Skutt skutt skutt!
Åh vad roligt! Spännande. är rejält sugen på en rex till. Men nej. Njuter av de jag har.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Åh så kul! Antar att du fått hem din stump nu ^^
Lycka till!
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Åh vad fint det ser ut! Jättemysigt verkligen. =)
Huset var läckert! Har du byggt det eller har du köpt det?
Kram!
Annika Branderud
Hästängens Hoppkaniner (hemsida på gång)
Huset har jag byggt heeeelt själv (eller ja, bror och far hjälpte mig efter att jag gått på min estetiska anda och klantat till det lite, samt hjälpte till att hålla i grejer som man behöver mer än två händer till). Men inte köpt utan uttänkt av mig :)
Här är två bilder på (tok)Fia! Hon är såååå söt! Öron stora som paraboler ^^ Och när hon har huset sitter hon där hela tiden, tar jag bort det skuttar hon runt och är social. Så hon får ha huset när jag inte är här. Just nu sitter jag med datorn inne i hagen, och hon sitter och mumsar pellets.
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Ibland hatar jag min telefon!! Jag får inte ta kort när jag har mindre än en viss procent av batteriet kvar: missade alltså att föreviga när hon floppade ut sig på sidan i bajslådan (där hon låg och vilade nyss) :( :( :(
/Karin
Kom på nu att jag aldrig har kollat könet på min skutt. Och utan att ha något att jämföra med, så skulle jag säga att det är en hane! Vad ska jag göra nu??? Slängde iväg ett mail till uppfödaren med frågan när hon senast kollade. Jag tingade ju henne när hon var tre veckor, inte säkert att hon kollat efter det… Får väl tänka igenom hur jag ska göra om det visar sig vara en hane… Ska ju mest ha som kelkanin men hade velat ställa, därför jag valde en hona så jag slipper kastrera pga skvätt och lukt osv… Och eventuellt ta en kull om hon får bra poäng. Dock ska jag ju mest ha som kel, och då är väl kanske en kastrerad hane bättre… Hade nog halvt tänkt att ta en unge ur hennes kull i så fall, men nu får vi ju se… Kanske blir att kastrera denna då (om det visar sig vara en hane) och köpa en ny hona senare att ställa då :/
/Karin
Oj, vad duktig du är som byggt huset själv! Riktigt smart idé verkligen!! =) Den lånar jag gärna nån gång om det är okej. :D Har du nån ritning på det? =)
Du får ta patent på det. ;) Aldrig sett ett sånt hus förut. =)
Hon/han (beroende på vad det nu är) är verkligen jättesöt!
Himla synd dock om det visar sig vara en hane när du tänkt dig en hona. Men det går ju som du säger såklart bra att kastrera och ha honom boende med en hona sen kanske. Okastrerade hanar är ju inte alltid så kul att ha inomhus..
Om du försöker "trycka" med fingertopparna på könet och ta en bild så kan jag säga om det är en hona eller hane (om bilden är tydlig).
Annika Branderud
Klart du får använda min idé! Bara kul att inspirera :) Har dock ingen ritning… Och hade kanske gjort en aning annorlunda om jag gjort en ny idag… Men be någon teknisk i din omgivning titta på bilden, det är inte så svårt!
Kan be sambon ta ett kort när jag håller…
/Karin
Tack! =) Vad är det för material du använt dig av?
Gör så! :)
Annika Branderud
Furuplywood, men man kan ta en billigare sorts plywood också :) Min är 7mm tjock vilket gör att jag orkar lyfta den vilket jag tycker är praktiskt ;)
La visst bilden i tråden på kanin… Du får kolla där för går inte att ladda upp nu! http://kanin.ifokus.se/discussions/4ed9fb2a88f4724cac00c9e5-ny-kanin-idag#discussions-1
/Karin
Lägg upp en bild på könet om du kan. Så kan vi nog klura ut hur det ligger till :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Så tråkigt när det blir såhär. Det ser du väl att det är en AFFE. Annars får han komma hit haha
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Ja! En Affe! 
// Anka
#16 Så söt!!
// Anka
Alf :) vet en häst som heter de och tycker att det är så gulligt på nåt sätt :P
/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus
"16 Affe är en förkortning av Afford. Ett engelskt fullblod jag kände för längesedan.
…………………………………..