Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etiketteravelungar
Läst 3099 ggr
[backenskaniner]
0

Rex ST/ev.Satinrex född!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imorse fick min hona Izabella fem tjockisar. Pappan till kullen heter JamieOliver. I denna kullen kan det finnas både Satin Rex och Rex ST. Både Izabella och JamieOliver är Rex satinbärare. Jag lägger upp en bild på den nyfödda kullen här. Det finns wienertecknade vitörade & blå wienertecknad vitörad.

http://backensgard.weebly.com/

[Airo]
0

Stort grattis ! Glad

Längtar efter att få se minifodhäst-bilder , hihi .

Hemsidan funkar inte ? Obestämd

[ÖstergärdetsKaniner]
0

Länken till din hemsida fungerar inte ;)

[backenskaniner]
0

Här är hela kullen, fem stora tjockar bebbar. :) Alla är wienertecknade och alla ser ut att vara vitörade, en blå wienertecknad vitörad, resten ser jag inte färgerna på säkert ännu, bara att dem är wienertecknade vitörade.

[backenskaniner]
0

#1 Tack så mycket! :D Har precis lagt upp en bild på hela kullen, dem är endast 3 timmar nu, så vill inte störa dem för mycket! :)

#2 Hemsidan är inte uppe ännu, kommer upp lite senare idag. :)

[Airo]
0

#3 Nej men guuud ! vart bor du ? 
Tänkte höra med dig om det är svårt för dig att få sålt ungar på vintern ? Glad

#4 Ja , okej . Då ska jag hålla utkik på hemsidan ! Glad

[backenskaniner]
0

#5 Hehe jag bor i Blekingelän. :) Har bara fått en kull på vintern förrut och den va hyfsat lätt att sälja även det bara nästan var vita blåögda i den. :) Men detta är min andra kull som kommer vara levklar till vintern ju, så hoppas faktiskt denna blir lättsåld, alla är wienertecknade så hoppas dem blir lättsålda, hehe. :)

Ja, gör det! :)

[Airo]
0

#6 Ja , okej . Har en kull planerad till våren , men jag vet inte om man ska ta chansen nu på vintern istället , då det är rätt många som säljer här på våren och sommaren .. jag har dock redan 2 intresserade om den skulle komma på våren .. men vet inte riktigt hur det blir . Obestämd

[backenskaniner]
0

#7 Hehe okej, jag är faktiskt glad att jag tog denna kullen, den blev riktigt lyckad! Jag planera ta två kullar i december som kommer vara levklara till våren, så du kanske borde testa? Är ju inte säkert att hon kommer ta sig. :) Men sen finns det ju en nackdel att ta på vintern, öronen kommer stå åt höger och vänster om man inte har värme i sin kaningård.. ;)

[Airo]
0

#8 Jo , funderar på det … att para dom i januari istället , så är dom lev. klara i april .

Haha , jo , det är ju det :P

[backenskaniner]
0

#9 Okej, men det låter ju bra! :) Mina två jag planera i december, kommer det endast bli Satin rt/Satinrex i, så dem kommer nog bli lättsålda eftersom många gillar det verkar det som.. :)

Hehe ja, som tur väl har jag en isolerad kaningård med värme! :p

[Airo]
0

#9 Åh , satin . Glad

De jag ska para bär båda på satin , dock bara på en sida (var) , så får väl se .

Hur mycket kommer dessa att kosta ? är ju helt såld till vitörade , och skulle jättegärna vara intresserad av en .. (bor i Västra Götalands län)

Edit : vilka är föräldrarna till denna kullen föresten ? :)

[backenskaniner]
0

#11 Vad kul! :) Hoppas du har turen att få någon satin bebis.

Jag vet direkt inte ännu, mellan 1000-1300 :- högst! :) Vitörade är så himla gulligt tycker jag (a) Aha, men transport brukar ju går att fixa. :)

Honorna heter Olala ( svart wienertecknad vitörad ) och Strawberry ( gul wienertecknad vitörad ) kommer paras med Olympis ( kanel wienertecknad, bär på vitörad ). :)

[Airo]
0

#12 Oj , jadu . Det är lite väl mycket för min smak för kanin :P kommer själv sälja mina för 300-500 som högst även om det är satin . ^-^

Då får jag tacka nej Glad

Menade vilka föräldrarna var till denna kullen som föddes idag ! :3

[backenskaniner]
0

#13 Aha okej.. :) Andra tar dem priserna och tänker också ta det nästa år och sen sänka 2013. :)

Aha x) Föräldrarna är ju längst upp på bild?  :)

[backenskaniner]
0

Hemsidan är nu uppe, går gärna in och kolla! Skrattande

[Airo]
0

#14 Jo , men enligt MIG , så tycker jag att det känns mer som att när man tar över 1'000kr på en kanin så är det mest pengarna som existerar .. ^-^

Jag vet , men vilka uppfödare dom kommer ifrån .

