Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etiketteravelungar
Läst 4392 ggr
meerschweinchen
0

Alice bebisar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 16/3 fick Alice sina bebisar, vet inte exakt hur många det är men igår fick jag det till 5, fast det var nog fler än 5 för idag fick jag dom till 8 ;) Vill inte vara och röra i boet för mycket :) Alla verkar vara jämnstora och friska, dom är verkligen rörliga! Och Alice mår bara bra och hon verkar vara en duktig mamma.

Här kommer en bild på duktiga mamman :)

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

En bild på bebisarna, bilden vart suddig men men….

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Och en till :)

Mvh Sabine

Chieko
0

En hög med rosa-svarta korvar, så underbart! Ser fram emot fler kort! Vet inte hur många kullar du haft, men med min enda känner jag att jag hade velat ha fler kort på dem, så fota på är mitt råd!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

dermot
0

Åh vad roligt! Grattis! Skrattande

Hur mycket kommer en bebis att kosta? :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

deleteduser
0

*tass*

meerschweinchen
0

#3 Ja :D! Självklart kommer det fler bilder, detta är min första kull. Tack för rådet!

#4 Tack! :D

Hade tänkt att ta 350 för en med stamtavla och om det blir någon med icke godkänd färg och teckning kommer jag ta 300 för den.

Mvh Sabine

deleteduser
0

Kan det bli viltgul? :D

meerschweinchen
0

#7 tror tyvär inte det :)

Här kommer en bild på bebisarnaKyss

Mvh Sabine

dermot
0

Jag kan ev. vara intresserad av en prickig om där blir någon godkänd! :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

MuffinsTroll
0

vilka färger tror du att det finns änsålänge? :)

meerschweinchen
0

#9 Okej  va roligt! Då får vi se om det blir någon godkänd :)

#10 Dalmatinerna vet jag inte, men dom helfärgade kanske blir viltgrå eller något åt det hållet, är inte så duktig på färger när dom är så pass små ;)

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Imorrse hade en liten bebis kommit ut ur boet och frusit ihjäl :( Inte roligt, en liten dalmatin :(

Så nu är det 7 styckna som lever, 3 dalmatiner och 4 helfärgade, viltgråa skulle jag tro :) Här kommer några bilder på dom.

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

En till bebisbild, dom är så söta! :D

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

.

Mvh Sabine

dermot
0

#13 Åh.. hoppas där blir en godkänd! Blir de ring eller öronmärkta?:)

// Anka

meerschweinchen
0

#15 Ja hoppas! Dom blir ringmärkta :)

Mvh Sabine

Chieko
0

Synd på liten :( Men de ser fina ut de som är kvar!

/Karin

meerschweinchen
0

Ja:( Ja och dom är verrkligen rörliga små krabater!

Mvh Sabine

Chieko
0

Blir kanske hoppkaniner av dem då Flört

/Karin

meerschweinchen
0

Haha ja kanske det ;)

Mvh Sabine

Baby-Blue
2

så söta! :D är det bara jag som inte kan låta bli att hålla på med bebisarna lite när de är nyfödda? xD

meerschweinchen
0

Ja! Haha tror nog inte det ;)

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Här kommer några bilder på bebisarna 10 dagar gammla. Nu har dom börjat ögonen också! :D Super söta och hoppar gör dom också ska hela tiden hopa ut ur boet när jag är där.

Dalmatinerna skulle jag nog tro är viltgråa, fast jag är inte säker för dom är så olika i färgerna en är mörkare och en är ljusare och en har både mörka och ljusa fläckar! Dom andra blir troligtvis viltgråa :D

Om dalmatinerna blir godkända eller inte vet jag inte än, men en av dom är inte det, den har vit kropp och massa fläckar på huvudet, men lika söt endå! :)

En av dalmatinerna tror att detta är den med olika färger på fläckarna :)

Mvh Sabine

dermot
0

#23 Viltgrå är inte godkändt på dalmatiner:(

// Anka

Chieko
0

#24 fast viltgrå är väl nästan samma som castor, är inte det heller godkändt?

