Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etiketterotutanför-ämmnet
Läst 2839 ggr
LinneaJohaanson
0

Klotterplank #3

Nytt plankis! Glad

Vad har ni gjort idag?
Jag har varit ute hos kaninerna och pluggat, dom fick
mellan 2-5 timmar var i hage. Det är dom värda.
Har även letat ny avelshona och en till rexhane.
Går inge vidare!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Chieko
0

Har inte hunnit med så mycket än, men jag och Nougat åker hem till mina föräldrar nu för en dag i trädgården och solen!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

LinneaJohaanson
0

Vad mysigt!

dermot
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Sitter ute under en av dem många lönnträden i det fina vädret och njuter! Och småtittar efter lite fler kaniner Cool

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Chieko
0

Det blev en helt underbar dag igår! 4h i sträck helt lös gick Nougat! Sen satt hon i uteburen ca 45min medan jag var på intervju och sedan nästan en timme ute igen. Sen åkte jag och tränade = uteburen ett par timmar och sedan en sväng lös igen när jag åt lite innan vi åkte hem. Hon var ganska trött sen kan jag tala om! Utflykten ska göras om så fort det är fint väder och jag är ledig!

/Karin

Fornuddens
0

Väntar på dvärgvädur rex bebisar som inte vill ploppa ur än.. Otålig!

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.

Rexkanin
0

#5 Samma här, fast det är 2 veckor kvar för min hona ;)

//Johanna - Medarbetare på Rexkanin.iFokus

GUDÖ'S KANINER - gudoskaniner.weebly.com

Chieko
0

Mmmm slappardag! Sånt man förtjänar när man varit ute till 3 kvällen (natten?) innan! Kaninskrutt fick skutta i koppel 30min, hon har även haft en lång mysstund med mig och sambon. Nu botaniserar hon i sin nystädade bur. Ikväll blir det Eurovision song contest när vi passar sambons lillsyster.

/Karin

Chieko
0

Haha, har en sån där härligt tokig kanin just nu. Hon flyger runt i rummet, upp i soffan, ut i köket osv. Just nu uppe i sambons kontorsstol. Hon är bara för härlig <3

/Karin

Rexkanin
0

Nu har Brownie fått ungar! :D Vet ej hur många eller någonting, men jag hörde dem! :')

LinneaJohaanson
0

Åh vad roligt, grattis :D

Chieko
0

Kaninis har tokryck, vilket är mycket roligare att titta på än att koncentrera sig på sista skolarbetet. Men det är ju ändå sommarlov efter det så: nu ska jag plugga plugga!

/Karin

flocken
0

vad händer hos er i solen?

Sommaren är här & njuter för fullt. Väntar på marsvins bebisar. mamma gris är så tjock så hon knappt kan gå längre. Vänta, vänta

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Rexkanin
0

#10 Tack, ja det är jätteroligt :)

Chieko
0

Solentiden idag spenderades till viss del i bil eftersom jag och några kompisar spontanåkte till High Chaparral! Det var kul men nu är jag trött… Skönt iofs att vara trött när man snart ska sova :)

/Karin

flocken
0

#14 där har jag aldrig varit. Något du rekomenderar? I år blir det Astrid lIndgrens värld med sonen Flört

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Chieko
0

#15 Ja absolut. Det var mysigt, lagom att spendera en dag där. Det är fint för förälrarna och kul för barnen. Mycket att titta på. Lite lekplatser och olika shower med duktiga skådespelare. Massa pangpang ;) Ett ånglok, en flodbåt, massa hästar och några getter och bisonoxar. Vi var nöjda (två tjejer och två killar på 21-23 år)

/Karin

flocken
0

#16 kommer absolut bli en tripp dit när sonen är lite större. Tror det är toppen

…………………………………..

LinneaJohaanson
0

Var på highchaparall i förra sommaren! Det var jätte kul faktiskt :)

[nataschaj]
0

Borde sluta å kolla på alla fina rexar, dvv-rex/satiner..å frassar…… SUCK! Livsfarligt…. J***** är klockan redan så här mycket??

Chieko
0

Tvätta som är så roligt! Har varit duktigt under mina lediga dagar: städat och diskat 2 dagar i rad och idag gick jag upp 7 för att tvätta. Nu ska jag ställa mig och vika tvätten också… Det är nog det tråkigaste av allt!

