Känsligare?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har läst i en bok att rexar är känsligare för kyla än andra kaniner, är det sant?
Mvh Sabine
Nej det kan jag inte tänka mig. Vet rexar som är utekaniner. bara de har bra med halm & mat så är det ingen fara.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Har inte märkt nån skillnad på mina dvvlejon och dvvrexar, så det stämmer nog inte.
Däremot så finns det de som påstår att rexar mognar långsammare och har sämre immunförsvar, vet inte om det är en skröna det också?
Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning
Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland
Nu finns det ungar till salu!
Tror allt det där är myter.
Har inte märkt något på mina, tvärtom så blev båda könsmogna mycket tidigare än dom andra och blå (min stora rex) fryser nog minst av alla !
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Okej tack för svaren. Har funderat på att köpa en rex och har tänkt ha den i stallet isåfall, men vi har ingen värme på där genom att vi inte har häst längre och jag tänkte att kan bli kanska kallt där inne:)
Mvh Sabine
Det ska nog gå bra. Det blir ju vind- och väderskyddat vilket gör väldigt mycket! SKa kaninen få en hel box att bo i? :D
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Ja det ska den :D
Mvh Sabine
#6 Härligt! Det är ju drömmen om man inte kan ha kaninen inne, att ge den så stort utrymme! Du måste lova att lägga upp bilder sen! :D
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Jämfört med mina tessysar så fryser de helt klart mer när det ligger runt -20 till -30 ute. Rexarna burrar upp sig och sitter stilla, medan teddysarna knappt märkt att det är smått istid ute och busar som vanligt. Så mellan dem är det helt klart skillnad :) Stoppar in massvis med halm till rexarna så de verkligen kan burra in sig, medan teddysarna har precis som alltid :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
#7 Ja det är jätte skönt att kunna låta den springa omkring på en stor yta dygnet runt:D Ja det lovar jag att göra, om jag kan lägga upp bilder, för jag har inte kunnat göra det på marsvin i fokus eller hundar i fokus.
#8 Okej :)
Mvh Sabine