Skillnad?
Vad är det för skillnad på rex och satin? Finns det blandat satinrex också?
rex är ju rexpälsat och satin är satinpälsat xD haha!
Svårt att förklara men kan lägga upp foton åt dig ;)
ja det finns blandat med satinrex, de föder jag upp :)
på denna bilden är det en satin hona, hon är rexbärare altså hon döljer på anlaget rexpäls.
deras päls glänser väldigt mycket och är otroligt lena.
känns som satin därav namnet ;)
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
rexpälsat glänser inte lika mycket som satin och är inte lika len :P
Satinrex :)
jag har rätten att låna dena bilden (C)
Jahaa. Det är 3 olika pälsvarianter. Då måste jag ställa ytterligare frågor.
En rexpälsad kan vara satinbärare om mor eller far eller tidigare generationer varit det?
En satinpälsad kan vara rexbärare om mor eller far eller tidigare generationer varit det?
Och logiskt så har satinrex båda anlagen?
Ja precis :) den havanna färgade på kaninen är satinbärare men rexpälsad och den första är satin men rexbärare och den sista har fått båda anlagen ;)
så det är stört chans att få satinrex om båda är satinrex annars är risken större att det får anlagen istället och bara några får båda anlagen :)
Oerhört intressant det här :D
Teoretisk blir då följande;
En "resrasig" rexpälsad är inte bärare av satin och likaså en "renrasig" satinpälsad blir inte bärare av rex?
Finns det egentligen enbart "renrasiga" rexpälsade och "renrasiga" satinpälsade?
#6 ja precis de är inte bärare om de är renrasigt, det måste alltså finnas i stamtavlan.
nej det finns inte bara renrasig som sagt så de ovanför är bärare på olika anlag, satinrexen är hel syskon med den havannafärgade kaninen ovanför och föräldrarna är rexade och bärare utav satin.
vet ej om du har sett min tråd här men kolla in så kanske där står lite svar ;)
http://rexkanin.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=58dc78dc-804d-45c2-ab93-eeae6e3b7f40
Har läst den innan. Mycket bra skrivet. Du är duktig på det här. Kände bara att jag verkligen ville förstå detta med pälsvarianterna. Därav alla frågor.
Nu förstår jag mer. Tack för din hjälp.
#8 tack så mycket :)
det är inget fel på frågor vi har alla något vi undrara över och varje dag lär vi oss något nytt.
är det något du undrar så kan du pma mig eller skriva det här ;)