Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etikett: allmänt
Läst 1549 ggr
flocken
0

Seriös uppfödare säljer till djuraffär?

Ja. Om en uppfödare kallar sig seriös. SÄljer dom då djur till djuraffär? Vad tycker ni?  För om jag födde upp djur. Så måste man räkna med att inte få dom sålda. Att man då har plats för dom hemma.

Uppfödare. Skulle ni sälja era avkommer till djuraffär om ni inte fick dom sålda?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Johanna3
0

Aboslut skulle jag sälja til djuraffär. Har redan kontrakt med några. Ser inget fel i att dom får chansen att hitta ett nytt hem!

Ordet "seriös" anser jag innebär att det man säljer har kvalitet. Kaninen är inte sjuk eller skadad osv.

Loverabbits
0

Jag säljer inte till djuraffär! Jag vill veta vilka de nya köparna är och kunna hålla kontakten. Få veta vart mina små bebbar tar vägen. Dessutom vet jag några djuraffärer som har ihjäl ungarna om dessa inte blir sålda… Om jag inte får någon såld har jag kvar denne tills den blir såld, alltså parar jag inte upp några nya honor tills de gamla har fått egna hem.

Seriös för mig är att man bryr sig om ungarna, föräldrarna, inte avlar på defekter, har ett mål med kullen med mera.

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta

LinneaJohaanson
0

Jag säljer absolut inte till djuraffär. Dom flesta vill ha ungarna innan 6 veckor och jag lämnar dom inte förän 8 veckor. Sen tycker jag att man bör veta lite om köparen, tex att den vet att kaniner inte ska sitta i hamster burarna osv! 

Seriös för mig är att man har ett syfte med sin avel och inte föder upp "för andras skull" utan att man föder upp för eget behov. Tar kullar för att man själv behöver något ur kombination och int för att sälja alla ungar.

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Chieko
0

Jag föder ju inte upp men om jag hade kontakt med en djuraffär där jag visste att de tog väl hand om ungarna och informerade köparna rätt fakta, då skulle jag nog kunna överväga det. Det är väl bättre att de säljer mina ungar än att de köper från en grossist som inte bryr sig speciellt mycket?

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

[vretenskaniner]
0

Jag har sålt till en mycket bra djuraffär! :) Och kan tänka mig göra det igen om jag inte får alla sålda Glad

Kickan90
0

Never ever säger jag bara, jag vill veta vart mina tussar hamnar.
mina köpare ska komma hit och kolla på kaninungarna innan de tingar m.m. 
jag säljer inte till vem som helst och jag är beredd att stå med alla ungarna, därför parar jag ingen hona förrän kullen är såld, dvs hemma hos sina nya familjer.
samt att jag kan ta tillbaka kaninen om den så är 10år eller 1år och de har tröttnat, allergi m.m.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!