Rexungar
31 maj föddes 8 st små ungar!
Alla ser ut att må bra.
Rasen är Rex, och färgen är castor. Ungarna kommer säljas med härstamningsbevis och övergångsfoder. Dem kommer vara bettfelskontrollerade och kloklippta.
Vill du veta mer kan du kika in på hemsidan eller titta i den HÄR tråden. :)
I den här tråden kommer jag att uppdatera med bilder och information osv.
Om du är intresserad av en unge eller har någon fråga kan du kommentera, PM:a eller skicka ett mejl till jojo.walle@hotmail.com.
Finns i Stockholm, men transport går säkert att lösa.
Mvh/ Johanna :)

!!!! Så otroligt söta!! Får titta bort från alla kommande bilder för en castor är vad jag är sugen på just nu. Om man bara hade plats!!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
underbara! Kommer bli roligt att följa dom. Kanin suget är oerhört stort just nu
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#10, 11 Jaa, dem är verkligen jättesöta! Dem blir ju lev. klara i slutet av juli, så det är ju ett tag kvar… Bara att höra av er om ni är intresserade! :)
Åh vad fina! Älskar rexar, har bara en wienertecknad just nu. Nu är det här OT - men jag vet att du har en Nikon D3000? Vilken inställning på kameran har du när du tog #7 Blev så häftig färg!:)

#13 Körde bara på sportläget, orkade inte ha på Manuellt. x)

Dag 8. :) Håller på att öppna ögonen!

Dag 9. :) Nu har en unge öppnat båda ögonen!

Dag 9, samma unge. :)

Dem är så vackra..

#21 Ja, dem är helt underbara! Och dem är riktiga kämpar, dem är redan ute på äventyr i bodelen som är ganska stor. :)
Är du intresserad fortfarande? :)
#22 Kan du hjälpa mig att färgbestämma en av mina ungar? :) Mamman är castor (dåligt tecknad egentligen) och pappan blå zobel. Men ungen sre ut att vara castor, men ser så ljus ut. Kanske viltgrå? Kan du titta? :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~

#23 PM:ar istället. ;)

Hela kullen samlad, dag 11. :)

Hlet bedårande. En får flytta hit
Sonen har bestämt sig
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Åh vad roligt! :D Namn på dem kommer när könen är bestämda och jag kan hålla reda på vem som är vem, temat är bilar! :)
söta :)
#30 sonen pekade på dom, "den ska jag ha. Vilken ska du ha mamma?"
…………………………………..

#32 Hahaha :)
22 >Är ju såå sugen! å vill ju verkligen ha! men har ingen plats å vet inte ens om den skulle gp ihop med min Rex hona jag har nu…. men vill fundera, men får du sålt/tingat så får du!.

#34 Görs så :) Bara att höra av dig om du är intresserad !

Snart kommer bilder på ungarna samt lite info om dem :)

**Audi R8
**Är väldigt pigg, den som springer runt i buren och gör små glädjeskutt titt som tätt! :) Gillar som sina syskon att gosa.
Status: TILL SALU!

**Corvette Stingray
**Väldigt modig och är framme snabbt när man sträcker fram handen. :) Också väldigt pigg och gosig.

**Dodge Viper
**Modigast i kullen! En riktig tuffis, är alltid ute på äventyr och hittar på bus! Är pigg, men kan också slappna av och bara chilla. :)
Status: TINGAD!

**Ferrari Dino
**En nyfiken plutt, är ganska lugn. Älskar att bli kliad, gosa och sitta i handen. :) Idag visade h*n också upp sina hoppkunskaper! Helt plötsligt, från ingenstans tog h*n ett skutt upp i luften på säkert 15 cm! :)

**Lamborghini Diablo
**Är så sjukt söt! Har jätte fint, runt huvud. Jättelik Brownie som älskar att gosa och pussas för att man ska fortsätta. :) En pigg liten unge.

**Maserati Khasmin
**Pigg och nyfiken. Är snabb och springer ofta runt, fast kan ändå vara lugn. Gillar att gosa och bli kliad.

