Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etikettallmänt
Läst 1998 ggr
Suskiv
0

Burhöjd till rex.

Minsta takhöjd till rex är 60 cm om jag fattat det rätt. Räcker verkligen det? Jag har just nu en dvv som har 60-50 (lutande tak) i takhöjd och det känns lagom till en vädur som ju har hängade öron. Borde inte en rex slå öronen i taket om det bara är 60 cm högt. Tänkte främst när de hoppar upp på hyllan/huset.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

flocken
0

Hej.

Jag vet faktiskt inte minsta mått till en Rex. Finns säkert andra här inne som vet. Men jag tycker det beror på hur Kaninen bor. Mina 2 rexar har fri tillgång till en hundgård på + 30kvadrat  dygnet runt. MIn ute bur är för liten för Rex. Framför allt för 2. men de har bara hö, vatten & pellets där inne. De har även hö & vatten ute under tak.

Så det beror väl lite på hur kaninen bor. enl mig iaf

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Suskiv
0

Den kommer att bo i buren och sen så kommer den ju såklart får vara ute i betesbur och på selpromenader, men själva buren blir dess hem.

flocken
0

#2 Då kasnke man behöver högre. Men som sagt. Finns säkert andra som vet mer? Du kan inte ha en hage tillkopplad till buren? ute bur? Jag har ingen hylla i buren. Efteersom mina är ute dygnet runt

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Suskiv
0

Nej jag kan tyvär rinte ha en hage tillkopplad. Vi har för liten gård till det. Buren komer bli en tvåfackare på höjden just för att för att våran gård är så liten. Hade vi haft möjlighet att ha större skulle jag haft det.

flocken
0

#4 du ska se att det kommer gå bra. Vi har ingen trädgård kvar. Är till djuren.Flört Skämt åsido men en del är till djuren. Har även tagit ett av rummen till mina marsvin. Får hoppas att fler svarar. Det står inget på  kanin föreningens hemsida.

…………………………………..

dermot
0

Mina burar (som jag använder till bland annat dvv och rex) är 70cm höga, 70cm djupa och ca 110cm breda = ett fack, brukar ha rexarna i två av de burarna :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Chieko
0

60cm säger lagen (om din inte väger mer än 5kilo men det borde den inte). Sen är det ju alltid trevligt med mer men går det inte så gör det inget.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

[ElisabethYL]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Håller själv på med ett burprojekt och har skissat på mått till rex.. Själv tror jag 70-80 cm höjd är lagom som lägsta gräns. Glad

ppyysseenn
0

Så en dvärgvädur rex, gäller inte standaren då? -50-i tak?

//Alma

Min (påbörjade) kaninuppfödning, ta en titt vettja! :) ---->

Pysens kaniner

Chieko
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#9 Jo då. Burstorlek är beroende av vikt på kaninen och en dvvrex väger nog under 3kilo. väger den mer måste den också få större bur och högre i tak.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus