Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etiketterotutanför-ämmnet
Läst 5850 ggr
Kickan90
0

Bilder på era burar

Jag är så nyfiken på hur era kaniner bor.
vet att en några har lösgående kaniner, då kan ni lägga in en bild på deras favoritplatser eller deras fina lilla bäddTungan ute

Jag fick en liten idé när jag var hemma hos susanne och såg hennes ena innebur, så nu håller jag på och fixar med denGlad

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

LinneaJohaanson
0

Ska visa imorn när jag städat bort den nuvarande misären som pågår Hihi! Nej men ska städa lite och ta kort!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Shabby-Chic
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina kaninburar, inneburarna står i foderrummet i stallet, "Farfarsburarna" står i en spilta i andra änden av stallet och fackburen står ute.

Men nu är snart min nya 12-fackare färdig så jag kan ha alla på samma ställe!

Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning

Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland

www.ninaskaninshop.weebly.com

Nu finns det ungar till salu!

Shabby-Chic
0

"Farfarsburarna"

Shabby-Chic
0

Fackburen

flocken
0

Mina skuttar är som sagt var frigående. Jag äger inte ens någon bur till dom. Mina marsvin har en ombyggd bokhylla. Nu är inte djur rummet iordning alls. Är nu kombinerat djur rum/förråd. Här är en bild på djur rummet. Sen kommer det en bild på lek rummet som hör till. Men är vårat rum där vi hänger tvätt. Dessa 2 rum har de tillgång till dygnet runt. När jag är hemma har de hela huset. Men de har inte vågat sig ut ur rummet ännu

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

flocken
0

Det andra rummet. De ska få mera saker & en säng. Men ekonomin tillåter inte det just nu.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Kickan90
0

Nu är min nya innebur klar, ska bara ta silikon på de avklippta bundtbanden som är utanpå buren och på hörnen där vi har klippt av även om de inte är vassa så gör vi de bara för att vara 100% säkra på att det ej kan bli några skador på kaninerna eller kaninungarna. Vi körde på dubbla galler halvavägen upp så att det blir mindre hål så att det inte är så stor chans att kaninungarna smiter ut.

Meningen att Quia ska bo i denna stora buren i vårat kök, taket kan man öppna helt och vi har även gjort en liten dörr som kan öppnas så att de kan skutta ut och vara helt lösa i köket.

140cm lång & 90cm breddFlört

på bilden så höll jag på att ta silikon samt satte mig så att ni ser hur lång den är ;D

Medarbetare på

Ljusta
0

Jag har mina inne i mitt kaninrum i källaren. Är en del småpyssel kvar att göra på buren, såsom några reglar på en lucka och en gnagbräda, men visar ändå ;)

Det ska till vattenautomater (som inte kommit än) och speglar till hanarna. Jag har hört att vissa kaniner gillar speglar så jag tänkte se vad de säger om det :)

Ljustadalens kaningård

Ljusta
0

Rocky får visa hur det ser ut inuti facken. Det är 100x80 cm i alla fack. Rocky är ingen rex, men ska hjälpa mig med dem ;)

Ljustadalens kaningård

LinneaJohaanson
0

alla har det jätte fint!
#8 & #9
Du har precis som jag vill ha det typ!  
Gillar klockan jätte mycket!
Och dör ju lite för den viltgråa lilla snutten där nere Oskyldig

Chieko
0

#8 Vilken jättesnygg klocka, var har du fått tag i den?!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Ljusta
0

#10 Tack! Jag är själv jättenöjd med att jag "fick" bygga inomhus för sambon. Även om jag fick göra det helt själv ;)

#11 Klockan kostade 100 kr på Jysk, extrapris just nu :)

Ljustadalens kaningård

Chieko
0

Här kommer en bild på hur Nougat bor! Det är vår inglasade balkong, hon har tillgång till hela. I buren är det en madrass med plastad frotté plus ett engångsskydd precis runt bajslådan. Ett litet krypin i en plastlåda som hon även gärna sitter uppepå. När jag la på filten på buren för att det skulle bli lite varmare gjorde hon om den till sovplats så där sitter hon mesta delen av tiden. Vattenskålar på ett skydd eftersom hon skvätter så mycket… Och när jag och/eller min pojkvän är hemma får hon vara ute i resten av lägenheten också :)

/Karin

Kickan90
0

Får visa er hur buren blev, nu har Quia bott där ett tag iallafall. Men så här ser det ut just nu =)

åh hon trivs ;P

Medarbetare på

annaforsgren
0

Här bor min rexkanin Tjoffsen =)

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Kickan90
0

#15 det ser mysigt ut, tänkte på något sånt i början men vi kan inte ta hem brädor så då blev de utav kompostgaller ^^

Medarbetare på

LinneaJohaanson
0

Jag är typ världens tråkigaste och ska försöka fixa bilder imorn!

annaforsgren
0

#16 okej:D det fungerar ju också bra.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Chieko
0

#15 Tänker nog sno din idé lite när jag gör en grind till köket! Hon ska gå lös där och är så tråkigt om man ska behöva stända dörren dit in, så en (ganska hög) snygg grind är min idé! Har funderat över kompostgallker (fult) och barngrindar (risk att de är för breda så hon kommer igenom, alt väldigt goda att gnaga på…) :D

/Karin