/Karin

dermot
0

#25 Castor är rödförstärkt viltgrå ja, men det är heller ej godkänt. Vad jag vet… Eller det var kanske tvärtom? Äsch.. får kolla upp detta, vänta lite Flört

// Anka

meerschweinchen
0

Samma bebis :D

Mvh Sabine

MuffinsTroll
0

Hej! Jag emailade dig här om dagen, har du inte fått mailet ? :)

/ Aimée

meerschweinchen
0

#24/26 Jasså, på kaninfärg.se tror jag att det stod att det var godkännt, men jag kan ha läst fel :)

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

#28 håller på att svara nu ;)

Mvh Sabine

dermot
0

#29 Som sagt, ska kolla upp:)

Jättesöta bebisar! Blir nästan farligt;)

// Anka

meerschweinchen
0

En liten viltgrå :)

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Okej gör så :)

Haha ja! ;)

Mvh Sabine

dermot
0

Viltgrå är godkändt på dalmatiner, tänkte fel, det är castor som inte är godkänt. Flört

// Anka

meerschweinchen
0

#34 Okej tack då vet jag :D

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Bebisarna 12 dagar gammla, ska försöka fota mer idag eller imorrn men det är inte enket när man är själv, dom rör ju sig hela tiden! ;)

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

.

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Någon som har förslag på något roligt kulltema/namn? :D

Mvh Sabine

Chieko
0

Antingen börjar du på A, eller så hittar du på något… Så här på våren kanske det är aktuellt med blommor? Du kan ju använda latinska namn eller svenska. Olika trädsorter, eller äpplesorter? Gillar du någon film mycket kan du plocka namn därifrån, även om jag själv kan tycka att det är en aning töntigt beroende på film ;)

/Karin

dermot
0

#39 Nalle Puhs äventyr då eller?;)  Tiger, Nasse, Ior…

Jag tycker att äppelsorter låter bra:D

// Anka

Chieko
0

#40 Åh, det hade jag gillat! Alla gamla klassiker är ok! Men att döpa dem efter t.ex Twilight, njää (trots att jag absolut älskar böcker och filmer)

/Karin

dermot
0

#41 Äsch hellre Twilight än Harry Potter >.<

// Anka

Chieko
0

#42 Njae… Man kan döpa dem efter trollformler i HP ;) Eller mystiska varelser, finns ju gott om dem!

/Karin

dermot
0

#43 Okej då;) Fast jag tycker "Carlisle", "Edward" osv är rätt gulliga namn, har faktiskt användt dem men inte som ett tema dock :)

// Anka

meerschweinchen
0

Blomm namn eller äppel sorter låter bra får fundera..

Hehe skulle kunna döpa till namn från Nalle Puh tycker det är gullig;)

Jaja här kommer bilder på dom små 13 dagar gammla, inte världens bästa bilder då det inte är bra ljus i stallet :)

En liten dalmatin, hehe kanske kan man säga att det är en liten favorit även om jag tycker om alla då h*n är mest framåt och nyficken :D

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Samma bebisKyss

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Nästa söta dalmatin :D

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Och den tredje dalmatinen, något mörkare i fläckarna en sina syskon :D

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

En till sötnos! Kyss

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Och en liten mullvad! ;)

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Sötnos!

Mvh Sabine

Chieko
0

Mys mys mys! Meeeeer bilder!

/Karin

meerschweinchen
0

Haha ja, bilder kommer nog imorrn :D

Mvh Sabine

AkaiTsuki
0

Hihi Här måste ju tassas :3

//Joanna

meerschweinchen
0

Har lite tråkigt just nu så jag tämker skriva lite om Alice och hur det gick till när jag köpte henne! :)

Jag hade länge funderat och letat efter en rex. Jag tror nog jag hade funderat i 1 år innan jag bestämmde mig och hittat en rex jag ville ha.

