Dahlia's A-Kull! :)
Åh, är jätteglad! Den första kullen har äntligen kommit! Även om det var tjuvparning med en Hermelin/Löven hane så tänkte jag ändå lägga in en tråd här pga att mamman är ren Rex :) Blev extremt många bäbisar! Vi räknade upp till 7 stycken! Såg massvis med olika färger med, bland annat en svart, tre vita, två blåa/gråa och min lilla favvis änsålänge : en vit med svart teckning! Den kommer jag nog behålla… som hoppkanin då båda föräldrarna är utmärkta hoppare :) Hoppas bara att det är en hona.. Kommer sälja ungarna när dem är 8 veckor, förhoppningsvis som hoppisar :) Så ja, här får ni följa dem och deras uppväxt! :)
Slänger med lite bebisbilder som jag tog förut, titta och njut ;)
Grattis! :D
Mvh Sabine
#3 Tack så mycket! Dina är ju också helt otroligt goa! :')
#4 Tack själv! :D Bild #2 var bara för söt, älskar den rosa nosen!
Mvh Sabine
börjat fundera mer och mer vem som skulle kunna vara pappan. jag vet att lövenhermelinen smet in till henne men det gjorde min rexhane aero också.. fast har inte sett något villtgult men massvis med mantlade.. *gissar jag* så är lite nyfiken där.. får se hur dem utvecklas, någon måste ju ta efter pappan! himlans väntan det är nu asså! :)
otroligt fina :O
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Söta!
Ett tips är att kolla morrhåren, är dom lockiga är rexen pappan och är dom raka är det blandrasen. 
/Greta
Medarbetare på rexkanin.ifokus
#8 Tack Malin! :)
#9 Tack! Dina vita är också helt otroligt söta ! :D Och tack för tipset! Ska tänka på det! :D
Grattis :)) Vad kul!
Den såg hel härlig ut den svart vita :)
#11 Tack :D Är faktiskt jätteglad eftersom det gick så bra :)
Mjo den är min lilla favorit kan man säga.. är svag för svartvita :')
Spännande när du inte vet :P Ta många kort på de söta sakerna så vi får njuta också!
/Karin
#13 Håller med.. men det vore roligt om pappan också är rex så att man kan sälja dem fina trollen med stamtavla :) *plus att jag då kan behålla en ;)* Bara att vänta och se.. Jo jag ska ändå smita ut snart och ta lite fler kort på dem små busungarna.. dem låter otroligt mycket, man kan inte tro att dem bara är ett par timmar gamla…
#14 Bara timmar gamla? De såg ju ut att redan ha lite päls ju. men det kanske är korten som luras.
/Karin
#15 dem föddes vad jag vet inatt, för igår såg hon ut som en fotboll… idag är hon jättesmal igen och livlig som vanligt :')
Haha ja men då så!
/Karin
Åh.. är så nervös inför natten om mamman kommer lyckas hålla dem varma :(
Ja det är nog inga bekymer :)
De brukar fixa de galant.
Pippi har då packat boet så mkt så hon knappt kom in där själv.. hehe
Samma här lite, förskräckligt när man ser dem sitta och rycka hål i den fina pälsen! :( Men ungarna är värda det antar jag :) Hur gamla brukar dina vara när du tar i dem? :)
Nu är mina 1 vecka. så har börjat lite försiktigt! känns som om dem ska gå av hihi sprattlar och de går undan när de vinglar i handen..
i Aeros kull väntade jag med att ta i dem tills de öppnat ögonen. men nu måste jag få reda på färgerna. . har lagt ut nya kort :)
dem är så små och söta, man vill para pussa dem! jag gissar redan mina färger av vad jag sett, men får se när färgen kommer fram mera :3 ska bli spänande vad dem vita får för ögonfärg! :) Ja jag såg det, jag följer ditt inlägg! :)
#10 Tack! :)
Visst är man orolig första nätterna! Mina har inte särskilt vackert bra bo enligt mig, men det har ju gått ett par veckor nu så funkade nog iaf även om jag & mammakanin tyckte olika. ;)
/Greta
Ja gud… vill bara springa ut och hämta in dem! Är jätteorolig :( Men mamman har byggt ordentligt, så är nog mer orolig över att hon kommer tappa intresset snart och glömma dem små liven :(
De ser ju väldigt ointresserade ut. Men de glömmer inte bort dem :)
hon bäddade förut igen, och alla lever! 
Mysigt! Har du kommit fram till vem som är pappa än?
/Karin
# 28 Jag är 90 % att det är blandraskillen som är pappan då det finns två i kullen med hans färg.. Iof är viltgrå inte ovanligt hos Rex men eftersom att två små filurer är det så skulle jag gissa på det. Det är synd, men med lite tur så blir min favorit (en liten blå :'D) rexpälsad och jag kan kanske behålla den som hoppkanin. Har även fått bra respons från mina grannar och lite andra människor jag känner som skulle vilja ha en ny kanin så det känns jättebra :D
Är blandrasen hälften rex alltså? Med tanke på att Mikaela har flera rexar och viltbruna nu behöver du inte ge upp hoppet ;)
/Karin
#30 Nej pappan är en go liten Löven-hermelin blandning :') Ja jag hoppas, men det är lite roligt att ingen tar efter pappan Aero isf. :O Tycker ju jag att dem borde ha gjort han som är så vacker.. :') Är mäst spänd på hur Zobelen blir, om det blir siames (vilket jag anar) eller om den bara blir vit med lite grått här och där o: OM dem är rexar så kommer mammas öron att blöda över den blåa.. <3
#31 Om inte pappan har rex i sig kan det inte bli rexpälsade ungar.
/Karin
32# Okej, tack för info! :)
Idag har inte varit en bra dag för ungarna eller mig! Är det bara här hos mig som det var ett riktigt skitväder? Iaf jag åkte ut med min mor snabbt in till stan när det regnade som mäst och när vi kom hem så stod Xiahs stor vidöppen (öppnades av vinden) Så hon var helt dygnsur och det var ungarna också! Snabbt hämtade vi en korg och la in alla SJU. Missade en unge sist ^^ Och det är varken mamman eller ungarna otacksamma för. Mamman har ju redan bott inne i mitt rum större delen av hennes liv så det var ju inte ovant för henne, och ungarna är inte ledsna över att deras bo är förstört heller. varför trängas i ett litet bo när man kan sno hela mattes gigantiska värmefilt? (en elektisk filt som är varm som man lägger under täcket och lägger sig på ^^) Så nu har jag åtta nöjda kaniner som ligger utsträckta på den varma filten och jag själv sitter i kanten med EN fot på hela den stora värmefilten (den täcker hela min säng). Tänkte ladda upp bilder på gottegrisarna! Dem är riktigt goa! :) Frågan är bara var matte skall ta vägen inatt…
Haha vilka mysisar! Lyx lyx lyx med värmefilt ju! Se bara till att de inte blir föör varma…
/Karin
#34 Ja, man känner sig riktigt taskig när man måste lägga tillbaxs dem i korjen… och nejdå det passar jag, har inte på högsta värmen, har medium så att det vore som i deras bo, bara att det är ett snäpp större ! ;) fast dem ligger ändå och gossar med varandra förutom en liten krabat som kryper fram till mig hela tiden och sover i mitt knä… ack vad svårt det ska bli att sälja dem!

var tog mamma vägen?