Intressekoll på rexbebbar
Hej, hej!
Nu i vår här så ska jag låta para Vässarns Dalmatian Cooper "Cooper" med Rosé. Jag väntar mig en social kull i fina färger. Tror att dessa ungar kan komma att bli riktigt, riktigt fina faktiskt! Både till sättet, utseendet och rasmässigt.
Små översociala hundvalpar väntas! ;)
Här kommer lite info om föräldrarna:
Pappa: Vässarns Dalmatian Cooper "Cooper är en viltgrå/castor dalmatinertecknad grabb och ställd på som högst 93,5 p och förhoppningsvis ska han reggas nu.
Den här killen har superpäls, len och fin. Han är liten ca 3 kg. Till temperament är han en otroligt positiv kille med en massa energi. Han är alltid snäll och vänlig. otroligt kramgo och kontaktsökande. Inte ett dugg blyg! Han är snabbtänkt och påhittig, nyfiken på allt och han är en riktig charmknutte. Han är mera som en hund i sättet och vill alla gott. En galet härlig kanin som jag är otroligt förtjust i! Han är busig och aktiv med mycket spring och skutt i benen! Brukar göra riktiga tokrace.
u: Pixie, viltgul 94 p ue: viltgul 95 p uu: viltgul 94,5 p
e: Agent 001, svart dalmatiner, dansk import ej ställd ue: dansk uu: dansk
Mamma: Rosé heter denna tös och hon är viltgul. Jag kommer att låna in henne till kullen och vet därför inte så mycket om henne mer än att hon är snäll men kan vara något blyg. Har sett henne en gång och hon är otroligt söt! Denna tjej är något större ca 3,5-4 kg.
Jag vet inte så mycket om Rosé idag men info om henne kommer, hon finns inte här hemma ännu men kommer när det närmar sig parningsdatum. Vet dock att hennes pappa är 95 poängare och mamman import. Rosé är ställd och ska ställas igen troligen i feb.
Förväntade färger är: viltgult, viltgrått och svart samt dalmatiner i detta.
Ungarna kommer säljas med stamtavla eller härstamingsbevis, skötselråd, övergångsfoder och bilder från uppväxten.
Förhoppningsvis får ungarna godkänt antal luckor i stammen. Cooper ska jag söka dispens på nu och förhoppningsvis få igenom så lucka blir på farfarn till ungarna. Mamman till Rosé är som sagt import och jag vågar inte svara på om hon är ställd. Men någon lucka kommer det bli i stamtavlan dock förhoppningsvis godkända luckor! Mer info om detta kommer! :)
Hör av er vid intresse, själv kommer jag att spara en viltgul dalmatiner hona. :)
Kontakt: trotternumber1@hotmail.se 0174-132 48 eller PM:a
Min hemsida är: www.vassarnskaniner.weebly.com
//Olivia
Bilden är på Cooper
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 
En till bild på Cooper, färskare kommer sitter dock vid fel dator förtillfället. :)
Ny bild på Cooper.
På Rosés sida i stamtavlan blir det inga luckor så om jag får igenom Cooper som dispens får ungarna godkänd stamtavla. :)
Puttar upp denna :)
Kullen blir istället med Rosés helsyster Sunino reggad på 92,5 p. Jag har fått hem henne och hon är urfin! Snäll och trevlig, lätthanterlig och mysig! En väldigt lugn och trevlig tjej med en underbar mörk viltgulfärg. Dessa ska paras alldeles snart och jag tror de kommer passa varandra perfekt!
Visst är Sunino läcker! :)
Åh, Vilket fint par! 
.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.
🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎
#6 Tack! Urhärliga och ursöta bägge två! :)
Ny bild på Cooper, lite kul vinkel på huvudet. ;)
#8 Haha, snygging ;)
.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.
🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎
#9 Haha, ja det är min knäppa sak det där. ;)
Den femte april släpptes dessa två ihop så hoppas nu att Sunino är dräktig, hon bökar iaf runt mycket i buren så det är lovande. :)
Roligt! Hoppas att det blir små bebisar! Föräldrarna är riktigt fina :)
Mvh Sabine
Tack! :) Dina ungar som du har hemma är också löjligt söta! ;)
Tack! :D
Mvh Sabine
Vilket mysigt kort! Hoppas det tar sig och blir bra färger och teckningar!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Hej! jag vill skaffa en vädursrex till min nuvarande rex. En hona, så jag söker med ljus och lykta! planerar att införskaffa i maj eller juni.
Dock ser dt här ut att bli en fin kull så jag håller ögonen öppna:D kommer du uppdatera dig i forumet?
Hejsan! 
Har skickat ett mail till dig. Är ev. intresserad av en hona.
Mvh Weronika
#16 Tack! Du får höra av dig om du skulle vara intresserad. :)
#18 Har skickat mail till dig. :)
Nu är ungarna här! De är snart två veckor gamla och ursöta! Finns sju styck i färgerna tre viltgula, en viltgrå, en viltgul sotad(?) manteltecknad och två mantelteckande viltgula.
Flera kommer bli till salu när jag vet kön säkert dock kommer någon/några att stanna. :)
Mer info och bilder kommer!
Ser ut som mitt par ;) Fina fina :)
#20 Haha, ja. Tack, tack! :)