Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etikettbilder
Läst 3356 ggr
Branderud
0

Min första rexkull

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på bäbisarna i min första rexkull som fyllde 2 veckor igår. :) Pälsen börjar redan bli alldeles sammetsmjuk och det är så fantastiskt härligt att titta på de små busfröna när de skuttar omkring. <3

Annika Branderud
Hästängens Hoppkaniner (hemsida på gång)

Myrra
0

Oj så fina allihop!

Grattis till kullen!

Branderud
0

#1 Tack så mycket! =) Ska bli så spännande när de blivit större och börjat utveckla sina personligheter mer. :)

Man blir alltid så glad av kaninbäbisar. =)

Annika Branderud

dermot
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vilka underbara färger! :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Chieko
0

Åh så underbara! Väldigt fina färger, speciellt när de sitter tillsammans sådär! Blir det någon stamtavla?

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Branderud
0

#3 Tack! :) Riktigt personliga teckningar har de. <3 Ingen är den andra lik! :)

#4 Tyvärr är ingen av föräldrarna utställda eftersom de är feltecknade båda två men båda föräldrarna har annars full stamtavla och mamman är öronmärkt. Men jag pratade med en uppfödare som ev tingat en hane ur kullen och hon säger att om hon säger att det är hon som fött upp ungen så kan hon öronmärka den och ställa den med två luckor i stamtavlan. Låter lite fuskigt men hon är mer insatt i hur sånt där funkar.

Hon ska troligen komma hem till mig nu på söndag och titta på ungarna och se vilka hon tror kommer bli fina till utställning.

Om det skulle vara av intresse skulle hon säkert kunna öronmärka och fixa stamtavla även till någon annan i kullen än den unge hon ska ha själv.

Jag är som sagt inte insatt i utställningsvärlden alls och jag tycker det låter lite knasigt att göra så men enligt henne är det inte helt ovanligt att det går till på det sättet och hon tar bra hand om sina kaniner så jag är glad om hon köper en rexbäbis av mig. :)

Annika Branderud

Chieko
0

Ja att man kan fixa stamtavla med hål vet jag. Jag ska inte ha en till kanin nu men det är alltid roligt att veta :)

Mer bebisbilder också tack ;) Gärna en film sen när de börjar skutta också!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Branderud
0

#6 Absolut. :)

Det ska bli! =) :D De har börjat springa runt i buren och busar för fullt så ska nog filma dem den här veckan. :) Då kan jag länka!

Annika Branderud

dermot
0

Dem manteltecknad (castor) är ju alldeles för söta! :-) Hade gärna tagit en, men får själv ungar vilken dag som helst (min hona var beräknad tills igår). Så jag vågar inte ta hem fler förrän jag vet att ungarna blir sålda :)

Men riktigt fina är dem!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

OneSound
0

Åh bebisen i #2 är ju helt underbar! Kyss

Aut viam inveniam aut faciam

Branderud
0

#8 Tack så mycket! :) Jag förstår dig, jag brukar göra likadant. Skönt att få sålt sina egna innan man börjar fundera på att köpa hem en till kanin. :) I alla fall jag som inte har så många extraburar eller extra plats att ha fler kaniner på (bor i lägenhet med uteplats). Du får gärna lägga upp bilder på dina bäbisar sen! :)

#9 hihi tack! <3 Den är min favorit änsålänge. :D så tjock och söt. <3

Annika Branderud

dermot
0

Det ska jag göra :) Längtar tills dem kommer ut, men hon har inte börjat bädda med päls än. Men jag vet att hon är dräktig då hon är smällfet! :)

// Anka

Branderud
0

#11 Det är skönt när det är så tydligt att de är dräktiga. :) Då behöver man inte hoppas i onödan. =) Fibbla bäddade först samma natt så det är ju väldigt olika hur de är. En hona jag hade bäddade med päls nästan två veckor innan hon födde! Snacka om att vara ute i god tid! :)

Min första kanin som blev dräktig bodde i en innebur och jag förstod aldrig hur hon gjorde det men hon lyckades dra in två hela filtar och en trasmatta i sin innebur som hon försökte bädda med, tillsammans med massa päls och en barbiedocka och lite barbiekläder. XD Hon var ganska unik min fina Nina. <3

Annika Branderud

dermot
0

Idag blev det minsann bebisar i boet! Tror där var 4 eller 5, svårt att se. Dem flesta såg ut som Castor, men ville inte pilla för mycket, så jag vet inte exakt :) Jag har varit borta nästan hela dagen så har inte kunnat se när hon bäddade, men det fanns inget imorse i alla fall. Bilder kommer senare i ett inlägg, men eftersom kameran inte vill funka så får jag väl vänta :]  

Oj! Haha så kan man ju också göra! :D hehe. Var det också en rex? :)

// Anka

Myrra
0

Åh, du måste ta lite fler bilder på de manteltecknade castor ungarna!

De är ju så vackra!

Har själv en liten hermelinrex i den färgen,så man är ju "kär" i dina 2 små sötkorvar!Glad

Branderud
0

#12 Åh vad kul att bäbisarna kommit nu! =) Grattis!