/Karin

flocken
0

20 Är inte avis på dig. Stod i flera dagar med tvätten här hemma som jag låg efter med.

Själv ska jag ut i solen strax igen.

…………………………………..

flocken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad händer hos er idag då? Själv ska man ut på sjön & vidare till "vårat" hus på en stor ö. Blir en hel dag ute i ingenstans. Sola & bada i poolen med sonen. Sen gå på barn kalas.

Väl hemma ikväll blir det lite mys med marsvinen.

…………………………………..

Chieko
0

Jag var ute med segelbåt lördag-söndag. Hur härligt som hellst! Blev både kvälls- och morgonsimtur, ovanligt för att vara mig!

/Karin

[vretenskaniner]
0

Har varit och jobbat nyligen! Jobbar på Agersta Islandshästcenter med turridningar, hade en 2 timmars tur och det var riktigt mysigt! Härligt mulet väder att rida i. Glad

Chieko
0

Vilket drömjobb! Det som folk betalar flera hundra för får du betalt för … *avundsjuk*

/Karin

[vretenskaniner]
0

#25 Haha ja det jobbet är verkligen underbart! :)

LinneaJohaanson
0

Ligger i sängen och känner att jag verkligen inte orkar/vill jobba imorn!
Men men ska man så ska man!

flocken
0

Blev väckt av sonen kl 05- på en Lördag.. Vid 08,30 ska hunden till flickvännen över dagen så ska vi till Astrid Lindgrens värld!! ett - med allt är att jag har Borrelia & inte alls så pigg som jag vill vara..

…………………………………..

[nataschaj]
0

Jag mår fruktansvärt dåligt…(inte sjuk elr så)

Hur som, beställde en kamra, men de visade sig att ja måste ha ett minnes kort, så bilder på Mini kommer när ja får pengar till det. Ev tar ja kort me min nya mobil mån-tisdag.

Och uppdaterar om henne då.

Annars har vi alla djur här hemma sommarlov.

[vretenskaniner]
0

Haft en tur idag igen, 11 st var med (!!) Bland annat skådespelaren Filip Sandén, om någon vet vem det är, haha! Supertrevligt var han! Skrattande

LinneaJohaanson
0

Var tvungen att googla, fanns ingenting på människan Tungan ute

[vretenskaniner]
0

#31 HAHAHAHA han är med i typ Underbara Älskade eller nått xD

Chieko
0

Sommarlovet snart över. Kom hem från två veckor i Italien igår, det är så KALLT här i Sverige! Men skönt att vara tillbaka hos kaninskrutt igen :) Hon är allt extra mysig nu, tror hon har saknat mig lite!

/Karin

Chieko
0

IIiiih! Om en vecka står jag i min nya alldeles egna lägenhet och fixar!!!

/Karin

LinneaJohaanson
0

Åh gud så mysigt Skrattande

Chieko
0

Ja det kommer bli perfekt! Dessutom finns det en uppfödare av rex i närheten som har två kullar nu (en född 5/9 den andra parad 10/9)… Finns ju chans att det hoppar in en liten skutt i höst!

/Karin

LinneaJohaanson
0

Oj oj oj!
Låter underbart! Får man fråga vad det är för uppfödare och färg på ninerna?

flocken
0

Höst eller sommar? Bra fråga. Vi har nu ca 22 grader & strrålande solsken. Funderar på att övertala sonen att vi ska plantera om lite blommor & fixa i trädgården.

Men enligt Mini är det nog höst. För torra löv var riktigt roligt.

…………………………………..

Chieko
0

Här är inte strålande sol men varmt nog. Funderar på att gå ut och plocka svamp, torsdag borde väl vara en bra dag för det?

/Karin

flocken
0

#39 absolut. Blev inget i trädgården. Vi åkte till en kompis på landet ist.Glad

…………………………………..

Chieko
0

Haha, blev ingen svamp heller! Fastnade vid datorn :( Blev dock två härliga filtar i olika lila nyanser till soffan, och linssoppa som just blev klar! Får väl bli svamp någon annan gång…

/Karin

flocken
0

#41 Här blev det nyss lite grillad kyckling medan jag satt & lutade mig mot spikmattan i soffan. Hemma med sjukt barn. Så kvällen är en fröjd. Lugn & ro

…………………………………..

