Om mig o Epilepsi
Hej
ville bara dela med mig lite utav min sjukdom, så att det inte blir några missförstånd =) Jag har epilepsi petit mal, alltså den lägsta graden utav epilepsi och det märks inte på mig att jag har sjukdomen, mer än att jag tar medicin.
Jag har ätit en massa olika mediciner sen jag var liten för att komma fram till en medicin som fungerade för mig. En del mediciner gjorde mig trött, aggressiva och gav mig från varoattacker m.m.
Detta ledde till att många kompisar som lite blev lite "rädda" för mig då dom inte förstod varför jag helt plötsligt kunde bli arg för ingenting.
Nackdelen med min sjukdom är att Jag har väldigt svårt med teorin så som stavning, plugga in till prov, komma ihåg ex ett långt mobilnummer osv. Jag har ALDRIG haft några anfall dock har jag haft frånvaro anfall, alltså att jag kan sitta och titta ut genom ett fönster och folk kan inte få kontakt med mig, men det blev bättre för 10årsen (är nu 20). jag har en medicin som jag tar 2gånger om dagen och som gör att jag får ta körkort.
Men jag är väldigt duktig praktiskt och det har min skola hjälpt mig att få mina läxor så nära praktiska saker som möjligt.
Det var lite kort om mig, här kommer lite om sjukdomen.
För att ta körkort med epilepsi så får man inte ha anfall mer än 3sek (inget som märks), det är precis så lång tid som en person kan nysa vid ratten.
Vad är epilepsi?
Omkring fyra tusen svenskar drabbas årligen av epilepsi.
I sjuttio procent av fallen är
sjukdomen symtomatisk, den beror på någon hjärnskada (förlossningsskada, ärftlig sjukdom
eller yttre skada till exempel).
För de övriga de med epilepsi, är orsaken okänd.
Epilepsi beror på en tillfällig överaktivitet i hjärnans celler. Det är olika, ibland begränsar sig överaktiviteten till ett ställe av hjärnan och ibland kan det sprida sig till resten av hjärnan. Vissa människor som får diagnosen epilepsi kan ha ett anfall under hela livet och en del har anfall flera gånger om dagen, några har bara några sekunders anfall och därför märks de ofta ej på personen.
Kul att ni ville läsa, tänkte att ju fler som vet ju bättre
då har folk inga fördomar och de vet mer varför personen är som den är.
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!

Fint och modigt att du delar med dig och berättar om din sjukdom. Det finns så många fördomar och rädslor kring sjukdomar som drabbar hjärnan.
Jag har själv en familjemedlem som haft epilepsi (grand mal) som "vuxit bort". Det är över 20 år sedan senaste anfallet.
Lycka till med skola och körkort!
Kram Kajsalisah
Jag säger som #1. =)
Modigt och bra att du berättar.
Lycka till säger jag också, det kommer säkert gå bra. =)
Tycker du är jätte duktig som berättar om det!
Jag hade en häst för några år sen som fick epelepsi, skit läskigt.
Jätte skönt för dig att du ändå mår så bra!
Stora kramar 
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Tack allesammans
Jag tycker det är modigt av dig att berätta, på grund av det som stod tidigare också, att det finns så mycket fördomar. Lycka till, hoppas det kan växa bort från dig också!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
#5 tack så mkt
Säger som dem andra !
Bra å veta med så har man förståelse (syftar nu på dem som "flippar" pga stavning, felskrivningar osv) så hoppas jag att fler personer, förstår.
Lycka till med körkortet!.
#7 tack :D ska skriva in mig om bara några veckor ;P
8 åå vad kul! hoppas verkligen du klarar de på 2a försöktet, men minst den 3dje ;) syftar på teori provet! halk körningen e skit lätt! den kan man bara inte bli kuggad på, uppkörningen brukar inte va svårt häller.
Jag har inget körkort men ja började och kom ganska långt innan 1 sak hände =( å nu får de vara tills ja känner att de känns rätt å börja.
#9 okej, jag ska skicka in papper på att få teoriprovet muntligt, då jag itne förstår frågorna alltid xD
ja jag har hört att det andra ska vara skit roligt och lite lättare ^^
okk, synd :( hoppas att de känns rätt för dig snart =)
Härligt att du vågar och vill berätta!
#11 tack så mkt (:
hoppas att folk förstår bättre nu när jag har berättat lite ^^