Fortfarande borta
Mini är fortfarande borta. Hon har inte varit hemma på hela natten. Inte ett spår av henne. Har ju ingen aning om hon är skadad eller ej.
För att få veta vad som hänt. Läs mitt inlägg " Liten & Stor". Orkar inte dra allt igen. Känner mig usel som det är.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Usch så jobbigt. Hoppas verkligen hon kommer hem igen! Går du varit ute och letat? Om hon är skadad kanske hon ligger i närheten.
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Kan du inte locka med foder i en king eller något sånt?
Hink* Skulle det stå :)
Har haft mat ute. Letat. Inte ett spår av henne. Inte nog med min otur. Min gamling är död nu oxå. Så nu är jag utan kanin. Bröt ihop totalt. vet nu vilken hund det är. Lea hade en rejäl bur med ordentliga lås. Men det hjälpte inte..
Var bara iväg på UL & trodde hon var säker i sin rejäla bur. Men icke..
Jag är den sämsta kanin ägaren som finns..
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Nej så ska du absolut inte tänka om dig själv. Saker händer tyvärr och det kan vi inte styra över. Det kan hända mig med (har själv tre hundar) Men vi får hoppas på det bästa att mini kommer hem igen Oftast håller de sig i närheten fast att man inte ser dem :)
Men vad kan ta fram detta beteende hos en hund som är uppvuxen med kattungar, kaniner osv. Som aldrig gjort något..
Sist Mini rymde så såg vi henne hela tiden. Nu är det tomt. sambon tror inte heller hon kommer tillbaka.
…………………………………..
Ja vad det är som lockar fram beteendet är jag osäker på. Men ser ju på min att de vill leka. Min tik som bott ihop med katten hela livet har ändrat inställning helt nu biter hon Honom så fort hon får chansen.. Så det är jätte svårt.. Nej nu får vi ha lite hopp tycker jag :)
Tyvär är hoppet långt bort nu. Men spanar efter henne hela tiden. Ett liv utan rex finns inte.
…………………………………..
Förstår att hoppet sviker. Det har hänt så mkt på så kort tid.
Gubben vill inte ha mer kaniner nu. har haft otur med mina kaniner sen dag 1. en fick anfall & bröt ryggen. En blev aggressiv & fick lämnas tillbaka. Djarfur dog på operations bordet. Två fick kanin snuva & fick avlivas. Vipra fick somna in pga aggressivitet. Pix & lea ihjäl bitna. Mini borta. Ska inte ha kanin
…………………………………..
Du har verkligen haft otur Mette. Om det går bättre med marsvinen kanske du ska hålla dig till dem? Så får du skaffa en ny rex när oturen gått över… Fast jag hoppas fortfarande att Mini kommer hem! Du har väl satt upp lappar i grannskapet?!
/Karin
MINI HITTAD, FÅNGAD & HEMMA!!
Chockad & tilltuffsad. Men inga större skador vad jag sett. Hon får några dagar lugn & ro. Sen blir det vetten om hon inte blir bättre.
…………………………………..
Åh så härligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Klappa henne lite från mig!
/Karin
#13 hon har varit hos grannen under dagen. Kunde bara gå fram & ta henne. Något inte är normalt för henne. Så troligen rejält chockad. Borde jag ta henne till vetten direkt? Eller kan jag avvakta?
…………………………………..
Lite hopp. vad skönt att hon är välbehållen och att hon kommit hem.
är hon inte allt för chockad eller illa så kan du nog vänta med vetten.
Ring vetten och fråga är mitt tips… Nu är det ju storhelg och antagligen dyrt som tusan att åka dit så om de inte anser det akut så skulle jag inte åka. Äter, dricker och bajsar hon som hon ska? I så fall kan det ju säkert vänta.
/Karin
Hon har ätit lite äpple. Men så fort jag kommer nära sjunker hon ihop. Har inte sett några sår än. Men vill inte störa henne för mkt. Ska kolla bättre imorgon.
Nu behöver hon en ny vän igen. sanslöst.
…………………………………..
Håll koll på hur mycket hö hon äter, det är ju viktigast för magen.
/Karin
Lade in en rejäl hög. Så ska kolla imorgon. bara skönt att hon är hemma. Är helt slut nu
…………………………………..
Oj! Vad skönt hon är tillbaka 
Vad hemskt med dom andra två… inte kul när det går åt skogen med kaninerna, tröstkram!
Håller tummarna hon återhämtar sig snabbt :)…
/Greta
#20 Nej detta var en rejäl chock. När jag äntligen hittat en vän åt Mini. NU är hon själv igen
…………………………………..
#21 Usch, förstår det! Stackars Mini… Hur är det med henne idag? :)
/Greta
#21 Hon är fortfarande chockad. Har suttit på transportburen jag har i utedelen hela natten. Har en handduk i & en över så det blir ett kryp in. Har kollat henne flera gånger inatt. Hade inte ätit något hö under natten. har gett henne gräs & äpple idag som hon ätit. Hittar inga stora sår. Ett mindre på nosen & mindre skorpor på kroppen. Börjat röra sig lite mer.
Letar en kompis åt henne för fullt. Har två val. En dvv rex hona på 1½ år eller tyska jätte check ungar på 8-9 veckor. Får se hur det blir. Mer troligt att hon går ihop med en liten
…………………………………..
Hoppas hon blir bättre snart!
/Karin