också en gammal bild, tyvärr! Naboo är en svart dvvrex hona som är kullsyskon med Aayla. Denna dam är ännu piggare ön Aayla och är bara helt crazy! Hon har inte bra öron alls, då de knappt ligger ner, men ingår också i mitt projekt! Älskar att få hoppa, flyger över allt som kommer i vägen.

Kickan90
0

Dvärgvädurs satin med rexanlag, Princess!
siames/svart japan

en blyg liten tjej som, jag försöker träna lite hoppning med här hemma.
en riktigt liten kelgris när du har henne i knäet (=
ger fina satinrex ungar med riktigt fina hängöron.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Kickan90
0

Dvärgvädurs rex, Quia.
havanna/vit wiener.

En otroligt fin och pigg tjej som verkligen springer fram i buren när man kommer.
älskar att ligga i knäet och bli kelen.

Medarbetare på

Kickan90
0

Dvärgvädurs rex lejonhuvad, Ödvig.

en liten kille, som också springer fram till gallret när man kommer, älskar morötter och att vara i knäet.
hoppning verkar han inte riktigt förstå ännu ^^
min blivande avelshane, som ska ingå i mitt projekt med satinrex lejonhuvat.

Medarbetare på

flocken
0

Dragongårdens Djarfur.

Svart Dalmatiner Rex

Köpt från vår andra Medarbetare Vretenskaniner, Emma.

Min första Rex. Djarfur är frigående inne kanin. Han är rumsren & springer lös i hela huset. Han är översocial & ska vara med oss dygnet runt. Han har lärt sig att om man är sugen på något springer man till kylskåpet. Han har även börjat gå fram som en hund. Skuttar inte, utan går.

Hela familjens älskling

Ska få bli avels hane. har själv ingen hona.Men ska lånas ut

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering