Duscha kanin
hej hej
Duschar ni era kaniner?
Hur gör ni i så fall… vänjer ni dem från tidig ålder?
vad har ni för schampoo?
Jag har läst någon stans att det inte ska vara bra och duscha dem.
men vet inte…
Jag har köpt torr schampoo man masserar in i kaninens hårbotten och sedan kammar ut…
innan jag prövar vill jag veta om detta fungerar :) har ni något sånt?
/farferis
Nä gör inget av det. Kaniner behöver bara tvättas om de skulle vara superäckliga, som de kan bli när de blir äldre och kanske inte kan tvätta sig så bra eller om de varit dåliga i magen så det hamnat bajs överallt. Och i torrschampoo finns det antagligen bara kemikalier, så när kaninen tvättar sig sen får den i sig det. Bättre att låta bli helt!
Inför utställning kan man använda lite tvätt, men galltvål tror jag det heler, under tassarna för att de ska vara helt vita. Annars låter man bli att tvätta kaniner!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Ja jag har för mig att jag läst de att man ska skita i å tvätta dem :) då låter jag bli :)) gillar de som de är hehe
Bara gjort det en gång. Tog hem en hona som var full av svåra bitmärken & sår. Då fick jag bada henne för att mjuka upp allt. Sen smörja. Sen göra om allt igen tills hon var bra. Men det är bara då.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering