Sommarfrågor
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Som sagt har jag 2albino rexkaniner här hemma, som är ca 3, 3½ år gammla, kastrerad hane och hona. Dom bor i samma bur sen dom kom till oss som 8veckor.
Dom har uppåtöron och får det problemet, när solen vart framme lite, sprolla om det är vinter/sommar. Huden börjar flagna, man kan dra loss bitar, men det lossnar inte hår, huden som man kan dra bort har småsmå hål som håret går igenom. Är det soleksem eller vad är det? Någon som vart med om samma sak? Och kan man smörja med något så det slutar?
Även på sommaren när myggen kommer, blir som såklart bitna, och myggen-knotten gillar att bita dom vid könet, vilket resulterar i att dom blir svullna (båda två) KAn ta bild om någon vill, men har inte just nu.
Vill gärna ha tips om hur man får bort svullnaden och nått bra myggmedel som man kan smörja där så det t.ex. inte svider osv…
Väldigt tacksam om någon svarar då jag har ställt frågan förra sommaren också, men inte fått något svar som hjälpt…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Prova ringa till veterinären, min kompis hade samma problem och det löste dem med någon medicin/salva som hon fick hos veterinären :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Du borde kunna använda solkräm för barn eller solhelosan till öronen, det har man till hästar. Kolla med veterinären för säkerhets skull!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus