Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etikettkullplanering
Läst 2690 ggr
[Airo]
0

Intressekoll

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte göra ett nytt försök , om det finns någon som är intresserad av en liten krabat mellan två vackra japantecknade dvärgvädur rexar till våren . Det kan även dyka upp Satinrex på någon unge .

Parningsdatum : 28 december 2011
Födda : runt den 28 januari 2012
Leveransklara : runt den 24 mars 2012

Dom finns i Ljung/Herrljunga , Västra Götalands län . Men transport brukar inte vara några problem .

Priserna ligger mellan 400-600kr , beroende på färg .

Förväntade färger är främst gul/svart japantecknad & blå/gul japanteckad . Ev. gula färger , främst madagaskar & isabella , även zobelsiames brun & blå kan dyka upp . Allt med eller utan wienerteckning och ev. vit blåögd .

Blåzippan's Bongo "Fransisco"
Född : 30 april 2011
Färg : Gul/Blå Japantecknad
Ras : Dvärgvädur Rex

E . Blåzippans Lilleman , Blå Wienertecknad Blåögd , Rex Cashmir
U . Faith of Sungarden , Siames/Creme WO , Tysk import

En underbar liten kille som älskar att kela och busa . Underbart temperament och charmör till 100 . Aldrig bitit , morrat eller något . Sover gärna under täcke och myser . Han är som en liten hund ute i trädgården , stannar när man säger till , kommer när man ropar , springer inte mer än 1 meter ifrån mig ..

[Airo]
0

Stockrosens Loranga "Francine"
Född : 25 april 2011
Färg : Gul/Brun Japantecknad
Ras : Dvärgvädur Rex

E . Asti of Sungarden , Blå/Gul Japantecknad Wienertecknad , Tysk import
U . Blåbärets Humlan , Gul/Svart Japantecknad

Underbar liten charmör som bara älskar att busa , men även bara sitta och tryna i famnen . Nyfiken och försiktig utav sig men kan även vara riktigt tuff när det väl vill sig . Underbar ute i trädgården , behövs ingen sele eller någonting , hon är väldigt lik Fransisco till sättet , helt och hållet .

Kickan90
0

Jag kan absolut vara intresserad :)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

[Airo]
0

#2 Okej , ska jag skriva upp dig ? Glad någon speciell färg , kön osv ?

Kickan90
0

Ja det kan du göra :)
har ingen speciellt färg, men gärna hona.
skickar ett mejl till dig  ;)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

[Airo]
0

#4 Okej , jag skriver upp ! :) 
Gör du så ! ;)

Kaneli
0

Det blir säkert fina ungar! Glad

http://chagallskaniner.weebly.com

Hobbyuppfödning av satinrex- och rexdvärgvädur

[Airo]
0

#6 Jo vi får väl se om det ens vill ta sig ..

Släppte ihop dom idag , dock inga lyckade parningar . Francine var villig först men senare , inte ..

Här kommer en bild jag blev nöjd med på de små krabaterna .

[Airo]
0

Provade nu igen , två lyckade parningar !

Nu får vi bara hoppas att det tog sig . Glad

Chieko
0

Söta dom va!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

[Airo]
0

#9 Ja , dom är gudomliga . Glad

[Airo]
0

Francine .

Bättre bilder kommer , på sidorna och ryggen , både på Francine & Fransisco .

[Airo]
0

Fransisco .

[Airo]
0

Inga tecken på skendräktighet än , och det har redan gått 1 vecka och 1 dag . :)

Såg på hennes mage , liiiiiiite rund har hon allt blivit , dock inte mycket . Men det är lagom för att vara i första veckan . :)

Tänkte försöka ta lite nya kort på de blivande föräldrarna imorgon , får väl se hur det går ! :)

[Airo]
0

Hela 3 veckor har redan gått på onsdag och inga som helst tecken på dräktighet . Glad

Magen är inte allt för stor , så skulle gissas mig att det är högst 4 bebbar . Glad tänkte kolla om jag kan få en bebi-mage på foto idag .

[Airo]
0

Putt !

