Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etikett: allmänt
Läst 1252 ggr
farferis
0

kaniner och försäkringar

tänkte bara höra med er.
har ni era kaniner försäkrade?
jag har det på mina men tycker det är så himla synd att det inte finns mer val man kan göra i det olika menyerna.
det ända man kan välja är "Sällskap"
tycker det är tråkigt för dem vi säger har en "Riktig och stor uppfödning" som vill ha lite avelsförsäkringar och så. m.m
Tycker verkligen det borde finnas mer tillval :)

Så nu har jag fått spytt lite galla över dem med hehe

flocken
1

Nej. Har bara försäkring på hunden. Har 16 marsvin & 3 kaniner. Skulle bli ruinerad av att ha alla djur försäkrade. Men jag åker alltid in om någon behöver vård. Skulle aldrig snåla med vet vården. det är jag som skaffat dom. Då är det mitt ansvar att ge de den vården de behöver.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

farferis
0

# 1

Självklart ger man djuren vård oavsett försäkringar eller inte :)
Jag har ju bara haft mina tre hundar försäkrade innan. Där finns ju en himla massa val om saker man vill ha.
Jag tänkte mer på dem som bara har kaniner :)
Eller jag vet som min kompis har fått springa jätte mycket till veterinären med sin kanin. så i längden kan det kanske löna sig. :)
Mina har aldrig varit sjuka så jag ska pröva ett tag. De kostar 500 kr om året
Stor skillnad på hund och kanin haha :)

Chieko
1

Jag tänkte försäkra Trollet tills jag såg att de bara ersätter upp till 10000. Den operation som jag kunnat välja på Nougat kostade 15000. Så nu vet jag inte om det är värt det. Det är ju det om kaninen ligger över natten för något mindre, men täcker varken vanliga kollar eller större saker.

Tycker dock att uppfödare borde få sina försäkringar billigare!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

søs
1

Nej kanin forsikring helt vildt når man har over 10 kaniner Flört Men kender en som har lavet en forsikring på hendes den eneste kanin hun har..Ved ikke hvad det koster det må da bliver til mange penge.

tattig
0

Jag undrar också hur man gör, försökte fixa en hos agria men har inte min kanin chippad så ska göra det. Vad kostar sånt egentligen och gör det jäätteont på ninen? jag kunde inte skapa en försäkring på henne utan det.

AkaiTsuki
0

#5 Kaninen behöver inte vara markerad, chippad eller ringmärkt för att vara försäkrad.

Hos agria kostar det ca 30kr/mån

Min förra kanin, vanlig dvv från djuraffär försäkrade jag hur enkelt som helst.

//Joanna

tattig
0

Men när jag skulle försäkra blev fältet rött där chipnumret skulle skrivas i. Jag får prova igen!

AkaiTsuki
0

#7 Kaniner brukar inte ha chip, så är du säker på att du tog sällskapsdjur/smådjur?

//Joanna

tattig
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja jag gjorde det, skrev i namn, kanin och så. Såvida det inte blev något förbytt som jag inte hann märka. Blev ganska paff! Vill ju ha henne försäkrad ifall nåt händer som den bushögen far omkring;)

AkaiTsuki
0

https://online.agria.se/Kund/teckna.nsf/step1?Openform&PetType=043

Provade att klicka in lite fejk men  jag behöver inte skriva i chip/tatuerings nummer.

//Joanna

Chieko
1

Det ska inte behöva fyllas i nummer, det är ju fler kaniner som inte har det än som har det… Så funkar det inte för dig tattig tycker jag att du ska ringa dem istället!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus