Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etikettkullplanering
Läst 1173 ggr
dermot
0

Söker hane!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag letar efter en Rexhane som jag vill låna till min rexhona, Nogger.

Hon själv är inte utställd men har stamtavla, dock jag vill gärna att hanen har stamtavla, helst utan luckor. För visst får där vara en lucka på ungens stamtavla sedan? Eller har jag fel? Rätta mig gärna i så fall! Det är i alla fall så jag förstått det

Annars så får jag ta en kelkull! Jag vill bara föra vidare hennes otroliga charm och mysighet! Tyvärr så dog hennes dotter igår (troligtvis har hon slagit sig hårt och blivit förlamad) och hon var menad att gå som avelshona någon annanstans så därför vill jag detta.

De flesta fäger är intressanta men får gärna passa till Castor, som hon själv är!

Jag finns i Hörby, Skåne, och har tyvärr ingen bil så finns du i närheten eller kan köra hit, så vore det toppen!

Helst byter jag parningen mot en unge ur kullen (då väljer du först av alla) men det går säkert att diskutera.

Låter det intressant? Hör av dig!

Om du vill veta mer om lilla Gold Nougat så är det bara att mejla!

Hälsningar Annika

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

dermot
0

Ingen som har en liten pojk att låna ut? :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Magda
0

har ingen hane att låna ut. men var bara tvungen att säga naaaaaaaw!! vilken gullig nos.. *s* väldigt cool min på fröken kanin med..

dermot
0

#2 Haha Nogger tackar ;) Synd du inte har någon, vill så gärna ta en kull till på henne och vill helst att de blir renrasiga, har inga rexhanar hemme :/

// Anka

Magda
0

hehe det enda i hanväg jag har är en sallander/dvv korsning :P så han passar nog inte värst bra är jag rädd.. hoppas du hittar någon.. har sett några annonser på blocket om rexungar i skåne.. de bör ju ha hanar om de föder upp menar jag..  du kanske skulle prova att maila någon av dem om du inte hittar ngn här..

(nu vet jag inte om någon av dessa anonser är dina men Flört)

Castor hane

rex hona

rexungar

olika rexar

hade inget att göra så jag letade upp några.. kanske någon av dem har hane att låna ut?

dermot
0

#4  Tack så mycket! :)

Den sista länken är där hon kommer ifrån, och jag vet att hon tar 400-600kr för att låna ut sina hanar, och det har jag tyvärr inte :/ Men tack så mycket i alla fall! Guld värt!

// Anka

Eliinn
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag vet hur det är, min förra rexhane hade underbart temperament, "ones in a lifetime" kanin. Ville verkligen ha en unge efter honom men han var redan 7 år när jag övertog honom. Men så ootroligt mysig.

Synd att du bor så långt bort, bor i Västerås.

Fast har en rysstecknad zobel brun, även han med bra temperament men kanske inte det bästa att blanda med castor, är inte så kunnig på vad det blir för färger på avkomman.

Lycka till med letandet! :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

dermot
0

#6 Vad synd att du bor så långt iväg :(

Ska göra allt jag kan för att hitta en :)

// Anka