Utställningar, hur funkar det?
Är nybörjare när det gäller utställningar men skulle gärna vilja ställa ut min rex, han är utställd tidigare så det är matte som är nybörjare.
Gick in på kaninavelsföreningens hemsida och såg att det är en utställning i Västmaland där jag bor 17 mars men tänkte fråga vad som menas med att det är en länsmästerskap, riksutställning och klubbmästerskap, det är länmästerskap den 17 mars. krävs det nå speciellt för att man ska få anmäla sig till respektive, eller får vem som helst anmäla sig? :)
Hoppas ni förstår vad jag menar.
/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus
Riksmästerskap får ju alla i hela riket (landet, dvs Sverige) vara med på. Klubbmästerskap kräver att du är medlem i just den klubben som annordnar det, länsmästerskap borde ju följa länet.
När du registrerade dig hos SKAF (för det har du väl gjort) fick du välja klubb och eller län, vad valde du då?
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Jag har inte registrerat mig där, vilket jag vet att man måste va för att ställa ut. Såg utställningen lite för sent så hinner inte bli medlem och anmäla mig till den i tid så blir inte av. Lite trist när det för en gångs skull var en i närheten, men men det kommer fler :)
/Elin
Jo men det hinner du väl bli medlem till? Eller när är sista anmälningsdatum? Du kan säkert ringa och prata med både SKAF och de som har utställningen och få till det om du vill!
/Karin
Sista anmälningsdatumet är den 27 Feb.
/Elin
Ja då var det ju lite bråttom. Synd. Själv ska jag på KM 18/3, det blir min första utställning!
/Karin
Jag skulle ringa den som är ansvarig för utställningen och höra om jag kan anmäla ändå. Anmälningsedlar finns på internet. Ofta är de så glada för att få nya medlemmar att det inte gör något om man inkommer med kompletterade uppgifter senare. Och så blir du medlem snabbt som ögat, typ imorgon måndag.
Ljustadalens kaningård