[Airo]
0

Putt .

[Airo]
0

Putt !

[Airo]
0

Äntligen fått en bra bild på bebismagen . Flört

1-3 dagar kvar från och med imorgon !

Har en känsla av att det blir högst 2-3 ungar då magen inte är allt för stor .

[Airo]
0

Lilltjejen . Kyss

[Airo]
0

Och hennes fina teckning ..

ska se om jag hinner och kan få bra bilder på Franne imorgon också , stolta pappan !

Chieko
0

Mysig hon ser ut :)

/Karin

[Airo]
0

#21 Hon är mysig också ! Glad

Imorgon eller på lördag gäller det !

deleteduser
0

Inga bebisar? Kyss

[Airo]
0

#23 Inte än , tyvärr . Jag ska kika in hos henne nu faktiskt och se , tänkte ge henne mer halm medan jag ändå kikar in . Glad

deleteduser
0

Håll oss  uppdaterade! :)

[Airo]
0

#25 Jadå ! ;) bildtråd kommer också , om det blir nåt .

Hon har inte visat tecken på skendräktighet då boet var förstört när jag kom hem efter skolan , plus att hon inte byggt bo tidigare .. så håller både tummar och tår att det tog sig !

[Airo]
0

Ska hålla er uppdaterade .

Inget nytt har skett . Gick ut precis , inget bo , ingen päls , ingenting . Dock hade hon fått något ryck och sprang runt i hela buren .. lyfte på halmet för att kolla om det fanns något , inget .. kikade igenom hela buren , men det finns inget .

Hon är på dag 31 idag , så antar att det inte tog sig ? magen är ju dock tjock och tuttarna är svullna och hallonröda .

Hon gick även och flyttade på en massa halm osv ( hon bar det inte i munnen utan hon bara flyttade det åt sidan ) i buren , som om hon letade efter något ..

[Airo]
0

Ska hålla er uppdaterade .

Inget nytt har skett . Gick ut precis , inget bo , ingen päls , ingenting . Dock hade hon fått något ryck och sprang runt i hela buren , kan ju dock ha varit för att det värker .. lyfte på halmet för att kolla om det fanns något , inget .. kikade igenom hela buren , men det finns inget .

Hon är på dag 31 idag , så antar att det inte tog sig ? magen är ju dock tjock och tuttarna är svullna och hallonröda .

Hon gick även och flyttade på en massa halm osv ( hon bar det inte i munnen utan hon bara flyttade det åt sidan ) i buren , som om hon letade efter något ..

Ljusta
0

Bebisarna kommer säkert ikväll/natt. Så tycker jag att alla mina honor brukar göra, man tror att det inte tagit sig, sen natten mellan dag 31 och 32 så kommer de :)

Väntar själv på en Dvv rexkull (och bärare), på dag 30 idag :)

Ljustadalens kaningård

[Airo]
0

#29 Jo , jag kollade till henne ytterst pyttelite nu medan jag ändå skulle ut och fota rottisarna på baksidan , hon hade byggt ett "bo" ( en otydlig håla i alla fall ) precis bredvid sitthyllan , så tror det är på gång . Glad

Kikar en gång till när de ska få mat och vatten vid 8-9 ( på kvällen ) .

Oj , vad kul ! Hoppas att allt går bra , du får gärna visa en massa bebisbilder när de kommit ! Flört

[Airo]
0

Uppdatering , inget bo , ingen päls och fortfarande inga kaninungar ..

Funderar på omparning ?

Chieko
0

Ja… Jag skulle nog vänta några dagar till/en vecka innan jag testade att para igen. Tänk om hon bara är sen, då blir det väldigt stressigt att träffa hanen.

/Karin

[ElisabethYL]
0

Hihi, vad söta…

Tror du att det finns en eller helst två ungar kvar åt mig - eller är det för många tingade?

Kan skicka dig ett pm och berätta vad jag har att erbjuda om du vill Flört

[Airo]
0

#33 Inga är tingade då det inte blev någonting , dock ska omparning ske till helgen ..

om du fortfarande är intresserad så kan du mejla Glad