Måste visa min första viltgula Dvv rexunge :)
Mitt avelsmål har varit att få fram viltgula Dvärgvädur rex och här är han nu!! :D Bara 2,5 veckor gammal men söt ändå! Visst är det något speciellt med gulingar, speciellt om de är lite åt det röda hållet? Längtar så tills man får se hur han utvecklar sig, just nu ser han ut att kunna få lite lång päls.
Någon annan här som har fått ungar nu? :)
Ljustadalens kaningård
Här är han tillsammans med syskonen. Alla andra är japantecknade, mer eller mindre. Och alla (förutom den viltgula) är till salu sen 
(Om någon förfasar sig över skruven så är den för att hålla brädan på plats när dörren är stängd, dvs ungarna kommer inte åt den. Mamma kanin tyckte att en boplats alldeles framför dörren var en utmärkt idé ;)
Ljustadalens kaningård

Så mullig och gullig han är! Antar att du tänker ställa ut honom sen? Ska bli roligt att se hur det går för honom! :)
http://chagallskaniner.weebly.com
Hobbyuppfödning av satinrex- och rexdvärgvädur
Jajamensan, han kommer att ställas ut sen :) Hoppas att det går bra, men Dvv rex får ju inte direkt så höga poäng än så länge.
Ljustadalens kaningård
Nej, gud så kul! 
Lycka till med sötingarna nu! 
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Så roligt det måste vara att lyckas med sitt mål! Viltgul är ju himla snyggt!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Mmm :) Nu är det "bara" att försöka att få fram några till viltgula linjer som inte är jättenära släkt med honom :/ Inte helt lätt med tanke på att alla mina Dvv rexar stammar från samma kanin, Tomtens Jack. Tänk att det ska finnas så få utställningsbara wienerfria Dvv rexar! Omöjligt att få tag på!
Ljustadalens kaningård
Så fin han är, säj till om han blir tillsalu 
Kan få ev någon viltgul/vilgrå gulbärare rexad i vår hoppas jag, dock med wien+satinanlag, ( o ej besläktade med Jack-pappan)
super fin :)
ja det är verkligen svårt att få tag på wienerfria, men det är bara att kämpa på och kanske ta in lite normalpälsat (:
lycka till med aveln och ser fram emot att se honom som större.
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Nämen vilken sötnos, lycka till med aveln : )
Grattis Helene! Gud så kul! Håller tummarna att den utvecklar sig riktigt bra :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
#10 Ja det är riktigt kul :) Dock så ser inte pälsen 100 bra ut, lite lång och lockig, men har jag tur så blir den bättre när jag kan börja avla rex på rex och inte behöver blanda in normalpäls. Sen är ju snipiheten också ett problem att avla bort, men pappan utvecklades sent så man kan ju hoppas att den lille gör det med :) Ska bli kul att se den om sisådär 8 månader!
Ljustadalens kaningård