LinneaJohaanson
0

Jag känner mig väldigt viktig när jag inser hur mycket jag har att göra om dagarna. Plugget, kaniner, hamstrar, hästen och mer. Men nu har jag bestämt att i helgen gör jag, gärna vi, ett ryck och drar igång det här forumet igen!

flocken
0

#43 Klart! Men jag har just nu noll fantasi. Haha

…………………………………..

[vretenskaniner]
0

Ut och rida hästen, senare ner på stan och träffa en kompis som jag inte har sett på väldigt länge! :) Sen ska kaninerna få komma ut i det härliga vädret! Skrattande

flocken
0

Idag är jag barnledig ;). han ska sova hos farmor & farfar. Golven ska tas & sen en långpromenad med hunden i solskenet

…………………………………..

Chieko
0

Jaha ja… Fixa forum i helgen… Jag som bara ska hämta möbler hos mamma och pappa.. och alla kläder som är kvar där… och till ikea och köpa byrå mm… och bygga ihop dessa möbler… och städa undan all skit som blir när man fixar.. och skriva skoluppgift som ska vara inne måndag morgon… :P Kaaanske orkar skriva artikeln om aktivering i veckan, då har jag praktik så om inte barnen tar död på mig så har jag i alla fall inget skolarbete att skriva på! Dock får ni andra hjälpa till med bilder eftersom jag inte kan ta några nya nu…

En positiv sak i alla fall!! = sambon har sagt att han inte vill ha kanin, men nu fjäskar han för att han ska få köpa en till TV och säger att det nog är bra ändå. Ska jag gå med på fjäsket tycker ni? ;)

/Karin

flocken
0

#47 fortsätt fjäska! Jag höll på länge. Tillslut efter lite dividerande. den fick inte vara lös inne. SÅ de fick vara i hundgården.

…………………………………..

Chieko
0

Vi bor i lägenhet så enda alternativet är inne. Vi får väl se hur det går, kullen jag vill ha från är inte född än ;)

/Karin

Wand
0

Går i kanintankar och har nog hittat "min" kanin nu. Oskyldig Istället för att starta en egen tråd angående detta så vill jag bara fråga lite snabbt hur mycket ni lägger ut åp era kaniner varje månad? Själv har jag 11 gerbiler och 3 hamstrar, och det går inte mer än någon hundring i månaden på dem, trots färskfoder och burstädningar. Vore intressant att se om det är stora skillnader! Skrattande

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

flocken
0

#50. Jätte svårt att säga. Jag har även 16 marsvin. Så jag köper in grönsaker & pellets (carrier) till alla djuren. Köper nya grönsaker varannan dag. Sen att hunden äter lite grönsaker oxå. Jag lägger säkert minst 1500kr på  små djuren varje månad

…………………………………..

Chieko
0

Så mycket la jag verkligen inte på min kanin! Men det beror lite på hur man köper in saker och ting.. Jag köpte en höbal åt gången för 40kr hos en bonde, måste man köpa i djuraffär eller liknande blir det mycket dyrare! Samma med spån, köpte en hel bal för ca 100kr som räckte länge. Pellets köpte jag 18kg åt gången och delade med en kompis för att det inte skulle hinna bli dåligt.

Så det kan skilja rätt mycket beroende på hur man har möjlighet att köpa in!

/Karin

Wand
0

#52 Jo, det beror ju på vart man köper. På Granngården kan man t.ex köpa 800 liter spån för en hundring, och detta räcker i fleraflera månader. Pellets vet jag ju inte vad det kostar då hamstrarna och gerbilerna äter foder, men det lär väl inte vara svindyrt hoppas jag. Oskyldig Sedan färskmat och grönsaker har jag ju alltid hemma för hamstrarna och gerbilerna redan, så det blir ju ingen större skillnad där heller. 
Hö kan man köpa flera kilo för några kronor, ganska bra det med. Flört

Sååå hoppas att det inte blir alltför jättedyrt. Glad

flocken
0

Jag köper hö hos bonde & spån i balar. Stora säckar med pellets. men med så mkt marsvin jag har så kostar det pengar. En 25 kg säck pellets räcker ca 1,5-2 månader. 1 bal hö/v.

Med bara kaninerna skulle det inte kosta många kr.

…………………………………..