[backenskaniner]
0

#16 Det kan jag faktiskt hålla med om lite..

Aha, nu förstår jag. Stjärnornas Izabella och Blåzippans JamieOliver.. :)

[Airo]
0

#17 Okej , vad heter JamieOliver's föräldrar ?

Min hane jag ska avla med i januari (som jag pratat om ovanstående) , kommer nämligen från Blåzippans också . Glad

[backenskaniner]
0

#18Blåzippans Nala & Akillies of Sungarden :)

Aha :D Din hanes mamma heter väl Faith of sungarden..? :)

[Airo]
0

#19 Okej :)

yes , det gör hon ^-^ 
Min honas pappa heter Asti of sungarden .

[backenskaniner]
0

#20 Hehe okej :) Skulle egentligen köpt en unge ifrån den kullen har jag för mig, men gjorde aldrig det.. :)

dermot
0

Grattis! Så söta! Glad

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[backenskaniner]
0

#22 Tack så mycket! :) Men dem är nog sötare om några dagar, kommer lägga upp lite nyare bilder om några dagar på var och en. :)

dermot
0

#23 Ja, det tror jag säkert!

Ser jag fel, eller är där en liten JamieOliver-kopia? Flört

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[backenskaniner]
0

#24 Hehe nej, du ser inte fel :) Fast denna har bara vitt runt munnen/nosen och en stjärna i pannan, ser ut som en liten mus (a) Vita tassar också och lite krage :)

[backenskaniner]
0

Tog precis en ny bild på ungarna där man ser färgerna tydligare. Ser ut som en kanel wienertecknad ev. vitörad, gul/svart japan-wiener vitörad, blå wienertecknad vitörad och två okända färger, kanske ni vet dem? :)

dermot
0

Tycker det ser ut som 2 japaner! Den längst till vänster och den ljuse i mitten! :) Jättesöta!

// Anka

[backenskaniner]
0

#27 Okej, har börjat fundera på om det kanske är så.. :) Får helt enkelt vänta och så. ;) Tack, älskar denna kullen!

dermot
0

#28 :) Den längst till vänster kanske är en madagaskar wiener? Tycker det ser ut som en slöja nu när jag tittar närmre… Men jag ska väl inte säg för mycket! Haha ;)

// Anka

[backenskaniner]
0

#29 Jag tror den är madagaskar wienertecknad eller japan-wienertecknad, får helt enkelt vänta och se till den har mer päls.. :) Men mamman har havanna på sig och pappan bär på egern, så då borde det kunna vara madagaskar väl..? :)

dermot
0

#30 Ja, nog bättre och vänta!

Jadu… Jag har inte så stor koll på genetiken inom färger, så kan tyvärr inte svara på det.. :)

// Anka

[backenskaniner]
0

#31 Hehe ja, jag kommer uppdatera här ibland med lite nya bilder & så. :)

Okey :p Vet att havanna + havanna kan få kanel iaf, eller om dem är bärare på det. :) Men kanel är det i kullen, så det är nog en madagaskar också. :)

dermot
0

#32 Ja, vi ser ju var det blir sen! Flört De alla är som sagt superfina! Skrattande

// Anka

[backenskaniner]
0

#33 Hehe ja :) Tack så mycket igen! :D Undrar om någon är satinrex..

[backenskaniner]
0

Nytagna enskilda bilder upplagda på hemsidan på varje unge! :) http://backensgard.weebly.com/izabella---jamieoliver.html Går bra att visa intresse redan nu! :)

[backenskaniner]
0

Nu är ungarna 3 dagar gamla och har mer päls! :D Snart kan man se vilka som är Satinrex, ser ut att fina någon :)

[backenskaniner]
0

Nu har det visar sig att den som jag trodde va Blå är svart istället, den ser ut att vara en liten mus, hihi. :) Vi har även smygkollat på könen lite, min mamma är riktigt duktig på det, föredetta domare inom kanin. Här kommer en liten lista vad vi tror det är, men är ej säkert förrens dem är 2-3 veckor, alltså nästa lördag. :)

Kanel wienertecknad - Hona?
Kanel wienertecknad vitörad - Hona?
Madagaskar japan-wienertecknad vitörad - Hona?
Madagaskar wienertecknad vitörad - Hane?
Svart wienertecknad vitörad - Hane?
Återstår att se vad det är för kön sen, hoppas Kanel wo är en hona som kan stanna här isåfall! :D