Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etikettallmänt
Läst 2612 ggr
Chieko
1

Farferis Ambrosius

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lille kille är så fin! Han blir modigare och modigare för var dag som går! Har tyvärr varit borta största delen av dagarna då jag har haft praktik, men det tar jag igen när jag är hemma! Har suttit hos honom i 3 timmar ungefär nu. Tog fram en filt för jag frös, och det var lajbans! Han skuttade runt, fick tokryck och grövde om vartannat. Sen floppade han ut sig bredvid mig och njöt när jag klappade på honom :D Nu är han igång igen efter att ha tagit en liten matpaus också ;)

Här är en bild på honom nöjt vilande i bajslådan. Han låg likadant bredvid mig sen <3

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

flocken
0

Så fin han är. den lyckan & glädjen med en liten bebis hemma är underbar. Lite avis är jag allt Flört

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Loverabbits
0

Han är otroligt fin! Läckerbit! :)

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta

farferis
0

du har verkligen givit honom ett bra hem karin! Skrattande

Chieko
1

Tack Micca! Idag fick han träffa en hund för första gången! Han stampade lite men vet inte om det berodde på hunden eller på att det var ovanligt mycket folk hemma, för när han satt i mitt knä och hunden kom och pussade brydde han sig knappt! Han håller på att bli världens modigaste kanin!

/Karin

farferis
0

Vad roligt att höra :)
Nu har även ringarna kommit.
han har ju aldrig träffat hund här hemma :) så inte konstigt om han e lite små kaxig haha! han e verkligen jätte fin och kollar bloggen din varje dag :)
Har bestämt att den svarta ska stanna :)

Chieko
1

Får ju uppdatera lite! Tog nya kort igår :)

/Karin

Chieko
2

:)

/Karin

Chieko
0

Vore det taskigt att kalla honom Trollet? ^^ Han har ju ett fint namn i stamtavlan (Ambrosius betyder den osödlige om jag inte sagt det förut) så då passar kanske ett busigare namn? Troll är väl också i stort sett odödliga? De lever ju vidare genom sagor om inte annat!

/Karin

flocken
0

Men inte är det ett troll inte. Nej det funkar inte ;)

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Branderud
1

Gu så vacker han är. <3

Säg till om du vill låna ut honom till avel så småningom. ;) Om han fortsätter vara bra i temperamentet förstås. :)

Annika Branderud
Hästängens Hoppkaniner (hemsida på gång)

Chieko
1

#10 Haha ja då! Ska bara ställa först. Sen vill jag inte ha honom så hanig men vore ju kul att få en kull i alla fall efter honom!

/Karin

Branderud
0

#11 Nä det förstår jag. =) Kan vara jobbigt med haniga hanar, särskilt att ha dem inomhus! Men himla gullig var han. <3 Nu går inte min hona att ställa eftersom hon är feltecknad (antingen viltblå wiener eller feltecknad holländar, vet inte vilket) men det kan ju bli fina bebisar ändå. =)

Annika Branderud

Chieko
0

Vet inte om jag ställer upp med honom till det dock, föredrar när man avlar mot ett mål. Men du kanske har ett annat mål med din? Men finns det wiener och holländarteckning på rexar??

/Karin

dermot
0

#13 Wiener finns, holländarteckning vet jag inte… :)

Så fin han är!!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Chieko
0

#14 okej :) Och han säger tack!

Har föresten bestämt att det blir Trollet (förlåt flocken :P)

/Karin

Branderud
0

#13 Det finns både holländarteckning och wiener på rexar. =) Och jag har ett mål. Dock inte ett uställningsmål utan mitt mål är att föda upp rexar till kaninhoppning. Änsålänge har jag bara tagit två rexkullar (varav en korsning rex/hoppvädur) men de har blivit jätteduktiga på att hoppa. =) Jag vill att fler, även inom kaninhoppningsvärlden, ska upptäcka denna fantastiska ras!

Annika Branderud

Chieko
0

:D Hoppa kan han, i alla fall när han vill ;) Tänkte faktiskt testa hoppa lite, vi får väl se om han är nåt att ha!

/Karin

Chieko
1

fotade lite idag <3 tycker han ser ut att ta i väldigt med klapparna här ;)

/Karin

Chieko
1

<3

/Karin

Branderud
1

Han är verkligen bedårande! =) Jättefina bilder!

Annika Branderud

Chieko
0

Vi har börjat träna med sele nu, vill testa hoppa honom lite när han blir äldre, samt såklart kunna ta ut honom på promenad.

/Karin

Chieko
0

en till

/Karin

Chieko
0

En till!

/Karin

Chieko
0

Fantasifulla bildtexter idag…

/Karin

Chieko
1

Sätter honom på bordet varje gång jag tar på eller av selen, så får han träning i det med inför utställning!

/Karin

[Airo]
0

Gud vad vacker han är , måste jag få säga ! Glad

Älskar ögonen , dom ser så snälla ut , hihi .

Chieko
0

Fast han är en buse ;) Tuggar och gräver på det mesta han kommer åt… Hoppas det går över när han blir lite äldre, annars vet jag inte vad jag ska hitta på!

/Karin

Kaneli
0

Härliga bilder, ser ut att vara en påhittig krabat! Tungan ute

http://chagallskaniner.weebly.com

http://chagallskaniner.weebly.com

Hobbyuppfödning av satinrex- och rexdvärgvädur

Chieko
0

Hihi, nu har det varit full rulle här ett tag! Någon är lycklig över att bli utsläppt så massa rejs. När jag började klappa passade han på att bre  ut sig helt och vila ordentligt!

/Karin

Chieko
1

Någon har idag fått en benring! Han blev arg och tog av den ^^ Lät honom vara en stund, och satte på den igen. Nu har den suttit på några timmar så hoppas den blir kvar! Var rädd att den inte skulle gå på men det var inga problem bara man höll honom så han kunde slappna av i benet.

/Karin

Chieko
1

Favoritmagen!

/Karin

Chieko
0

Ser era hanar också ut så här under hakan? Tycker det känns väldigt kletigt :/

/Karin

Chieko
1

Min soffa är blöt…. En styck kanin tyckte att det var kul att hoppa upp på brickan som stod i soffan. Och krockade med tekoppen… Suck.

/Karin

AkaiTsuki
0

#32   Det blir så efter de har markerat sitt revir med hakan en lukt som vi människor inte känner av alls :) Väldigt vanligt , och var glad över att han inte markerar med kiss  :)

//Joanna

Chieko
1

#34 Jag vet att han markerar med den, tyckte bara att det var så mycket klet kvar under hakan, men det kanske alltid blir så? Min hona var inte alls så kletig trots att hon också markerade ibland.

/Karin

AkaiTsuki
0

#35 Min förra dvärgvädur var hela tiden kletig där, alltid

Han markerar väl mer än andra kaniner kanske?
Som min gjorde han markerade allt från en sko till ens fingernagel om han hade chansen

//Joanna

Chieko
0

#36 Ja han markerar det mesta! Allt är hans numera ;)

/Karin