Rysstecknad rex
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Finns det någon som föder upp eller har rysstecknade rexar?
Har en rysstecknad zobel brun hane själv och förutom uppfödaren och en annan uppfödare som har en hona så har jag aldrig sett eller hört någon som har en rysstecknad rex.
Jag hade en rysstecknad rex innan den jag har nu som jag övertog från min skola, vet att han hade syskon men tror inte att den uppfödaren föder upp rexar längre.
Så jag är bara nyfiken om det finns någon mer som har en rysstecknad rex :) Tycker att dem är väldigt fina men har bara sett några få och dem verkar inte så vanliga heller?
/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus
Vilken är uppfödaren du pratar om, lättare att veta då :) Tårtans kaniner, tror jag hon heter, har ryssar eller hade i alla fall :)
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tänkte skriva det men så gjorde jag det inte :P Ja Tårtans kaningård kommer han som jag har nu ifrån och den jag menade :)
Hanen som jag hade tidigare kom från limholen's men det var som sagt 8 år sen, så gissar på att hon inte föder upp ryssar längre, hemsidan är nerlagd.
Sen vet jag att Dunludd's har en hona.
/Elin
Ingen som vet?
Uppfödaren som Musse kommer ifrån (Tårtan's) har lagt ner sin rexavel och Christina Gårdman på Dunludd's har visserligen en rysstecknad hona men strävar inte efter ryssteckningen.
Synd om den skulle försvinna från Sverige.
/Elin
Jag såg någon uppfödare på blocket som sålde rysstecknade rexungar nyligt. Minns dock inte vad uppfödningen hette…
Otroligt snyggt är det iaf, någon gång ska jag ha en. 
Okej, kanske kan va lejongapet's, hon hade två ryss honor som hon försöker hitta hem till :)
Intresset verkar inte va så högt för ryssarna just nu, men jag är iallafall stolt av att äga min snygging :)
/Elin
Jag hade en hane för nått år sedan. Han fick ett litet tufft möte med en lo. Stog troligen mot gallret på ute hagen. Fick ett bett rakt över tassen och buren släpades nån meter över gården.
Men grannarna hörde och såg. Så de lyckades skrämma undan den. Hitta honom senare vettskrämd med nästan avbiten tass på grannens tomt. Väldigt rädd efter det och jag började jobba i stan med 4 timmars pendlande per dag och 7 timmars arbetspass. Valde att minska ned på djuren. Tippex flyttade ut till en uppfödare runt Ludvika och blev pappa innan han kastrerades :-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#6 Tippex är pappa till min rexhane :) om det nu inte finns fler rysstecknade kaniner vid namn Tippex ;P
/Elin
#6 Jo jag tackar jag! Vilket mardrömmsmöte!
#7 men ååh. gud vad kul. Ne det är troligen han. Vet att han har minst en kull efter sig. Han är verkligen jätte fin. Hann inte ställa ut honom innan han blev biten i tassen. Men hans föräldrar hade bra poäng.
#9 Ja han var fin :) Ganska stor har jag för mig(?) Han har iallafall två kullar efter sig vad jag vet :)
/Elin
Ja han var mycket till kanin iaf :-)