Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etiketteravelungar
Läst 2104 ggr
Rexa
0

Är detta rexpäls??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag börjar undra, jag inte haft ungar tidigare så jag kan inte säga om de har rexpäls, de känns så långhåriga. Mamman är helt klart rex men pappan hade vinterpäls som var lite längre när han var här så jag blir fundersam. Pappans föräldrar är i alla fall rex båda. Jag måste verkligen ta och läsa på. Många verkar ju kunna se vid födseln om det är rex eller inte…hur 17 gör ni ;)

Rexa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mer bilder

Rexa
0

.

Rexa
0

en till

proxima
0

Jag tycker att de ser ut att vara normalpälsade, men om mamman är rex och båda pappans föräldrar är rex så måste ungarna genetiskt vara rex.

Ett smart knep som funkar iaf på dvärgvädur rex är att kolla morrhåren, är morrhåren krulliga så är det en rex, har ungen "normala" raka morrhår så är den normalpälsad!

Rexa
0

Å tack för tipset, morrhåren är krulliga på alla så då är det väl rex då, hurra. Pappan har också krulliga.

Rexa
0

Är färgen castor som mamman på min lilla bild eller kan man kalla dem viltgrå, jag är värdelös på färger.

proxima
0

Kul med rexar :)

Jag skulle säga viltgrå, men rexkaniner är inte egentligen min kopp the, så jag är faktiskt inte säker…

Grattis till en fin kull iaf :)

Rexa
0

Tack :) 9 små rackare har jag. Fick av en annan veta innan jag parade att det troligtvis skulle bli viltgrå, jag har försöka se på bilder men det är så svårt.

Rexa
0

eehhhh…nu kollade jag på mamman och hon har inga morrhår över huvud taget…märkligt, tittade även på kort som är tagna när hon kom hit för ett halvår sedan men inte heller då hade hon…what??? kanske är vanligt?

Loverabbits
0

De är rexpälsade och jag tycker dina ungar ser viltgrå ut. Vad har föräldrarna för färger?

Fin kull! :)

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta

flocken
0

Rexade. Helt klart. Ungarna är lite lurvigare. Ur fina. vad sugen jag blev Kyss

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Rexa
0

Tack, ja de är fina och hur mysiga som helst, vill gärna komma upp i knät och mysa när jag sitter i hägnet (inne). Mamman är Castor, hon är på bilden eller avataren eller vad sjutton det heter. Pappa är mörkbrun sobel. Jag har 2 st tingade och kan tänka mig att sälja fler.

Chieko
0

Min rexhonas morrhår går av väldigt lätt så det är antagligen så för din hona med, därför hon inte verkar ha några.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Rexa
0

Jaha, ja så kan det ju vara, man kan inte se ett enda strå. Vad fin din hona är :) Gillar hennes färg.

Chieko
0

Tack :) Hon har ju ingen godkänd japanteckning, och en virvel här och var i pälsen som gör att den nog inte skulle få så bra poäng heller, men hon är alltid världens finaste och mysigaste ändå :D

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Rexa
0

Hon är i alla fall jättefin, poäng eller inte ;)

dermot
0

När ungarna föds kan du titta på morrhåren (till nästa kull då ;) ) Om dem är krulliga är det rex, och när dem sedan har fått päls så är den oftast lockig :)

Och som andra har sagt så ser det ut att vara viltgrått :) Castor är ju ljusa på magen, så du kan ju kolla om någon har ljusare färg än dem andra, för i så fall är det ju Castor Tungan ute

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Rexa
0

Mamma rex har aldrig varit lockig i pälsen, sser ut som kort sammet. Ungarna har krulliga morrhår. :)

dermot
0

*Som ungar brukar dem vara lockiga.* Om man har en kull med både normalpälsat och rexpälsat så ser man att dem rexade har lite lite lockigare (vågigare) päls än dem normalpälsade som har rak päls :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Rexa
0

okSkrattande