**Mini Cooper
**Är nyfiken och har ganska mycket fart i sig. Fast har lätt att koppla av, älskar att mysa. :) Riktigt charmig!

**Porsche Carrera
**Är väldigt nyfiken och pigg. Ganska modig också! Gillar att gosa och har lätt att slappna av. :)

Nää fyy ja får verkligen inte gå in här å kolla på tråden!…. du måste fixa ett lås, så man inte kan komma iin å kolla….
(hoppas de finns nån hane som e fertil eller va nu de heter….)
Så underbara!.

Hahaha, vet tyvärr inte hur man gör! x) Men ja, dem är helt underbara!
Men nuttar då! & min lilla parvel Viper/vipra. Beroende på kön
…………………………………..

Aha jaa nu är det inte länge kvar tills vi vet! :)
#56 nej, snart får man veta om det är en Viper eller Vipra.
…………………………………..

Haha japp :)

Corvette Stingray ;) H*n är en riktig cooling asså!

Dodge Viper :)

Ferrari Dino, har visat upp sina hoppkunskaper idag och det såg bra ut! :)
Corvette är ju urgullig 
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~

Lamborghini Diablo, h*n har visat sig vara en riktig tuffing och hoppar jättefina hopp! :)

#63 Ja h*n är riktigt charmig! :) Datan krånglar så kan inte ladda upp bilder eller skriva nånting (Har telefonen nu)… Men dem kommer nog imorgon! :)
Nämen harregösses!!!!!
Asså, ja får bara inte gå in här å gloooooo.. ja blir ju galen
Vackra asså…
Spciellt Dino..

#66 Ja Dino är helt underbar! Tror h*n kommer bli riktigt bra på att hoppa. :)
Söta! Vem av dem ska du spara?

#68 Jag kommer kanske spara någon hona. :)

Maserati Khasmin, också en tuffing! :)

Mini Cooper, h*n har fått ett riktigt fint huvud!

Porsche Carrera, liten men tuff. :)
Nä gud…. alla är ju lika fina! titta ba på 72 å 70..vill ha vill ha
#73 förstår du hur svårt det var & välja?
Tillslut blev det Dodge Viper. Efter mkt velande
…………………………………..

#73 Haha ja dem ärvså fina allihopa! :)
74 Nä ja kan inte förstå..skulle ja fått bestämma så skulle ja snooo allihopa! säg inget te TS bara ;) En vacker dag så står hon där med 0 ungar… hihihihihihihiih..
#76 är riktigt sugen på att köpa en till när jag ändå är i farten. haha. Värkar som min är en flicka. En tös till kanske? Sambon behöver inte veta något
…………………………………..
#77 ja! gö det! nääälllaaaaaa! hihihihi…så kan man få dregla ännu mera på dessa små monster!…. suck…e så kär va…

#76 Höhö hallå där! ;D #77 Haha, finns två kanske tre honor kvar. :) Corven, Lambo och kanske Dino… :)
#79 säg inte sådär. Får titta lite på dom 
…………………………………..

#80 Haha :D

**Corvette Stingray
**Hona

**Dodge Viper
**Hona
Status: TINGAD!

**Lamborghini Diablo
**Hona

**Maserati Khasmin
**Hane
Tar du tingningsavgift, isåfall hur mkt?:P Är jättekär i corvette!

**Mini Cooper
**Hona

**Porsche Carrera
**Hane

**Ferrari Dino
**Hane

**Audi R8
**Hane

#88 Jag med, hon är så sjukt söt! Ja, tingningsavgiften är 150 kr. :)
Å harregud……harregud…
jaha. Så fastnade man för mini cooper oxå…
…………………………………..
Synd man inte har tillräckligt med pengar (nästan allt ligger i säkert förvar ifall vet. skulle behövas) Annars så hade Corvette fått bo hos mig 
// Anka
#96 Okej, finns Ferrari kvar? Är lite förvirrad, hehe xd
Synd att det inte är stamtavla på dom!
Fina är dom 
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

#100 Jepp han finns kvar.
#101 Ja, hade gärna velat det… Boss är tyvärr "inte utställningsbar" tror jag, eftersom han har ärr i pannan och pälsen är mörkare där. Det har han fått efter ett besök från räven. :/ Visst går det, men tror inte att poängen skulle bli så bra…
**Ang. Mini Cooper..
**Hon har fått en skada/gjort illa sig i baktassen. Vi har gett henne lite tid och nu har hon börjat använda tassen mer och mer. Har en granne som är jägare och han fick känna på benet och han sa att det inte var brutet. Vilket skulle ha märkts. Men som tur är så har hon börjat använda benet. Men om det inte blir bättre så finns det inget att göra och då får hon tyvärr somna in… :(
#102 ååh stackars Mini cooper :( Vi håller tummar och tassar för henne här hemma!

Tack. Tyvärr verkar det som att hon inte får lika mycket nat som dem andra. Jag vill gärna ge henne tid, men vill inte att hon ska lida. :(
Ne det vill man ju inte:/
Men som sagt. Även om inte skulle bli 100% korrekt igen så är hon alltid välkommen hit. Jag öppnar alltid mitt hem åt de som behöver det lite xtra. Hos mig får de alltid den vård de behöver. Sen får hon sällskap av Vipra
…………………………………..

Vad snällt av dig! Jag hoppas verkligen att det blir bra, och hon har börjat använda tassen/benet ännu mer nu. Så förmodligen blir det bra. Fotade bilder när dem var ute igår och dem kommer nog upp ikväll.
Jag hade en unge som slutade använda benet med, men de var bara en stukning. Men de KAN ta tid att läka ut helt.
Jag hade ett marsvin som troligen bröt benet eller bäckenet. Var konstant vila & fick inte gå i flera veckor. Han låg i en liten bur med mat & vatten runt sig. När han började röra sig gjord ejag små rörelse övningar med benen. Han blev frisk, om än lite sne. För ett ovant öga syndes inget.
…………………………………..

Kommer med otroligt glada nyheter! Hon har börjat använda benet till att skutta igen! :D Känner mig så otroligt lättad…
#110 vad härligt. Men mitt erbjudane står iaf kvar 
…………………………………..

#111 Haha det låter bra! Du kan få henne i vilket fall som helst, så får dem lite sällskap av varandra på vägen ner… 
#112 vad skulle gubben säga? " det bara blev så" haha Iof är han van.
Ska inte du behålla någon hona?
…………………………………..

Haha. Vet inte om jag ska behålla någon men vet inte vem. :)

Oj vad tokigt det blev. Vet inte vem isånnafall. :)
Ja tycker flocken ska ha 2
honan å snurresprätt som hon redan tingat
hihihihi (skulle va roligt å följa dem:P )

#116 Haha :)
#116 haha. Följa mig, 2 kaniner & ett gäng marsvin
. Är väldigt sugen på mini oxå
…………………………………..
118 Ajjemensan det är ja! :P för dem e ju så söta! å de skulle vara kul å följa någona annans zooo än sitt egna ;)
Mini kan du få låna, tror hon kommer å ha jättekul hos din, för antar att hon har massa saker å kunna klättra på….:P Hon lär låta värre än dina Marsvin i alla fall ^^) höhö *host*
Såå fina! <3
Annika Branderud
Hästängens Hoppkaniner (hemsida på gång)
Stingray är bedårande. <3
Annika Branderud

Ja hon är jättefin :)

Lamborghini har bettfel (Underbett) och kommer få somna in. :'(
Vet fortfarande inte hur jag ska göra med dom andra ungarna…
Återkommer…
De kan leva ok även med bett fel. Har haft en kanin med bett fel. Den levde som vanligt. Men behövde ha xtra koll på henne. Som sagt. En till kan flytta hit. Välj den som kommer ha svårast att hitta hem. Även om det är något " fel" på den är den välkommen
…………………………………..

Jo det är klart… :( Blir bara så arg och ledsen! Både Brownie och Boss kommer från samma uppfödare så jag börjar undra lite… :( Det största problemet är att hitta hem åt dem och ge dem en chans. Det är nog inte alla som vill ha en kanin som bär på och kan få bettfel i framtiden… Vill kunna ge dem en chans att leva ett naturligt kaninliv! :( Är bara så otroligt ledsen just nu. Vet inte hur jag ska göra
Usch vad trist. :( Många kramar!
Annika Branderud

Tack så mycket… :(
Idag fick lilla Lamborghini Diablo "Lambo" somna in. Hon blev bara ca 3 veckor gammal… :'(
Vila i frid, lilla söta tjejen… <3
125 Varför?? =( för bettfelet? R.I.P
Sov gott tösen.
Nu är det iaf klart att Mini Cooper oxå flyttar hit.Har erfarenhet av bettfel sen innan. Vet att dom kommer kräva lite xtra vård under deras liv.
…………………………………..
Vet uppfödaren om detta. så hon inte avlar vidare på kanin ungarnas föräldrar.föräldras? alltså mormor å morfar?
Himla tråkigt! Jag som hade sett fram emot att få följa dessa och det.
(förutom flockens, kanske man kan proppa på henne fler ninisar?
, ja e rätt rolig, men ta inte illa upp bara!)

#128 Jag, pga. bettfelet… :( Det var ju medfött så det skulle inte ha rättat till sig.. Jag ska kontakta hon som har Brownies föräldrar. Boss föräldrar (och bror) råkade illa ut i snöraset på LU…
Usch va tråkigt! Kommer du ta bort alla, elr skänker du bort dem?
#130 haha. Jag har inte ens sagt till gubben att det blir 2 kaniner ist för 1. Tänk på att jag har marsvins uppfödning oxå
. Ränner på utställningar titt som tätt.
…………………………………..
133 haha bara säga uppsss, den måste ha slinkit ned tesammans med denna
höhö
134. Det kommer bli något åt det hållet haha
…………………………………..

Jag kommer sälja dom endast till kel och vara jättenoga med vem som köper dom. Vill ju som sagt ge dom en chans…
Finns någon kvar? Jag vill ev. ha en endast till kel :) Kommer kastrera.
Aut viam inveniam aut faciam
#137 vad jag vet så är bara Dodge Viper & Mini Cooper tingade. Dom ska till mig.
…………………………………..

#137 Ja, alla förutom Dodge Viper och Mini Cooper finns kvar. :)
#139 & 138
Okej, då vet jag :) kikar runt lite efter en till kanin. Khasmin och Stingray var ju förhimla fina!
Skulle du ha något emot om de skulle bli innekaniner? :)

Ja dem är riktigt söta! Khasmin brukar sitta och pussas… :* har inget emot det, bara dem får daglig motion. :)
Men åh så mysigt! :D
Ja okej, ingen fara det! Hur mycket vill du ha för de två? :)

En kanin kostar 300 kr och tingningsavgiften är 150 kr. :)
Okej! Ska se vilken ras jag bestämmer mig för och om dom är kvar då! ^^

Okej, bara att höra av sig till mig. :)

**Audi R8
**Hane
Till salu!

**Covette Stingray
**Hona
Till salu!

**Dodge Viper
**Hona
Tingad!

**Ferrai Dino
**Hane
Till salu!

**Maserati Khasmin
**Hane
Till salu!

**Mini Cooper
**Hona
Tingad!

**Porsche Carrera
**Hane
Till salu!
Underbara bilder 
…………………………………..

#153 :)
Vill ha hem mina tjejer!! Behöver något positivt mitt i allt. Har åkt på marsvins skabb. Som tur var smittar det inte till andra djur slag eller människor. Men min lilla 4 veckors kille Cola har sån klåda så han bara skriker. Hoppas medicinen snart kommer in.Annars får han somna in.
…………………………………..

Nej vad hemskt! Hoppas att det blir bättre… :(

_Såhär ser det ut nu…
_**Tingade
**_Dodge Viper
Mini Cooper
Corvette Stingray
_**Till salu
**_Audi R8
Ferrai Dino
Porsche Carrera
Maserati Khasmin
_Sen så komer våra grannar köpa en, blir någon av hanarna då. Men dem brydde sig inte så mycket om vem. :)
Vem ska du spara då? Jag menar vad ville du ha fram i kombinationen mellan föräldrarna, om man tar kullar är det ju för att man själv vill ha nått ur den kombinationen
#158 Det blev ju bettfel i kullen, då kanske man inte vill spara någon direkt ;)
Sen kan man ta en kull men ändå inte spara, kanske för att de inte blev som man hoppats osv… :)
Ljustadalens kaningård

#158 Målet med uppfödningen är ju att få fram rexar med slankare kropp än utställningskaninerna och att dem ska kunna ta långa hopp. Alltså vill jag få fram hopprexar. Jag har inte tänkt spara någon speciell utan den som blir kvar den kommer få stanna. Sen kan jag ju inte använda i avel nu pga. att dem förmodligen bär på bettfel.
Är du säker på att bettfelet kommer genetiskt, jag menar det kan lika gärna vara en skada;9
Jag tycker Johanna gör det bra som antar att det är genetiskt. Det finns så många som struntar i bettfel och viftar bort det med "han bet i gallret, jag tappade honom, mamman hade en jobbig förlossning" osv och fortsätter att avla på föräldrarna. I de flesta fall när det gäller små ungar så är det genetiskt och både mamman och pappan är bärare av det, men man kan ju ändå kontrollpara om man är osäker.
Ljustadalens kaningård

#161 Skada var det inte, det syntes mycket väl. Jag vill absolut inte ta risken att avla på djur som kanske ger avkommor med bettfel, dels för att det är synd och plågsamt för djuret och dels för att man på så sätt för genen vidare.
De är så fina Johanna. Hade också en kanin med sne under tand i min kull, som är nio veckor nu, alla bor kvar, men det är av en skada. Johanna vet säkert bäst själv om det är genetiskt eller av något annat.
Tycker oxå hon gör helt rätt. Men lilla jag tar hem 2 st. Skulle bara ha Vipra men när jag fick reda på bettfelen så fick Mini oxå följa med. Just att jag har erfarenhet av det sen innan. För det KAN bli lite extra pysssel med det.
Så nu kommer jag hämta dom vilken dag som.
…………………………………..

#164, 165 Tack! Kommer bli svårt att lämna iväg dem, men jag vet att dem kommer få det superbra hos Mette. :)
#166 Det är du inte ensam om, har köpare till alla mina, de är 9 veckor och jag har inte lämnat i från mig en ända en, haha :)

#167 Haha x)
#166 haha. Nu har jag sagt till sonen att de snart kommer hem. Du får ju träffa dom igen innan ni åker hemmåt.
…………………………………..

#169 Ja, men du får lova att skicka lite bilder på dem ibland! :D
#170. Självklart. Vet hur jag är med marsvinen jag säljer. Du tar ju med Loranga uppåt till nya ägaren. Känns ännu jobbigare nu när jag fick ta bort hans bror pga skabben.
…………………………………..
Super söta alla var! :)
Hälsningar Jossan
Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se

#172 Tack! :) Håller med dig!

Kvar till salu…
Audi R8 _-Hane
_Maserati Khasmin _-Hane
_Ferrari Dino _-Hane
_Porsche Carrera -Hane
Är det fortfarande några kvar ? (:

Förlåt för att jag svarar så sent. :S
Ja, alla killar finns kvar. :)
skulle man kunna få se nya bilder på alla ? :)
Så himla fina är rexar !
Johanna. Kanske kan starta upp en nytt inlägg om kilalrna som är kvar? Denna är så lång nu.
Tjejerna mår toppen. Vipra är lite trottsig. Men det går över
…………………………………..

#177 Absolut, ska fixa en ny tråd. :)
#178 Ja, det är en bra idé. ;)
Jag såg på bloggen, gud vad stora dom har blivit! :D
Finns några av dessa underbart söta kaniner kvar?
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

#180 Ja, 4 st killar. :)
#181 Skulle eventuellt kunna vara intresserad om jag lyckas fixa bur. Har inte haft kanin på mångamånga år och den senaste månaden har mina pengar gått åt till guldhamstrarna, men jag är sååå sugen på att skaffa kanin igen, och dessa är helt oerhört vackra!

#182 Okej, vad roligt! Kommer snart upp nya bilder i en ny tråd. :)
#183 Väntar spänt.