Wand
0

Okej, eftersom att jag enbart planerar en kanin så kanske det blir lite billigare för mig i alla fall. Oskyldig Det hänger ju självfallet inte enbart i pengarna, men man måste ju i alla fall ha råd, haha. Flört Och så måste man ju se till att kunna spara undan en andel av alla pengar till veterinär osv. Men tackar för svar i alla fall!

Chieko
0

Vi tycker om folk som tänker så smart som du! Fråga på bara :D

/Karin

Chieko
0

Seeeegt! Har en avhandling att läsa till imorgon (grupparbete då så inget man fuskar med) men längtar bara efter något att pyssla med här hemma, typ en viss liten kaninflicka! Kan ingen snabbspola tiden lite? Skulle vilja komma till 7e dec med en snabbt stopp på 27e nov (första advent, tänkte ha lite mys här hemma då)!!

/Karin

flocken
0

Segt är bara förnamnet. Vädret är grått & dimma sen 2 veckor tillbaka. Blev iaf mormor igår så min marsvins hona Lovis fick sina efterlängtade ungar Glad

…………………………………..

Chieko
0

Mysigt, då har ju du något att göra i alla fall ;) Ska snart till stallet också, lära mig rutinerna med nya hästen och rida lite

/Karin

Chieko
0

Tänk på allt ni lärde er som små, det mesta är väldigt rätt! Till exempel att man ska ha kniven IFRÅN sig när man använder den. Det gör ONT annars….

/Karin

Chieko
0

Är det aldrig någon mer än jag här?? Jag måste få klaga av mig igen i alla fall :P Skriver på en helt hopplös text! 2-3 sidor reflekterande och bla bla, men om jag bara visste vad jag skulle reflektera om!

/Karin

flocken
0

snart 1:a advent. alla saker är uppe på bordet. gardiner ligger överallt. Tänk om man kände sig manad att börja Tungan ute.

Skulle hellre gosa med djuren. Men får väl slänga i en skiva med Björn rosenström & börja. det blir mysigt i slutändan.

har ni börjat jul pynta?

…………………………………..

Chieko
0

Nepp! Men tagit hem det som passar till advent från mamma. Tänkte ägna söndag åt att sätta upp: adventsljusstakar och ängel i fönstren, julgardin i köket. Det är det jag är säker på ;) Sen kanske det blir någon till ljusstake och/eller en blomgrupp.

/Karin

flocken
0

Det blir inte precis sådär mkt gjort Flört. sambon kommer snart hem & då ska gardinerna bytas. Tänk vad lat man ska vara

…………………………………..

Chieko
0

Jag föredrar att pynta lite nu till advent och sedan sätta upp resten 22-23 någon gång. Hos mamma gjorde vi alltid 23, nu får jag se när jag har tid också. Och du är inte lat, du tar hand blivande familjemedlemmen!

/Karin

flocken
0

Nu är allt uppe. Tänk vad bra det blev efter en promenad med hunden & lite pepp av gubben. Nu är det många tända ljus i vardagsrummet. Strax ta en macka. Mat idag blev återigen en gyros tallrik. Nyttig som få ;)

Imorgon ska man till jobbet med läkarintyg.Berätta varför man inte ska jobba mer nu på en tag.

…………………………………..

Chieko
0

Nog för att det kan vara mysigt med regn som smattrar mot fönstret, men inte på första advent!! Ska sätta på mysig julmusik, äta upp mina pepparkakor och börja adventspynta!

/Karin

flocken
0

Vi har storm & dugg regn. Urbota tråkigt. LÄngtar redan till kvällen då det är mörkt. Då ser man inte vilket väder det är. Är jul skyltning i em. Får bli en tur dit i stormen

…………………………………..

Chieko
0

Samma väder här tills nu: nu tittar solen fram! Har fått upp gardinen efter mycket om och men ^^ Det var inte det lättaste! Dessutom adventsljusstakar i fönstren, ska bli mysigt ikväll när de syns lite mer. Om vädret håller sig kanske jag går bort till Plantagen och köper en julgrupp också, skulle göra sig bra på ett sidobord här.

/Karin

flocken
0

Jag har faktiskt gjort choklad godis. Smälte bara mjälkchoklad & rörde ner Musly. Sen ringla mörk choklad över. Nu står det i kylen för stelning. tagit nya kort på mina marsvins bebbar. Ska läggas upp på bloggen. Sen tittat på lejonkungen

…………………………………..

