Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etikettbilder
Läst 2593 ggr
Melli-sen
2

Nytillskottet Nora!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste få visa upp min ganska så nyinflyttade rexhona Nora Kyss

Mvh. Ann E    Mellerudskaniner och Dvärgvädurer         www.mellis.n.nu

Mickis1994
1

Vilken skönhet! Vart kommer hon ifrån? Glad

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Melli-sen
0

Hon kommer från Foxy Rabbits i Estland, fast jag köpte henne av en tjej i Mariestad som importerade henne för ett tag sedan.

Mickis1994
0

Vad spännande med en import! Glad

Mvh Michaela Glansk.

Melli-sen
0

Ja, det känns spännande! Ska nog testa att ställa ut henne och se vad hon får för poäng, fast hon har nyligen haft en kull på 7 st. så hon behöver komma i toppform igen! Hon verkar lugn och snäll, cool fast samtidigt något tillbakadragen. Fast hon har bara varit här några dagar…

Mickis1994
1

Ja, det låter super! Ja då förstår man att hon är det. Hoppas det går bra i framtiden, hon är väldigt fin som sagt. I alla fall på bilden :)

Mvh Michaela Glansk.

Chieko
2

Haha det syns nästan att hon haft kull, en aning mullig är hon allt ;) Men väldickt vacker i övrigt! Själv har jag en viltgul matlad hane, gillar mantlar!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Chieko
0

Har du lust att lägga upp fler kort på henne? Från sidan och så med så man verkligen får se typen :)

/Karin

meerschweinchen
1

Roligt! Hon var super snygg! :D

Mvh Sabine

Melli-sen
0

Visar gärna flera bilder, fast hon var något obekväm med att sitta på bordet. Vi har inte hunnit lära känna varandra, det syns i hennes ögon.

Fast ni får några "ångestbilder" nu, så får jag ta nya och bättre någon annan dag Cool

Melli-sen
0

Och så en bild från andra sidan.

Har aldrig haft en manteltecknad kanin tidigare, hur ser Noras teckning ut tycker ni?

flocken
1

Så fin hon är. Gillade henne skarpt

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

zezagena
0

Vilken skönhet, är hon blå el havana..?

ser fin ut kanske något underteckn, manteln tror jag ej helst ska gå ända ner till buken.. Lycka till

Melli-sen
0

#12 Tack, hon är blå

Alone
1

super snygg!

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

Chieko
0

Hon är mindre fläckig än mitt Troll, så det är nog bra. Hur ser hon ut på magen? Det får inte vara blått där utan ska vara vitt över hela.

Mantelteckning (Svart = AA BB CC DD gg Kk)
Djurens grundfärg är vit med teckning i någon i standarden godkänd färg eller i kombination med Zobel - eller Japanteckning i färgen svart/gul eller blå/gul. Kroppen skall vara manteltecknad. Manteln täcker största delen av ryggen och sidorna. De färgade partierna täcker största delen av huvudet samt öronen i sin helhet. Enskilda vita fläckar i pannan och på nacken t o m skulderbladen är inget fel. Enskilda färgade fläckar på buken och benen är inget fel.

Bottenfärg: på de vita partierna skall den vara vit, på de färgade enligt respektive teckningsfärg.
Ögonfärg: enligt respektive teckningsfärg.
Klofärg: färglös.

Vanliga fel som medför poängavdrag
Vita fläckar i de färgade partierna. Flera enskilda färgade fläckar på buken. Avdragen varierar beroende på antalet fläckar samt fläckarnas storlek. 

Diskvalificerande fel
Övervägande vit färg i manteln och på huvudet (mer än 50%) samt vita fläckar på öronen. Övervägande fläckar på buken eller färgad buk. Helt färgad eller övervägande färgad bottenfärg på de vita partierna.

/Karin

Melli-sen
0

#15 Tack. Har inte kollat magen än. Jag kanske borde ta en kull på henne innan jag ställer ut, annars blir det ungar så sent…kom jag plötsligt på. Vad tycker ni? Om jag planerar att ställa ut ungarna sen..

Chieko
0

Jag skulle nog inte köpa ungarna innan jag visste att hon går igenom i svenska systemet. För hon är inte registrerad i Sverige väl? Det blir ju en kull kelkaniner om hon inte får godkänt.

/Karin

Melli-sen
0

#17 Hennes papper kommer skickas till Riksstambokföraren, så det ska inte vara några problem.

Chieko
1

Visste inte att det gick om de inte var ställda. Men om hon nyss haft en kull, orkar hon en till? Om hon gör det och det löser sig med papper kanske du ska ta din kull nu, så hon får den under varma sommaren och du kan ställa alla sen :)

/Karin

Melli-sen
0

Importer skickar man in papper på..sen blir de stambokförda direkt. Ska fundera lite mer innan hon ev. paras, men det är väl bra om ungarna hinner växa till sig innan t.ex LU. Kommer oavsett bara ta en kull på honan i år och då behöver hon kanske inte lika lång vila mellan.