Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 1456 ggr
tattig
2012-04-24 16:32
0

Sover aldrig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Aldrig sett min kanin sova.

Det enda hon gör att kanske ligga och snooza, men icke hon är vaken.

Har alltid undrat över kaniners sömn, hur sover de? Mina andra kaniner jag haft har sovit tryggt även om man varit i samma rum osv!

Chieko
2012-04-24 18:09
0

Det var någon som påstod att kaniner aldrig sover, men jag tror det är omöjligt. Alla /dägg-)djur måste nog sova för att överleva. Antagligen sover hon när det är lugnt och stilla i huset. Har aldrig sett min kanin sova heller, han ligger bara och vilar när jag ser i alla fall!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

AkaiTsuki
2012-04-24 18:20
0

Jag har sett min Akkio sova fast mormor väckte honom :/

Vissa kaniner är bara lite svårare att märka när de sover, tror energin runt omkring spelar roll också, om de känner att de behöver vara lite på vakt så kanske de snoozar istället för att sova  och sover när det är tyst  tex på natten

Själv så är jag lugn person med lungt tempo så Akkio somnar när jag sitter och läser böcker osv om han inte har superhyper energi

//Joanna

dermot
2012-04-25 12:49
0

Kaniner sover i små korta perioder, men olika hur ofta mellan varje kanin.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

tattig
2012-04-25 13:25
0

Spännande att fler upplever lite samma sak:) Uffe är full med energi och det är ett väldigt lugnt här i hemmet. Förutom hennes yrväder då.  Har märkt att lugn musik påverkar henne på ett bra sätt så vi brukar ha " fruktstunder " ibland och softa.

För jag blir lite orolig att hon hetsar för mycket och sover för lite, hon är gärna vaken om nätterna också. Sover väldigt lite tycker jag. Men hon är ju ung också iofs.