Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etikettallmänt
Läst 1155 ggr
flocken
0

Regler för import?

Finns det några regler för att ta in kaniner från grannländerna? Ex Tyskland? Varför jag undrar är att jag för några veckor sedan hämtade hem 7 vanvårdade marsvin. De hade även ett gäng kaniner som de tagit med sig från Tyskland när de flyttade till Sverige.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Chieko
0

Det var någon på kanin.ifokus som kollade upp det där nyligen. Tror att från EU länder och Norge var det ok att ta in 2-3 kaniner utan att säga till, annars var det något bestämt. Men kanske är annorlunda också om de redan är familjemedlemmar, hon kollade ju för att åka till Norge och köpa.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

flocken
0

#1. Denna familj hade omkring 7-10 kaniner samt 5 marsvin som de tog från Tyskland till Sverige. Med tanke på skicket marsvinen var i så funderar jag på regler ang sjukdomar. iNte för att man kan göra något nu.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Chieko
0

Oj då. Ja det är ju en bra fråga. Antagligen var det inte ok… Kan tänka mig att sjuka djur måste sitta i karantän tills de är friska. Men det är ju så lätt att bara packa in djuren i bilen och åka, väldigt sällan de stoppar random bilar och kollar innehållet…

/Karin

flocken
0

#3 marsvinen var fulla av löss. Tyvär fick jag ingen jätte bra bild av kaninerna. Me än att de inte hade rätt mat & inge hö. Kunde inte ta alla djuren. Men tänker fortfarande på dessa djur som blev kvar

…………………………………..

Chieko
0

Ja du till dem i alla fall? Hade ju gärna hjälp till men går inte när man bor i lägenhet :(

/Karin

dermot
0

Man bör kolla med Jordbruksverket först, men annars tror jag det bara är att tuta och köra annars. :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

flocken
0

Hon frågade om jag kunde ta några kaniner. Men tyvär.Min kusin som var med har själv fullt hemma. Men nästa gång jag kom dit erbjöd jag mig att hjälpa till att omplacera.Men då skulle de behålla alla.

Ibland önskar jag att jag bodde å landet & hade mer pengar än vad jag har. ME bor i villa område & har nu 20 marsvin, 1 hund &  rexar..

…………………………………..

Chieko
0

Ja eller hur… Jag ska bli miljardär och ha gård med plats för alla djur det är synd om!!

/Karin

flocken
0

#8 Jag med ;). marsvin är så mkt lättare. Bara sätta in dom i en flock. Men kaniner måste ha egen bur.

…………………………………..