Jag mailade en uppfödare om hon hade nån liten dalmatin bebis till salu, jag fick ett svar och några bilder på en lite äldre unge, men fastnade inte riktigt så jag frågade om hon hade fler och ja det hade hon och det var Alice! Jag bestämmde mig för att det var hon jag ville ha! Men jag hade lite problem med transport hon bode ju så långt bort! Men som tur i samma veva bestämde mamma och pappa sig för att vi skulle ner mot norrköping, kolmården. Och då passade vi på vägen hem att åka förbi där och hämta Alice fast hon var ju bara 7 veckor men om jag inte tagit henne då hade hon inte funnits i mitt liv. Ja då var Alice på väg hem! Det var en lång resa men Alice var jätte duktig och lugn, och på den resan kom jag på hennes namn.

Väl hemma var Alice lugn som en filbunke och riktigt social! Hon växte och vi hade riktigt roligt den sommaren, vi var ute i sele och koppel och gick runt gården eller så satt jag i hennes bur och bara höll henne sällskap och ibland var vi inne och hade roligt. Hm men ja på nätterna tog jag in henne och när jag skulle ta in henne bestämmde hon sig för att inte komma, så ibland satt jag där över en halvtimme! Och ibland kom mamma och hjälpte mig och tror ni det gick bra då eller? Mamma fick upp henne på engång! Jag kan säga att det inte var roligt och speciellt inte när det började mörkna för jag är väldigt mörkrädd….

Den 3 september var jag och Alice på vår första utställning, där fick hon 92,5 poäng! Hon var jätte duktig!

Ja hösten kom och det började bli kallt, så Alice fick flytta till stallet och bo i boxen där. Allt var bra från början men sen började hon vakta mer och mer hon vaktade sin mat skål lite förut. Men ja det var inte så farligt. Så jag anmälde henne till hennes andra utställning och for på den, 3 december allt gick bra och där fick hon 95 poäng! Hm kan säga att hon nafsade i domarens kläder…

Men december blev inte rolig, Alice blev värre anföll mig, bet mig, blev så rädd at hon skulle bita mig att jag alltid hade vantar på mig, ibland blev jag så arg och ledsen att jag gick där ifrån med tårar i ögonen. Men även om allt detta hände älskade jag henne för ibland om jag inte rörde henne satt hon sig brevid mig och åt och ibland hoppade hon själv upp i min famn. Och till slut började allt bli ljust igen hon anfall mig inte längre, men jag fick inte klappa och hålla henne, fast ibland var jag bara tvungen för klorna måste klippas, men allt gick åt rätt håll. Hon var ju inte rädd av sig egentligen var hon ju jätte tam.

Nu kan jag säga att hon är precis som förut! Hon blir överlycklig när jag kommer anfaller mig aldrig! Precis som en ängel, jag får klappa henne även om hon inte riktigt gillar att bli buren, ska börja träna henne att bli buren mer nu när hon fått ungarna :D

Ja hoppas ni orkade läsa allt, blev lite mycket! :D

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

En till bild på min älsklingKyss

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Och en till på lilla ryggen ;)

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Ja egentligen skulle jag lagt in nya bilder på bebiarna i söndags, men min kompis som tog bilderna med sin kamera har inte hunnit skicka dom så det kommer bilder imorgon istället då ska jag fota dom.

Bebisarna mår bara bra, va jag har hört av pappa, mina föräldrar är skilda så jag bor varannan vecka hos mamma och varannan hos pappa och det betyder att jag måste vara borta från Alice och bebisarna en vecka, inte roligt. Men men och desutom berättae pappa att dom har börjat komma ut ur boet! :D Synd att man missar det.

