Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etiketteravelungar
Läst 2244 ggr
saga97
0

dvärgvädur / rex

jag har nu en mantlad madagaskar dvärgvädur som ska få sin andra kull till vår jag och mamma föder upp i liten skala jag har snackat med en uppfödare som har några rex och henne skulle jag vilja para med en av dem han är av rasen liten rex(viltgrå) och jag undrar bara om det blir problem med ungarna det är det sista jag vill ska hända har tittat på google och har inte hittat nått speciellt så jag frågar er erfarna uppfödare

alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år

Shabby-Chic
0

Det lär vara svårare att sälja korsningsungar, men annars bör det väl inte vara några problem.

Du är medveten om att det inte kan bli rexpälsade ungar?

Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning

Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland

www.ninaskaninshop.weebly.com

Nu finns det ungar till salu!

saga97
0

ja det är jag men undrar också om pälsen blir lite korsat

dermot
0

Har själv tagit en kull mellan en Rex och en dvärgvädur i februari i år. Blev 10 bebisar. Hade tur och hittade hem till alla, men fick tillbaka en som visade vara sig en hane.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Kickan90
0

varför inte ta in en dvärgvädur med rexpäls istället?
(då är det en renrasig dvärgvädur fast med rexpäls)

om din hona inte är bärare utav rexpäls så blir det endast normalpälsade ungar, de blir då bärare utav pälsen och det är inget som syns.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

saga97
0

jag har bara en hona och vi tänker inte skaffa fler vi föder upp i liten skala så jag tänker inte köpa fler kaniner har så det räcker

Kickan90
0

#5 finns de som lånar ut sina kaninhanar för avel.

Medarbetare på

Kickan90
0

här finns en länk där några har lagt in sina hanar till avel :)

finns säkert fler uppfödare som lånar ut, men här är de som finns via kanin.ifokus och det är olika raser och teckningar.

http://kanin.ifokus.se/discussions/4e7b886e88f472524e00195a-avelsdjur-utlanas#discussions-1

Medarbetare på

Chieko
0

Jag tror Kickan menar att hanen ska vara rexpälsad dvärgvädur. På det sättet får du renrasiga dvärgväddurar men ungarna kommer bära på rexpäls.

Att de bär på rexanlaget kommer inte synas på ungarna utan märks först om de i sin tur paras med en rexpälsad eller en som också bär på anlaget.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Kickan90
0

#8 ja precis som jag skrev i inlägg #4 xD
inte så omöjligt heller att låna in en dvärgvädur rex heller om du vill det TS.

Medarbetare på

Chieko
0

#9 Men du skrev inte vilket kön du menade att ta in, tror TS missuppfattade och trodde att du menade hona :)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Kickan90
0

#10 nej för mig var det ju uppenbart att hon skulle låna in en hane till sin hona eftersom hon inte ville ha fler kaniner xD

Medarbetare på