Imorgon kommer vår rex
Åhh imorgon får vi hem vår rexhona. :-)
Lite frågor bara.
Hur mycket kraftfoder äter en rex? Vuxen rex som kommer fasas över på en blandning av Rabbit Royal och Stampe. Utekanin om det har nån betydelse.
Hur stort bör huset i buren vara och hur stor behöver ingångshålet vara?
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Grattis! Vad är det för Rex? Nyfiken som man är. Mina två Rexar får ca 2,5 dl pellets per/dag. Grönsaker varje morgon & oftast på kvällen.
Jag har en utebur som sitter ihop med utegården. Så mina har bara buren som hus. Står öppet dygnet runt. Öppningen har vi gjort så liten som möjligt just för att hålla värmen i buren så mkt det går. De har inge hö i buren utan bara spån, halm & pellets.
Hö, vatten & leksaker är ute i gården.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Det är en viltgul rex från en lokal uppfödare. Ingen stamtavla. Men supersöt är hon.
Det hålet såg ju ut att ha bra storlek. Du har inte lust att mäta det, s´å gör jag ett lika stort hål i mitt hus.
#3 Det kan jag göra imorgon när det är ljust. Mina har ingen stamtavla heller. De bär på bettfel. En syster i kullen fick avlivas som ung.
Viltgult är så fint
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Tack :-)
Trist med bettfel, men bra uppfödare som avlivat kanin med bettfel och jag hoppas att uppfödaren inte avlar vidare på de kaninerna igen.
Viltgul är verkligen superfint. Fast jag gillar Castor också och damatin. Skulle vara häftigt med en viltgul dalmatin.
#5 Nej hon har även medelat uppfödarna till mina kaniners föräldrar. Så där blir det inga fler kullar. Men än så märks inget. Hoppas det fortsätter så.
är det en vuxen Rex du får hem?
…………………………………..
Ja, hon är född i maj så hon räknas nog vuxen. Ska bli så kul.
#7 mIna är född 31 maj. de kommer nog lägga på sig mer massa. Men Mini är störst av dom. Ävet att de är systrar.
Rexar är underbara.
…………………………………..