Mvh Sabine

Chieko
0

#58 Oj då… Kan din pappa något om kaniner? Annars hade jag nog försökt få till det så att jag kunde stanna hos pappa medan ungarna ändå är små…

/Karin

meerschweinchen
0

#59 jadå det kan han, vi har haft kaniner förut och jag har noggrant berättat hur han ska ta hand om Alice och bebisarna, pappa är duktig desutom tror jag att Alice gillar pappa ;)

Här kommer bilder på dom små 2 veckor och 5 dagar, vänta med att komentera tills jag säger till :)

Först kommer enskilda bilder på dom

Bebis nr 1

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Bebis nr 2

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Bebis nr 3

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Bebis nr 4

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Bebis nr 5

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Bebis nr 6

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Och bebis nr 7

Mvh Sabine

meerschweinchen
1

En grupp bild på dalmatinerna :D

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

En grupp bild på dom viltgråa, hm dom var inte lätt att fota ;)

Mvh Sabine

meerschweinchen
1

Och sista bilden på en liten påskhare! :D

Nu får ni kommentera!

Mvh Sabine

dermot
0

#67 Där ser man tydligt att den till vänster är viltgrå och de till höger castor :)

Men det är bara att pröva ställa de i viltgrå, kommer säkert gå fint i alla fall!

Superfina bebisar!

// Anka

meerschweinchen
0

Okej tack :D nu vet jag

Mvh Sabine

Hobbesmatte
0

Du kommer se tydligt efter fällning om de blir castor eller viltgrå, hade 2 viltgrå som nu efter fällning (9veckor) helt har ändrat färg och blivit castor.

meerschweinchen
0

Okej, ja man får väll se sen :)

Mvh Sabine

Chieko
0

Såååå söta!! Jag blir så sugen på bäbismys!!

/Karin

meerschweinchen
0

Haha ja dom är så mysiga och söta!

Mvh Sabine

meerschweinchen
1

Här kommer en liten bild på bebisarna :)

Mvh Sabine

Chieko
0

Nämen!!! Såna bilder får du verkligen inte lägga upp, så sugen jag blir på att skaffa små nu! Trollets syster är till salu… Oskyldig

/Karin

meerschweinchen
0

Haha förstår dig! Hehe av dom bilder jag sett av Trollets syster så är hon verkligen vacker! ;)

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Föresten, dom viltgråa undrar jag ibland om dom är castor. Någon som vet?

Mvh Sabine

Chieko
0

Alla som är på senaste bilden ser ut att vara castor, men tror att det kan vara svårt att se innan de fällt sin bebispäls, och det gör de ju inte förrän efter två-tre månader. Ta gärna fler bilder på dem tillsammans i buren så man kan jämföra (och njuta!!)

/Karin

meerschweinchen
0

Ska ta bilder på dom tillsammans sen.

Har precis tagit in dom och fotat. Och försökt kolla könen…..Är inte bra på det, men min kompis får komma någon dag och kolla, hon kan det där!

Vänta med att kommentera

Första bilden, viltgrå dalmatin, kön: vet ej.

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Samma bebis, skulle nog säga att h*n är över tecknad. Har ett streck på ryggen, om man skulle ställa ut h*n visst skulle h*n bli diskvalcierad?

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Andra bebisen, castor dalmatin, undertecknad, har bara en fläck på kroppen :) Kön, vet ej.

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Sista dalmatinen. Castor dalamtin. Kön: Hane?

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Samma bebis, undrar också om den här går att ställa? Vet att castor dalmatin inte är godkännt men man kanske kan testa ställa den som viltgrå.

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Första viltgråa( Castor) Kön: Hane?

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Samma bebis:)

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Andra viltgråa (Castor) :) Hehe denna lilla krabat ville inte vara med på bild ;) Kön: Hona?

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Och tredje viltgråa(Castor) Kön: Vet ej.

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Och sista viltgråa(Castor) Kön: Vet ej :)

Nu får ni kommentera ;)

Mvh Sabine

flocken
0

Men gud så underbara. Min Mini som nu går själv. Åh suck

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Chieko
0

Tror bestämt att de är castor allihopa. Det är min gissning i alla fall.

