Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etikettbilder
Läst 2165 ggr
Loverabbits
0

Twinklys Make Some Noise

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer lite bilder på min underbara grabb som jag knäppte idag. Det är inga värstingbilder men han skulle bara sitta i mitt knä hela tiden och då är det inte så lätt att knäppa kort… :)

Haha, när jag gick ifrån Snö för att knäppa kort på de andra kaninerna blev han så till säg att han hoppade ut från rasthagen och började skutta efter mig. Han hoppade då 70 cm och är snart endast fyra månader så här har vi min nya hoppkanin..! :D

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta

Loverabbits
0

Knäppa filur. Kyss

Loverabbits
0

Sötnöt

Loverabbits
0

Ser ni Snö? ;)

annaforsgren
0

Han är ju jättefin! :) Hihi, smälter in i snön där väldigt bra tycker jag.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Kickan90
0

Fina bilder på fina kaniner ^^

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

MajaL
0

Pappa upp i dagen. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Trasdockaa
0

Åhh så fin han är! När ska han ställas? :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Loverabbits
0

#6 Haha, ja!

#7 Ja, visst är han! (Stolt matte..haha) Han har ju tyvärr inte stamtavla så jag kan ju inte ställa honom. Hmm.. Obestämd Verkligen tråkigt, hade vart kul och se vad han fick för poäng.

MajaL
0

#8 Synd, ja hon skriver ju inte stamtavlor. Vill du så kan man ju märka honom ändå och sedan skriva om till stamtavla.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Ljusta
0

#9 Intressant! Kan man märka en kanin ändå fast uppfödaren inte är registrerad uppfödare (uppfödarnummer), dvs har rätt att skriva stamtavlor? Hade jag isåfall ingen aning om :)

Ljustadalens kaningård

MajaL
0

#10 Kan kan man. Man kan ju märka vilken kanin man vill i princip och ställa ut.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Ljusta
0

#11 Jo precis, men jag tänkte mer på om man kunde regga den sen? Det går inte eller?

Ljustadalens kaningård

MajaL
0

#12 I så fall får man skriva om härstamningen till stamtavla. Tror man kan göra så med dispensraser/typer utan problem. Så gör man med importer.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Loverabbits
0

#13 Men om de märks i öronen så har de ju individnummret och uppfödarnummer. Vad gör man då i det örat som uppfödarnumret ska vara i? Om uppfödaren inte har uppfödarnummer?

Hoppas du förstod.

MajaL
0

Ja jag förstod. Har hört att vissa ersatter med sitt eget. Annars tycker jag ringarna är smarta.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Loverabbits
0

#15 Okej, så då skulle jag kunna beställa ring och sätta på honom? Men går det att sätta på ringen på en fyra månaders kanin?

Trasdockaa
0

Så länge uppfödaren har uppfödarnr går det att kontaka uppfödaren och be om att få märka kaninen utefter uppfödarens stamrulla och uppfödarnr. Kanske hade hon inte råd att märka hos sin egen veterinär :)

När det gäller importer får man dispens att märka om kaninerna med eget uppfödarnr om man fått godkännande från uppfödaren i fråga. Men man får ej märka andras kaniner med eget uppfödarnr om kaninen ej är egenuppfödd. Dock finns det folk som ex köpt "rastypiska" kaniner utan stam i ex djuraffärer och märkt som egna (ffa lejon) vilket blev ett jäkla rabalder inom föreningarna.

MajaL
0

#17 Ja just det, så vad det! Ja det hänger ju på att hon har ett uppfödarnummer då med andra ord.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Loverabbits
0

#17 Aha, okej. Då förstår jag! Snö blir en liten "omärktning" här hemma! Men hans ungar kommer sen får stamtavla, dock med lite luckor.. :/

Louise eftersom du har ägt Atemi, Elsa och Kossan kanske du kan svara på vad de är märkta med i höger och vänster öra? Du kanske kan PM:a mig det? :)

Och Maja, visst har Kossan blivit reggad? Vad har han för stamboksnummer, poäng och delpoäng? Du kanske också kan PM:a mig?

Vill gärna veta det då Snös ungar sen är tänkta att få stamtavla. :)

Trasdockaa
0

#19 Jag är rätt säker på att den enda anledningen till att han märktes var för att Ayla inte hade råd med veterinären, så hör med henne så kan du nog ställa ut honom sen ska du se! :)

Jag har alla uppskrivna någonstans på något riktigt bra ställe, frågan är bara om inte de kopiorna är kvar i Stockholm. Hum… om du inte får tag i dem från Ayla och Maja innan du ska regga honom så skrik till så ser jag till att ordna det :)

MajaL
0

#19 Luckor har i princip alla rexp. dvärgvädurar i Sverige idag. Man söker dispens.

Haha, det är ju jag som äger Kossan! ;)

Han har L45 i hö. Vö är 924.

PMa mig för att få hans stamboksnummer och poäng.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Loverabbits
0

#21 Jo, jag vet och det är därför jag gärna vill få Snö ställd och reggad så man får bort några av luckorna. ;)

Haha, ja men jag tänkte: Jag kan ju lika gärna fråga Louise! :P

PM:ar!

#21 Okej, pratar med dom! :)

MajaL
0

Har hon uppf.nummer så är det inga problem. Bara om hon inte har det. Har hon inget så tycker jag du kan kolla med SKAF hur du kan göra.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Loverabbits
0

#23 Då ska jag kolla det! :)

Twinklys
0

Åhh, vad fin han har blivit! :D Hihi, håller med Maja, han är verkligen pappa upp i dagen! Roligt att se bild på honom, skulle faktiskt inte känt igen honom om det inte vore för att hans namn stod där ^^<3

Jag, mamma Elsa som sitter bredvid mig på soffan och hänger över mitt ben och nykastrerade brorsan Camy hälsar så gott :D
(Har mailat ang Elsas öronmärkning)

#20 Stämmer inte (jobbar heltid sen augusti). Hade aldrig riktigt intresset att märka ungarna från första början, förväntade mig rexdvärgvädurar som skulle vara duktiga på att hoppa, samt ett gäng brokade sötnosar. Inte tre vit rödögda (snygga) rexdvärgvädurar som det faktiskt blev. Först när jag såg att de blev vit rödögda tänkte jag att det vore bäst att märka de, men tog aldrig riktigt itu med det efter att hennes köpare backade ur med Awril (vi vet ju båda varför) och jag stod utan köpare till alla ungarna. Och sen blev det helt enkelt aldrig av…

#23 Har inga planer på att bli medlem i SKAF, då detta är min sista kull någonsin och uppfödningen läggs ner :) Så något uppfödarnummer blir det inte, hoppas det går att lösa på något vis iaf.

Trasdockaa
0

#25 Jaha :) Eftersom du sa till mig att du inte tyckte det var lönt att betala för både medlemsavgift, uppfödarnr och veterinäravgiften antog jag att det också var så det var :)