Pottränad
Ophelia vill ogärna pinka i buren, eller vara i buren alls såvida hon inte ska äta eller tugga pinne.
Så nu är det gjort, nu slipper man stinkande tidningar och förhoppningsvis inget mer stänkande på golvet. Random kluttar rår dom ju inte för. Men Uffe verkar fatta grejen på en gång!
Hon doftmarkerade den jättemycket, sen satte hon sig i den och pinkade DIREKT. hon verkar vara så glad och stolt just nu haha.
Är era kaniner pottränade? Hiur gick det? Väljer de lådan framför golvet?
Nja. Trollet är hyfsat rumsren. Men han gillar att använda min hallmatta som toalätt, och kan få för sig att skvätta om jag säger till honom ^^
Han har en toalåda i sin hage, och det har funkat bra i vissa perioder och sämre i andra. Jag hade en lägre förut, men då drog han ut allt hö så nu har jag en högre. Fast då orkar han inte alltid lägga pluttarna i den tyvärr, och han drar ut hö ändå :P Så jag funderar på att byta tillbaka till den med låga kanter.
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Kommer rumsrenheten lite med åldern alltså?
För hon har börjat fjutta utanför igen hehe
Jag hade mina i en hage i köket som jag hade byggt.
så mamman hade låda när hon var dräktig och ungarna kluttade utanför men började kissa i lådan som äldre.
min hane kissar inte utanför, endast kluttar ibland men knappt ens det.
han bodde inomhus ett tag med oss och gick då lös en massa men han hoppade självmant in i buren och gjorde sina behov.
visst kunde han kissa utanför buren men det har bara hänt en gång och då hade där varit en brunstande hona innan.
har inga toaletter i mina burar men ändå så väljer dom att bara klutta/kissa i ena hörnan så jag har aldrig behövt det =)
har dom dessutom i stallet så jag tar ju bara rullebören och rullar till höstacken ^^
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Min kanin är friskuttare så hon har buren mest som sitt krypin, men den står alltid öppen förutom när jag städar.
Så det är lite jobbigt att uffe gärna skvätter pink eller bajsar överallt. Kissa i toan gör hon gärna men bajset, överallt!
Städar konstant haha.