Nej det var ingen rex, det var nån sorts vädurskorsning skulle jag tro, köpt på djuraffär. Himlans söt var hon iaf. =)

#14 Tack så mycket! =)

Eftersom jag tycker det är så krångligt här på iFokus att man bara kan lägga upp en bild i taget (eller?) så länkar jag till min annons på Sveriges Kaninhoppares Riksförbund. Där finns bilder på de fyra ungar som fortfarande är till salu. =) Bland annat de båda castorbrokade!

http://skhrf.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=38899

Lägger upp varsin bild på de castorbrokade här eftersom du frågade efter det. =)

Den första är på Hästängens Våreld "Spaz".

Annika Branderud

Branderud
0

#14 Och här kommer en bild på Hästängens Vildkaprifol "Poser". =)

Båda de castorbrokade är hanar.

I kullen visade det sig vara 6 hanar och 2 honor, om jag tittat rätt. 4 av hanarna är fortfarande till salu: en svartbrokad, en svart och två castorbrokade.

Annika Branderud

Branderud
0

och så en bild på hela kullen. =)

Annika Branderud

Branderud
0

Här är en länk till en tråd jag startat på Kanin-net, där det finns en bild på varje bäbis i kullen. =)

http://z3.invisionfree.com/Nya_KaninNet/index.php?showtopic=13316

Annika Branderud

Myrra
0

#15 & #16

Tack snälla du!

Det var då det sötaste jag sett på länge,och så är det hanar dessutom,kan inte bli bättre!

Hade jag bara haft lediga burplatser så hade jag gärna köpt båda 2!

/Myrra

Branderud
0

Vad gullig du är! :)

Attsiken att du inte har burplatser lediga! Men så kan det vara.

Jag föredrar också hanar men tyvärr är det ju svårare att ha burplatser till dem om de inte blir sålda innan de blir könsmogna. Så det är både fördelar och nackdelar. Men jag tycker ofta hanar är jämnare i temperamentet och lättare att handskas med. :)

Jag har två kaninburar till salu om det kan vara av intresse. ;) hehe. -blink blink-

Kram!

Annika Branderud

Myrra
0

Ja,visst är det så att hanar är trevligare!

Jag har 2 små "surtanter" här hemma,den ena morrar så fort jag öppnar burdörren och den andra vill helst inte bli klappad,lite trist.

Medans hanarna jag har (3 st) är hur trevliga som helst,kommer fram och man får gosa och klappa hur mycket man vill,riktiga nallebjörnar!

"Fy på dig" att frestas med både burar till salu och ännu en bild på sötisen!

Man blir ju inte alls sugen,nej då…Skrattande

/Myrra

dermot
0

#20 Tack! :) Det blev en castor och tre svart wienertecknade. Inte riktigt dem färger jag väntade mig men hur söta som helst! :)

Du får se till och skaffa dig en hemsida! :)

// Anka

Branderud
0

#21 Ja, det är min erfarenhet också. :) inte med rexarna dock! Båda mina rexhonor är helt fantastiskt gosiga och mysiga. <3 Största skillnaden mellan mina rexhonor och min rexhane är nog att honorna kan bli lite svartsjuka om jag pysslar för mycket med de andra kaninerna så de börjar buffa på mig, hoppar upp i mitt knä och verkligen kräver uppmärksamhet. :D Hanen blir inte direkt avundsjuk utan han passar mer på att njuta av varje sekund han får uppmärksamhet. :)

hehe, säg till om jag ska maila bild på buren. ;) -blink blink- Skulle kunna sälja rexbäbis plus bur för paketpris. ;)

#22 Åh vad kul! :) Wienertecknat som är så fint! :)

Det är en hemsida på gång, jag har bara så mycket i skolan nu så jag tänkte ta tag i det till sommaren när skolan är slut. :) Håll ut! :D

Bifogar en till bild på "Poser", Hästängens Vildkaprifol (som pussar på min sambos ben). :)

Annika Branderud

dermot
0

Åh gud vad han är söt! Vad kostar han? Kanske du vill byta? ;)

// Anka

Branderud
0

Jag säljer dem för 400 kr. :)

Tyvärr vill jag inte byta. :P Älskar verkligen kaniner men eftersom jag i dagsläget bor i lägenhet och har kaninerna på uteplatsen kan jag inte ha fler. Grannarna är redan nu kritiska vissa av dem, tyvärr. :(. Men tack för erbjudandet. ;)

Bifogar en bild på Hästängens Våreld "Spaz". :)

Annika Branderud

dermot
0

#25 Ja, okej :) Ska egentligen inte heller ha fler. Ska sälja nästan alla mina rexar förutom en castorhona som ligger mig närmst om hjärtat. Har inte riktigt tid till så många som jag har nu tyvärr. Men kommer ha kvar dvärgvädurarna och några blandraser + "Nogger" :)

// Anka

annica77
0

Vilka bedårande söta små hoppande skruttar.Kyss

KyssMy eternal love to my beloved flame! Kyss

http://pleiades.site40.net/xkumjat

Branderud
0

#27 Tack så mycket! =)

Nu har de vuxit sig ganska stora. :) De fyllde 5 veckor idag! =) Alla är tingade utom den längst till vänster och den längst till höger på bilden. =)

Hästängens Våreld "Spaz" - castorbrokad hane
Hästängens Nattglim "Glimmer" - svartbrokad hane

=)

Annika Branderud