Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 2801 ggr
flocken
0

Rexar + vinter, kyla & snö

Ni som har ute kaniner hur har ni i buren för att det ska bli så varmt som möjligt? Halm? Detta är mina första ute kaniner & börjar redan oroa mig. får Rexar vinter päls så de inte fryser? Töserna bor i vår hundgård på ca 30 kvadrat. Har en ute bur på ben-ej isolerad. Sen har de Axels isolerade hundkoja som är full med halm. Jag stänger inte in de i buren på nätterna utan de har bara hö, vatten & mat i buren så får de välja själva när de ska vara inne. de har självklart tak över en del. De har ju stora möjligheter att röra på sig för att hålla varmen. Kommer de klara sig med spån & sen halm i buren. Sen mkt hö & mat för att klara vinterna?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Shabby-Chic
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Rexar får absolut vinterpäls, det behöver du inte oroa dig över.

Så länge buren är torr och dragfri behövs det varken isolering eller halm, men visst känns det lite mysigt lägga in halm på vintern så de får en gosig madrass.

De brukar inte behöva mycket mer mat på vintern än på sommaren, litegrann mer pellets kanske du kan ge men det brukar inte vara nödvändigt om det inte blir 30 minusgrader flera månader i sträck. Hö däremot ska de ju fri tillgång till, precis som vanligt.

Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning

Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland

www.ninaskaninshop.weebly.com

Nu finns det ungar till salu!

flocken
0

#1 tack för svar. Hade ute kanin när jag var liten. men då hade mina föräldrar ansvaret. Då ska jag slippa oroa mig.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

LinneaJohaanson
0

Som #1 säger så får dom vinterpäls. Otroligt bra vinterpäls faktiskt!
Jag har bara normalmängd med halm och spån under så klarar dom sig bra!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

flocken
0

kanske är jag extra nervös att jag ska förlora dessa oxå så tidigt. Hoppas på många år med dessa töser

…………………………………..

LinneaJohaanson
0

Det kommer gå jätte bra :)

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se