Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etikett: allmänt
Läst 1448 ggr
flocken
0

Svart myror i uteburen

Har fått problem med små svart myror i uteburen. De får bara ha mat & vatten i buren på natten. Annars så står allt ute på en pall. Städar buren var tredje dag. Är inga grönsaker eller liknande i buren. Låter taket stå öppet så det kommer in bra med luft under dagarna- om det inte regnar.

Kan man slänga in Myrr. eller är det farligt för kaninerna? Det har minskats sen jag tog ut vatten & mat på dagrna. Är inge gräs i hundgården där de bor. Utan vi har bark på marken.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Shabby-Chic
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hmm, svartmyror har jag ingen erfarenhet av, men tvestjärtar (som jag har problem med) tycker inte om kalk. Du borde kunna sätta Myrr utanför buren, sen finns det väl små lådor som man fångar myrorna i? (kan ha fel) Det skulle kanske funka att sätta in i buren.

Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning

Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland

www.ninaskaninshop.weebly.com

Nu finns det ungar till salu!

flocken
0

#1 Just, det. SÅna lådor. Det kanske man ska pröva. Tack för tipset.  Undrar vad som är mäst äckligt, myror eller tvetjärtar? Myrorna nyps iaf inte. Man får väl hoppas att myrorna försvinner när det inte är så varmt ute längre.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Chieko
0

Har hört att myror inte tål kanel och att man kan ta död på dem genom att blanda kanel och socker och lägga ut. Det borde ju inte kaninerna må dåligt av om du vill kunna lägga något i buren!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Gaudium
0

Myrr är INTE bra för kaninerna bara så du vet ;)

sannaisaksen.blogg.se

flocken
0

#4 därför jag frågade. Så jag inte skulle göra något galet.

…………………………………..