Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etiketterotutanför-ämmnet
Läst 1160 ggr
Kickan90
0

medlem i skaf :D

Nu är jag medlem i skaf, yeay!
även iväg skickat och betalt för att få uppfödarnummer, pratat i telefonen med den ansvarige och hon sade att det kommer att komma snart ;) så att jag kan sätta ringar på mina små tussar innan de flyttar i maj om de nu kommer några^^

men de håller vi tummarna för ;)
vill ju märka mina med ringar oavsett om de är godkända eller ej i färgen, men såklart så kommer de bara att få h-bevis och några kanske kan få stamtavla om jag söker dispens.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

flocken
0

Grattis! Nu hoppas vi det blir bebbar oxå

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

kajsalisah
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Välkommen i Skaf-gänget! ;)

Rexkanin
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad roligt! :)

//Johanna - Medarbetare på Rexkanin.iFokus

GUDÖ'S KANINER - gudoskaniner.weebly.com

Kickan90
0

japp =) 
ska bli riktigt roligt ;)

hoppas att det blir någon godkänd färg som jag kan söka dispens på =) oavsett om den stannar eller ej ;P

Medarbetare på

Chieko
0

Jättekul! Men jag undrar en sak: varför vill du sätta ringar på kaniner som inte kan ställas ut osv? För mig känns det som ett moment som kan störa kaninen, och varför ha det på ett keldjur? Jag är bara nyfiken!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Kickan90
0

just nu så blir de ringar, men kan även bli tång. (har inte fått listan ännu)
eftersom folk är så oseriösa och oftast tröttnar på kaninen eller bara säljer den osv är de jag vill förhindra.

jag vill veta vart alla mina tussar tar ivägen och då kan en märkning hjälpa mig.

Medarbetare på

Chieko
0

Ja det är ju en bra sak förstås. Jag vet inte hur mycket de påverkas av ringen. Hur fungerar en tång? Är det det man märker öronen med? Kan man inte chipmärka kaniner? De kanske lever för kort tid för att det ska vara värt det..?

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Kickan90
0

#7 det går bara att ta ring eller tång på kaniner.
men med en tång så innebär det att man måste söva kaninen och tyvärr så kan det då finnas en risk att kaninen dör och därför lutar det åt ringar. Kaniner är så oerhört känsliga för att bli sövda, tvärr.
chippet är nog förstort för en sån liten kanin, men annars hade något sånt varit en bra lösning.

man får bara se och läsa på lite om de båda =)

Medarbetare på

LinneaJohaanson
0

Chipmärka kaniner gör man inte då man vill ha märkningnen synlig!
Och ringar påverkas kaniner ingenting av.

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

natha-mjau
0

kostar det någonting att ställa ut kaninen?

Ljusta
0

Om du väljer att ringmärka så tänk på att ta rätt storlek. Storlekarna som finns på Skaf brukar ofta vara för små. Hade en ring storlek D på min Dvärgvädur rex som vägde 1,7 kg, och den var precis lagom. Skulle haft B enligt Skaf…

Risken med ring är att den kan fastna och att den kan växa in i huden om kaninen skulle behövt större än förväntat. Och säljer man en kelis med ring så måste man vara noga med att påpeka att de måste se efter ringen ofta, varje vecka för att inget ska hända.

#10 Ja, det kostar. Vad det kostar är lite olika, men det ser man på annonsen angående utställningen.

Ljustadalens kaningård

Trasdockaa
0

#8 De måste enligt lag sederas, inte sövas när man öronmärker. Även om det finns de veterinärerna som vill söva, men då får man tacka och vända sig till någon annan.

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)