Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etiketter: avelungar
Läst 1834 ggr
Jonaflax
0

Första hermelinrexkullen i år - lite trubbel...

Safir fick sina ungar i förmiddags. Tyvärr var jag inte där riktigt i tid för att se att hon inte fattat grejen.
Jag har kaninerna i uthuset, med bara litegrann värme på.
När jag kom var pälstussar och ungar utspridda i buren. Ungarna var bra kalla, men två av dem rörde sig, så dem stoppade jag blixtsnabbt in under tröjan för att värma.
En visade svagt livstecken, men den fick jag inte liv i. Den fjärde var nog en liten mupp. Mindre, och smal bakdel.

Det tråkigaste var faktiskt att den som dog för mig var dalmatinertecknad. Visserligen med rätt få prickar, men ändå… Snyft.Gråter

De överlevande är en svart eller blå, och en brokad som ser vackert spräcklig ut.

Hade ungarna och mamman inne i en stor transportlåda under dagen, så de skulle få närkontakt. Jag hoppas de fick i sig mjölk.
Har ökat värmen lite i uthuset, och byggt bo i bolådan med halm och Safirs päls som jag samlade ihop.
Hoppas hon fattar nu att hon ska in till dem och mata då och då. Obestämd

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

LinneaJohaanson
0

Sådär gjorde min kanin i höstas. Men utan päls. 
Byggde nytt bo men ungarna dog så tror inte att
hon fattade vad hon skulle göra fast det var andra kullen!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

LinneaJohaanson
0

Sådär gjorde min kanin i höstas. Men utan päls. 
Byggde nytt bo men ungarna dog så tror inte att
hon fattade vad hon skulle göra fast det var andra kullen!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Jonaflax
0

Nu verkar hon fatta iallafall :-)

Ungarna lever och mår bra, och Safir har stoppat om dem med lite mer halm och päls.

Chieko
0

Skönt! Hoppas det går bra för er!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Jonaflax
0

Går jättebra nu. Safir verkar försöka gottgöra sitt misstag, för hon har dragit av sig mer päls så hon har kala fläckar på sidorna. :-)

[Djurlinnea]
0

Vad roligt att det gått bra! :D

Chieko
0

Härligt att höra!

/Karin

Kickan90
0

skönt att höra, hoppas de fortsätter så :)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Rexa
0

Är det vanligt att de inte fattar vad de ska göra? Nu blir jag nervös, har en förstföderska här.

Chieko
0

#9 Min hona (som jag i alla fall tror är första gången för, omplacering) klarade det superduper bra trots att hon flyttades dagen innan hon födde (jag hämtade henne och hade ingen aning om att hon var dräktig), bodde i en för liten bur (tänkt att bo en natt i) och alltså inte hade bäddat något alls. Hon födde 10 friska ungar som klarade sig helt perfekt, hon var superlugn med att vi höll på med dem osv :)

/Karin