Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etikettbilder
Läst 3958 ggr
proxima
0

Bilder på mina dvv rex!

Det är lite dålig aktivitet här, så jag bidrar med lite foton på mina rexar :)

Proximas Vincent, blå/gul japantecknad

Fuglsangs Lone, vit blåögd, dansk import

Helga von Zwergwidder Euskirchen, kanel wienertecknad, tysk import

Och Åsgrändens Urban, brun/gul japantecknad wienertecknad

Fortsätt gärna tråden med bilder på era dvv rex! (och andra rexpälsade också)

Proximas Dvärgkaniner

[hyperiion]
0

Jag födde upp rexar för några år sedan. Men det var den vanliga rex. Har aldrig sätt dvv-rex förut måste säga att mitt hjärta sllog lite volter. Helt underbart söta:). Dvv är helt klart en favorti men tålde inte pälsen så fick gå över till rexar. Tänk om ja visste om dessa sötnosar då!

proxima
0

#1 Dvv rex är rätt nya i Svergie, så dom kanske inte ens fanns när du lade ner? Dom är iaf supertrevliga, mysiga kaniner även om rexpälsen inte riktigt är som på stor rex ännu, men flera uppfödare jobbar på det och själv väntar jag några riktigt spännande kullar i vinter/vår där jag tror att rexpälsen kommer vara riktigt bra! :)

Proximas Dvärgkaniner

[hyperiion]
0

#2 Jag la ner mitt uppfödning när ja flyttade till längenhet 2007:P Men då fanns det kanske inte i sverige?

flocken
0

Men gud vad vackra! Jag som är så xtremt sugen på en kanin till. Två rexar just nu som bor ute

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

dermot
0

Ge mig Lone!! SkrattandeTungan ute

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Kickan90
0

Jätte söta :)
Älskar verkligen dvv rex, hoppas man får plats i framtiden m att avla upp på riktigt.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Chieko
0

Den översta hade verkligen fint huvud! Tycker att dvvrex överlag har väldigt långa huvuden vilket jag inte tycker om.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Kickan90
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 ja men det börjar bli bättre huvud på dvvrex, denna hanen är från min första kull där mamman hade dåligt huvud men pappan bra, ibland kan man ha tur att få bra huvud på ungarna ändå ;)

Är riktigt nöjd med Valentine både m kropp och huvud, ska bli spännande att se var vissa domare inom pet-utställning säger ;P

Medarbetare på

Trasdockaa
2

#3 Jodå, men det var inte väldigt många som höll på då, det har exploderat när det gäller wiener/kelavel :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

proxima
0

#7 Ja, håller med, jag gillar inte alls de där "långhuvade" dvv-rexarna. Alla mina, utom Helga som är rätt långnosad, har riktigt hyfsade huvuden och jag har någa fina rexbärare, så det ska bli himla spännande att se vad det blir i kullarna i vår :)

#8 Han ser fin ut! Du ska inte ställa ut honom?

Kickan90
0

#10 han har lite wiener på pälsen så det går tyvärr inte (vid nosen o ngt stickelhår), men hoppas senare på att han kan få några avkommor som går att ställa o söka dispens :)

Medarbetare på

bambiiii
0

så sjukt söta!

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Åsa T
2

Min lilla sötnos Roger =D

Åsa i Karlskoga

www.asaskaniner.se

Aloneforever
0

Min lilla dvvrex hane, Natchos. ♥

Trasdockaa
0

Min Truls :)

Trasdockaa
1

Och min busiga Roos :)

flocken
0

#14 nej men oj vilken snygging

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Aloneforever
0

#17 Tack :) Han har ett ännu "mulligare" och finare huvud nu.

dermot
0

#16 Gaah!! Ge mig henne! Guld i mun

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Trasdockaa
0

#19 Haha, hon är ju bra underbar :)

Chieko
0

#15 Tyckte jag var fin! Riktigt bra huvud!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

dermot
0

#20 Tycker att Roos och Truls kan flytta hem till mig Flört

// Anka

[Djurlinnea]
0

Håller med #21! #15 hade riktigt bra huvud för att vara dvv rex! :)

Kickan90
0

Här kommer en bild till på valentine, där man ser att han har lite wiener på nosen :)

Medarbetare på

Trasdockaa
0

#21+#22+#23
Jag ska hälsa honom det :) Han är grabbigaste här hemma, är helt övertygad om att alla älskar honom och han älskar alla. Jag avlar ju inte direkt mkt själv längre, men Henriette på Fornuddens ska låna honom i jul så lär bli lite bebisar ändå från honom :) Sen har hans avkommor gjort bra av sig på utställningarna för att vara dvv rex, så linjen fortgår ju iaf :)