Läs gärna den artikel som ligger på förstasidan, det är rasstandarden för rex alltså den domare dömer efter. Där står det vilka färger som är godkända som dalmatin samt hur mycket prickar de måste ha!

/Karin

meerschweinchen
0

#91 Ja visst är dom!

#92 Tror det själv också, tror dom är för röda för att vara viltgråa. Nu hoppas jag bara på att det är en liten castor tjej bland dom ;) Isofall sparar jag nog den :D

Läste den precis, jätte bra artikel!

Mvh Sabine

bambiiii
1

awwww<333

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

meerschweinchen
0

#94:)

Mvh Sabine

-Greta
0

Herrejösses så söta! Väntar själv rexbebisar snart, jättekul att se så många fina bilder på hur dina ser ut vid olika åldrar så man vet vad som väntar en typ. ;)

/Greta

meerschweinchen
0

#96 Ja att dom är! ;) Va roligt! Hur ser förädrarna ut?

Mvh Sabine

-Greta
0

#97, Bägge är vita rödögda. Glad

/Greta

Chieko
0

Nä men Greta, välkommen hit!

/Karin

meerschweinchen
0

#98 Okej kollade in på din blogg, dina kaniner var jätte fina! :)

Mvh Sabine

emmajensennn
0

följer ;)

You can't make a rainbow without a little rain

-Greta
0

#99 & #100, Tack! :)

/Greta

emmajensennn
0

Guud så söta om är!!!!

meerschweinchen
0

103# Ja dom är super söta ;)

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Här kommer lite nya bilder :) Nu är jag rätt så säker på könen.

Först ut Zeus hane castor dalmatin undertecknad, alltså inte godkänd tecknad.

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Athena hona castor

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Poseidon hane castor

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Apollon hane castordalmatin ej godkänd teckning

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Hera hona castor

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Ares hane castor

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Hermes hane viltgrå dalmatin ej godkänd

Mvh Sabine

emmajensennn
0

Såld på Apollon, Hera och Hermes :S

Dom är döpta fter gammla "gudar" va?

Chieko
0

Dom är så söta!!

/Karin

meerschweinchen
0

#112 Ja kan säga att Hera är en liten favorit ;) behåller antingen hon eller Athena. Japp dom är döpt efter gudar :)

#113 :D

Mvh Sabine

meerschweinchen
1

hehe känner mig jätte duktig…. Hade fel på alla kön, förutom en…hrm

Jaja nu kommer ny bilder och nya namn

Första bilden: Till vänster Hona Hera förut Hermes och till höger hona Afrodite förut Apollon

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Från vänster hona Athena förut Athena och höger Persefone förut Ares.

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Från vänster hona Eos förut Zeus och höger hona Artemis förut Poseidon.

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Och till sist hanen som jag trode var hona Apollon förut Hera :)

Mvh Sabine

emmajensennn
0

#114 tkr du behåller Hera ;)

meerschweinchen
0

#119 Nej inte hon som heter Hera nu för hon är övertecknad, Apollon var Hera förut, men kommer spara någon av mina castor töser, vet inte vilken än bara :)

Mvh Sabine

emmajensennn
0

"120 aha! Mina favvisar nu r i inlägg numer: #115 & #118 ;) men gillar igentligen alla ;)

-Greta
0

Dom blir ju bara sötare och sötare! :D

/Greta

meerschweinchen
0

#122Ja och dom är hur sociala som helst, dom bor ju i en hästbox och så fort jag kliver in har jag dom runt fötterna som mså magneter ;)

Mvh Sabine

-Greta
0

#123, Åh så mysigt! :)

/Greta

meerschweinchen
0

Kommer fota bebisarna i morgon, så nya foton kommer då, gör nog även en ny tråd då denna har blivit så lång.

Mvh Sabine

emmajensennn
0

#125 kan du länka till den?

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.