Chieko
0

Hmm, vi får se vad det blir för julgodis i år. Kommer ju inte vara här så mycket så får antingen bli väldigt få sorter eller lite av mycket, jag tror jag röstar för det senare ;) Man kan ju packa in lite fint och ta med också… Tål att täkna på!

/Karin

flocken
0

Gör inte så mkt jul godis. Är känslig mot nötter, mandel & apelsin.  Allt gott har nästan det. Ska bara göra lussebullar någon dag.

Nu stormar det för fullt här.

…………………………………..

Chieko
0

Ja vädret är tillbaka till kasst… Blev därflr ingen julgrupp utan en skål med rött grus, tre gröna värmeljus och en clementin!

Jobbigt att vara känslig mot julen :P Tänkte nog fixa apelsiner med nejlikor, kan du ha det hängande eller är det bara om du äter det du känner det?

/Karin

flocken
0

Det är bara när jag äter eller skalar apelsin. Så apelsin med nejlikor brukar jag fixa. dessvärre är apelsin så kopiöst gott. Brukar ta 1/4 klyfta varje jul & ha tavegyl redo Flört. ja, sen tål jag inte jul/påsk must. Här är det Cola som gälls.

…………………………………..

Chieko
0

Ojojoj. Så glad att jag tål allt! Har bara reagerat på en hostmedicin och inte farligare än att kroppen gjorde sig av med dem.

Längtar efter att julpynta men har en sambo som inte alls uppskattar det, plus att jag inte vill tröttna innan jul :P Får ta och baka, blir nog nästa helg.

/Karin

flocken
0

den värsta stormen är över. kallare idag & solen skiner från blå himmel. Precis städat alla burar & njuter nu av lugnet

…………………………………..

Chieko
0

Blå himmel? Här är bara trist trist trist väder!!

/Karin

flocken
0

ja faktiskt. två dagar med blå himmel. Imponerande. Men snön lyser med sin frånvaro. Vill ha nu!

…………………………………..

Chieko
0

Idag har vi både haft blå himmel och störtregn i diverse olika omgångar…

Har städat lägenheten, fick ett ryck när det började gå magsjuka på förskolan (har praktik där nu). Alkogel i mängder är det som gäller också!

/Karin

flocken
0

2 december & det regnar. Så trist. Sonen är lämnad på dagis & har städat. Nu ska jag dra på mig regnkläder & åka till min bästa vän för en tur i skogen med hundarna. Ikväll har vi bokat bord på kina i kalmar. Skrattande

…………………………………..

Chieko
0

Här är ganska ok väder nu, solen hann skina lite innan den gick ner!

/Karin

flocken
0

SNÖ!!

Det snöar lite, lite & har kagt sig lite.  Jag är värre än barn. Fått helt ny energi. Underbart

…………………………………..

Chieko
0

Här med!!! Lite där jag bor och mer där jag har min praktik. barnen åkte stjärtlapp när vi var ute :D Önskar jag kunde ta ut min ninis, men det är lite jobbigt när det redan är mörkt och han inte är selvan. Får vänta lite!

/Karin

Chieko
0

Ikväll äter jag äppleklyftor och har ångest över skoltexten jag lämnade in… Fattade inte alls hur jag skulle få in mer än en bok i den så fick bli det… Suck på denna kursen!!

Nu har jag klagat av mig lite, vad gör ni andra ikväll?

/Karin

flocken
0

Nu är det inte kväll längre utan morgon. Ska ge djuren frukost & få upp resten av familjen

…………………………………..

flocken
0

har precis tagit en lång & rask promenad med xtra hunden. Min Axel blev inlagd i Tisdags & opererades i Onsdags.Kom hem igår. Så han ligger bara hemma & vilar upp sig. Ur tarmen plockade de ut delar av en pip leksak.

Men gud vad kass kondis man har fått ewfter julen. Skandal.

…………………………………..

Chieko
0

Jag har ovanligt bra kondition: har börjat cykla till stallet vilket ger bra träning! Var själv på hundpromenad igår, hade sambons föräldrars hund från lunch till kvällen :) Hon och Trollet kommer ganska bra överens, bara hon låter bli att leka med honom ;)

/Karin

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.
Inlägget är låst för nya kommentarer